Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

((( KESÄKUISTEN LOPPUVIIKKO TO-SU )))

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muut, ainakin ne joilla jo toinen tai useampi on tulossa, olette tunteneet vauvan liikkeitä?

Itse kun tässä pähkään voiko nämä tuntemukset muka vielä olla liikkeitä. Viikothan mulla on nyt tasan 12 joten eikö ole aika aikaista?

Kuitenkin tässä pari päivää sitten tuntui välillä pientä pulputusta ja nyt jo silloin kun makaan selälläni tunnen välillä pieniä töytäisyjä.

Olen kyllä yrittänyt tolkuttaa itselleni että ei kai ne liikkeet vielä tunnu...

Ensimmäiseltä aloin kyllä tuntea liikkeitä jo n 16 viikolla. Voiskohan nämä olla sitä vai onkohan vaan jotain suoliston liikkeitä. :0)

Marikki

Vierailija
22/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uula: Kääk nyt en muistakaan mitä piti kommentoida.... Voi lahopää ;) Oisko ollut siitä papasta. Papaa ei suositella tehtäväksi raskausaikana juuri km-riskin vuoksi! Mie en ainakaan antaisi ottaa. Joutaa hyvin odottaa muutaman kuukauden...

Jollekin muullekin miun piti jotain kommentoida, mutta en nyt yhtään muista kenelle ja mitä! (oon toivoton tapaus)!

Monella on valkovuoto runsasta! Sama täällä. Ihan normaalia se on! " Kuuluu" tosiaan raskauteen. Mullakin muuten on hassuja tuntemuksia tuolla kohdunkaulan paikkeilla emättimen pohjassa. Tuntemukset tulee ja menee, eikä ole kipeitä, joten en ole niihin sen enempää huomiota kiinnittänyt!

Ihana kun tosiaan on raskaus alkanut konkretisoitumaan! Tuo np-ultra käynti oli se rajapyykki, minkä jälkeen alkoi eritavalla luottamaan siihen, että kyllä meille kesäkuussa vauva syntyy ;) Jotenkin uskomatonta, kun sitä miltei vuoden joutui yrittämään ja alkuraskauden " pelkäsi" , että kestääkö pikkunen kyydissä, niin nyt ei kuitenkaan aina meinaa uskoa, että totta se on!!

Täytynee jatkaa töitä....

T:Remukka & Keke rv 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tytön kanssa molemmat kuumeisia ja köhäisiä. Tytöllä 1v7kk on ensimmäistä kertaa kuumetta (39.5). Yö meni tottakai ihan pipariksi, kun oli reppanalla niin hankala ja paha olla. Ja nyt väsyttää..tyttö on onneksi päikkäreillä.

Minäpä se kävin eilen päivytyksessä terveyskeskuksessa. Vatsakivut oli taas illalla sitä luokkaa, että itku silmässä paikallaan maaten oli hyvä olla. Sattui aivan ihana naislääkäri, joka otti kipuni todesta ja suostui tutkimaan asiaa enemmän. Teki sisätutkimuksen, joka muuten sattui niin paljon, että itku tuli. Otatti kaikki mahdolliset verikokeet ja virtsakokeen uudelleen. Otti myös veritulpan ja vuodon mahdollisuuden huomioon. (Minulla, kun on se geenivirhe veressä.) Mitään ei onneksi löytynyt. Hiivan mahdollisuuteen ei lääkäri uskonut, mutta sanoi, että voin toki kuurin ottaa, jos haluan, että ei siitä haittaakaan ole. Yleensähän terveyskeskuksissa on yleislääkäreitä, mutta sattui niin hyvä tuuri, että tuolla lääkärillä oli toista kymmentä vuotta kokemusta äitiysneuvolan puolelta ja tiesi tosiaan mistä puhui. Sanoi, muuten että uskoo raskauden olevan pitemmällä, kun 12+ viikolla kohdun koon perusteella. Mene ja tiedä miten on. Ensi viikollahan tuo selviää siellä np-ultrassa. Nyt on niin paljon helpompi kuunnella näitä kipuja, kun asiaa on tutkittu. Ja jos ei kivut lopu niin pitää kuulemma ottaa kokeet, että pois suljetaan emättimen, kohdunsuun ja kohduntulehdukset. Jospas tämä tästä.

MarikkiP: Minä olen ollut tuntevina liikkeitä välillä ja näiden kipujen keskellä olen antanut itseni ajatella, että ne on vauvan liikkeitä, vaikka olisivatkin vain suolen toimintaa. Antaa vähän mielenrauhaa. Esikoiselta tosiaan tunsin ensimmäiset liikkeet jo rv. 13-14.

Nyt ei muuta, kun moi ja hyvät viikonloput kaikille!

Tuulia 13+0

Vierailija
24/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan sellainen olo, että olisi huijattu ja kunnolla. Eilen oli ensimmäinen ultra ja nappulan olisi pitänyt olla viikoilla 11+5, mutta olikin vasta 10+2. Siis huono oloni saa vielä jatkua... (aloin jo ajattelemaan että kohta helpottaa..) No, uusi ultra on sitten 19.12. Laskettu aika siirtyi monella päivällä eteen päin, nyt se olisi 25.6. No, nyt ei jaksa enempää, täytyy mennä halaamaan tuota valkoista möykkyä...

T: Kiisseli

Vierailija
25/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikkon on mennyt lähinnä nukkuessa, tai siis kaikki ns oma aika. Aamulla kun herää, niin käy aamupesulla ja meikkaa jos jaksaa. Sit herättelee pojan, laittaa sen lähtökuntoon ja hurauttaa päiväkodin kautta töihin. Töistä tullessa hakee pojan päiväkodista, käy kaupassa, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä, täyttää tiskikonetta, leikkiä pojan kanssa, poika kylpyyn/suihkuun, iltapala, hampaat, nukkumaan. Ja yleensä nukahdan samalla kun poikakin, kun muuton ja vesirokon myötä siirtyi takas perhepetiin. Ja sama alusta seuraavana päivänä...

Jotenkin tuntuu siltä että on juuttunut johonkin oravanpyörään ja jotenkin yrittää jaksaa pitää sitä käynnissä.

NO VALIVALI... Tuntuu siltä, että aina kun kirjoitan tänne niin valitan - yritän ryhdistäytyä =)

Tänään menen työkaverin läksiäisiin ja siellä tapaan entisiäkin työkavereita, kivaa! Varmaan aika varhaisessa vaiheessa paljastuu tämä siunattu tila, kun yleensä en ole lasiin sylkenyt enkä autolla lähtenyt juhlimaan. Pahemmin ei ole pikkujoulukutsuja sadellut, niin voi niitäkin samalla viettää.

Huono olo ei vaivaa enää kuin iltaisin, mutta kuulemma väsymyskin voi aiheuttaa sellaista.

Hyviä pikkujouluja kaikille!

-anja- rv 13+6

Vierailija
26/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja juttu Tuuli@, että sulla on noin kovia vatsakipuja. Onneksi kuitenkin kaikki on kunnossa. Ehkä sulla on sitä mitä se mun sisko aina valitti että kivut aikaistu ja koveni raskaus raskaudelta.. Mutta tosiaan onneksi masussa on kaikki hyvin.

Paljon on tullut hyviä uutisia tällä viikolla ultrista. Kivaa! Nyt pitää vielä itse viikko jaksaa odottaa omaa vuoroa.

Itselle ei kuulu mitään uutta. Oon vaan väsähtänyt ihan totaalisesti. Nukun melkein joka päivä päiväunet ja annan teille töissä kävijät empaattisia ajatuksia =). Vaikka luulen, että " tilaisuus tekee varkaan" ja se että elämä kuitenkin näin kotona olessa pyörii sen verran pientä piiriä (ainakin mulla) että aina se pitkäkseen meno pyykkivuoret ja muut kotityöt voittaa. En muista tälläistä väsymystä esikoisen odotuksesta ja silloin kävin töissä ihan normaalisti siihen äitiysloman alkuun.

Muutamat miettivät työkuvioita. Mä jouduin niitä myös mietimään alkuraskaudessa, sillä sain tosi mielenkiintoisen kuulloisen työtarjouksen ollessani viikolla 6+. Mietin sitä pitkään ja kerroin sielläkin olevani raskaana ja silti he olisivat olleen valmiit minut palkkaamaan. Kyseessä oli tosin määräaikainen työsuhde että se tietenkin vaikutti asiaan. Päätin kuitenkin olla ottamatta paikkaa vastaan kun ajattelin että haluan nauttia raskaudesta ja elämästä enkä stressaantua ihan yli töissä. Painoi tietenkin sekin asia vaakakupissa että mulla on vakituinen työ mistä olen siis hoitovapaalla. Tosin en usko että palaan koskaan työpaikkaani vaan haluan sitten just jotain vastaavaa kun nyt tarjottiin. Kuitenkin mä päätin jäädä kotiin ja olen kyllä tyytyväinen ratkaisuuni. Vaikka vähällä se oli että olisin mennyt. vaikeita juttuja. Tsempiä teille, jotka nyt painiskelette työkuvioiden kanssa.

Mukavaa perjantain jatkoa!

Iiran

Vierailija
27/37 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla Iiran että on muitakin laiskureita. Itselläkin monesti sänky voittaa kaikki kotityöt, mitkä ei ole ehdottomia. Eilenkin tuli nukuttua pojan kanssa paritkin päikkärit. :o)

Tuuli@: Kurja todellakin kuulla, että on noin kovia kipuja. Itse vaan saa olla tyytyväinen, että ei tarvitse kestää mitään noin kovia.

Joku puhui huimauksesta jo aiemmin. Minulla on perintönä myös äidiltäni hyvin matala verenpaine ja Hb ja nytkin pelolla odottelen milloin se huimaus iskee ihan täysin. Nyt vain välillä varsinkin aamuisin huimaa. Ja kun nousen nopeasti seisomaan. Pitkään seisominenkaan ei tee oikein hyvää.

Minule sanoi neuvolassa edellisessä raskaudessa, että on ihan normaalia nuo huimaukset. Ne johtuu lähinnä, siitä kun verenpaineet heittelee alkuraskaudesta varsinkin.

Marikki

Vierailija
28/37 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä pinohan oli tippunu jo kolmannelle sivulle ja sielläkin aika alas...

Näköjään se alkuviikko on sitten vilkkaampaa aikaa ja viikonloppuisin harva jaksaa kirjoitella.

Nostetaampa tämä nyt taas kerran...:o)

Vierailija
29/37 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo menee, kun olen yrittänyt saada neitiä 1 v 8 kk päikkäreille yli tunnin... Meillä on vähän hankalaa tää päikkärikuvio, kun ei oikein viikonloppuisin tiedä, moneltako kannattais yrittää nukkumaan. Eilen nukahti 12.30 ja veteli 3 h! Olen siis perjantait kotona osittaisella hoitovapaalla. Tänään taas ei näytä uni maistuvan, vaikka kello 14.20. Nyt tosin yläkerrassa alkaa olla lupaavan hiljaista... Hoidossa nukahtaa ma-to kuulemmaa 12 maissa.

Masuun ei kuulu ihmeempiä, vielä ei ole tullut seerumiseulan tulokset, kävin 1 vko sitten verinäytteen antamassa. Eilen oli duunin pikkujoulut. MEni meikkiksen osalta aika rauhallisissa merkeissä, pommacia ja Ginger Alea vetelin. Joku kyttäs vähän, kun en juonut punaviiniä ruoan kanssa, mutta ei kysynyt kukaan. pommac ja Ginger ale on hyviä huijausjuomia, kun näyttävät siideriltä lasissa!

HALUAN NUKKUMAAN PÄIKKÄREITÄ, jos toi juniori nyt suostuis nukahtamaan... mies tänään pikkujouluissa ja meille oli tulossa kaveri lapsensa kanssa leipomaan pipareita ja torttuja. Vähän niin kuin tyttöjen pikkujouluja siis!

Hyvää viikonloppua ja toivottavasti mahakivut ja muut vaivat hellittävät! Mulla pahoinvointi vähän hellittänyt , mutta tänään taas yrjötti, kun väsytti.

Uula rv 13 + 2 (jo!, kolmasosa raskaudesta menny, jee!)

Vierailija
30/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas meijän pino tipahtanut, joten nostetaas vähän...

Tuuli@: Ikäviä nuo siun kivut. Varmasti olo kuitenkin vähän rauhoittui, kun lääkäri otti vakavasti ja tutki. Mulla oli alkuraskaudessa (varmaan rv9 saakka) kovia selkäkipuja päivittäin. Välillä kivut oli sellasia, että makasin vaan paikallaan ja nyyhkytin :( Aamull kivut oli poissa, mutta jo työmatkalla ne ilmaantui ja koveni päivän mittaan. Alkuun pelkäsin keskenmenoa ja olo tietty helpotti kun kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä gyne sanoi, että ei selkäkivut alkuraskaudessakaan tavattomia /vaarallisia ole! Nytten kivut on oikeastaan kokonaan poissa ja osaa jo nauttia raskaudesta. Toivotaan, että sullakin kivut helpottaa!!

Onko teillä muilla lemmikkejä? Meilä on kaksi koiraa, Bordeauxindoggi ja Bokseri. Reilu 2 vuotiaita uroksia molemmat. Sitten löytyy Norjalainenmetsäkissa tyttö. Varmaan vajaat 1v. Tarkkaa ikää ei kukaan tiedä. Tuli meille 4kk sitten. Eilen käytiiin lisäksi ostamassa 100 litranen akvaario, joka on siis perustamisvaiheessa ja saa asukkaita ensiviikolla! Elävä TV koirille ja kissalle!!

Nauroin miehelleni, että seuraavaksi meille tulee varmaan alpakoita...

Jännää huomata, että raskaus onkin edennyt jo näin pitkälle. Ekat viikot kului niin tuskallisen hitaasti, mutta nyt tuntuu, että viikkoja vaan kertyy ihan mahdotonta vauhtia :)

Omat housut alkaa jo puristaa inhottavasti. Farkuista suurin osa ei sovi enää ollenkaan ja ne jotka sopii, niin niistä täytyy istuessa aukoa nappeja. Siskoltani sain jo yhdet mamma- housut, jotka on siksi kivat, että niissä vyötärö tulee matalalle mahan alle, mutta takaa nousee kuitenkin tarpeeksi ylös, että ei pylly paista! Mahan päälle tulevia housuja en vois vielä käyttääkään.

Ehkä tää romaani riittää... Mukavaa sunnuntaita kaikille!

T:Remukka rv 13+1

Vierailija
31/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remukka kyseli lemmikeistä. Meillä on kolme pientä koiraa (7,5, 6,5 ja 2,5 vuotiaat) lisäksi on 140 litranen akvaario.

Viikot tosiaan tuntuvat hurahtavan vauhdilla ja kun joulu painaa päälle ei vauti hidastu yhtään (ja töissä tulee heti joulun ja uudenvuoden ryysiksen jälkeen talvilomakausi...) ja kun päästään talvilomista ohi, voikin jo ruveta haaveilemaan mammalomasta... (itse pidän (jos kaikki menee hyvin) kesäloman ennen mammalomalle jääntiä, joten se on yksi hujaus enää... ja viikko omaakin talvilomaa on vielä pitämättä).

Pomo oli jo suunnitellut minun töissä jaksamista ja sitä miten minun urakkaa helpotetaan (tämä oli minulle tosi suuri yllätys, että oli jo tässä vaiheessa miettinyt minun jaksamista... ei voi kun olla " kiitollinen" ).

Fay 14+3

Vierailija
32/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille tsemppauksesta näiden kipujen keskellä.:)

On tosiaan helpompi kuullennella näitä kipuja, kun asiaa on tutkittu. Tietää, että ei ainakaan mitään kovin akuuttia vaivaa ole kipujen takana. Mutta on kyllä välillä aika rasittavaa, kun viime yökin meni vähän plörinäksi, kun koko ajan sai hakea hyvää asentoa, jossa ei mahaan koskisi ja aamulla 6.30 annoin lopulta periksi ja nousin ylös. Mutta jospas nämä tästä helpottaisi. Torstaina on se paljon jauhamani np-ultra ja voi, kun odotan sitä ihan malttamattomana.

Olen ollut viikonloppuna tuntevina joitakin yksittäisiä vauvan liikkeitä ja voi olla, että joku pitää minua ihan pimeänä;), mutta olen n. 80%:n varma, että ne on liikkeitä.

Otin käyttöön mammasukkahousut ja kaivelin yhdet mamma sammaritkin esille, kun ovat tosi hyvän malliset ja eivät näytä yhtään mammahousuilta, kunhan vaan on pitempi paita päällä. Minulla, kun omissa tavan housuissa oli enää aika laiha valinnanvara. Yhdet farkut ja yhdet ulkoiluhousut mahtuu jalkaan. Nuo sammarit on sellaiset yli mahan housut, mutta vyölenkit ja " valevyötärö" menee tuolla alempana. Ovat vähän vielä reilut, mutta yllättävän sopivat. Eivät tipu tai valu yhtään,kun säädöt on kohdillaan. On vaan vähän typerä olo itsellä jo tässä vaiheessa käyttää mammahousja vaan ei voi housuja ilmankaan oikein kulkea julkisesti.;)

Maha on siis ihan oikeasti kasvanut ihan hurjana. Esikoiselta maha oli samaa koko luokkaa lähempänä rv20. Olen muuten pieni ja hento niin mihinkähän tämä mahan kasvu vielä johtaa, jos ei ala tasaantua jossain vaiheessa. Näen jo sieluni silmin alkukesästä yhtä paksun, kun pitkänkin mamman lyllertämässä.:D

Kohta alkaa taas uusi viikko ja uudet kujeet. Ja monella oli ultra ensi viikolla. Jännää!

Tuulia 13+2

Vierailija
33/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullennella=kuunnella

Remukka: Meillä ei ole lemmikkejä tällä hetkellä. Oli Newfoundlandinkoira narttu vaan jouduttiin iän mukanaan tuomien sairauksien takia nukuttamaan ikuiseen uneen. Ja nyt on kamala koiravauvakuume. Mutta ei tosiaan ole oikea ajankohta meille nyt ottaa koiranpentua. Ehkä sitten parin vuoden päästä.

Tuulia

Vierailija
34/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, että miten jotkut ovat voineet tuntea liikkeitä tässävaiheessa?! Yleensähän toissynnyttäjän tuntee liikkeitä rv 18 tienoilla ja ensisynnyttäjät vasta rv20 tienoilla. Jotenkin tuntuu vaan niin hulluulta ajatus siitä, että tuntisi jo nyt!!!

Te jotka olitte niitä tunteneet, niin oliko ne millaisia? Jotkut kuvaavat ensimmäisiä liikkeitä " perhosmaisiksi" . Siis aivan kuin olisi perhosia vatsassa...

Anteeksi jos tekstini on töksähtävä! Ei ole tarkoitus, mutta en osannut muotoilla asiaa kauniisti! :) Kertokaa siis toki mitä olette tunteneet?

Nyt taidan lähteä saunan lämmitykseen...

T:Remukka

Vierailija
35/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kokenut ihmeparantumisen. Huimausta lukuunottamatta etominen ja oksentaminen on kadonnut. Energiaa riittää vaikka mihin ja iltaisin jaksaa valvoa. Sanoin aamulla miehelle, että pitäiskö tehdä raskaustesti, kun on niin utopistisen hyvä olo ;) Ylihuomenna ultra, viimein!

T: Rouvaii

Vierailija
36/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viikot mitä laitoit on niitä milloin suurin osa jo tuntee. Riippuu paljon istukan sijainnistakin milloin liikkeet tuntee. Jos istukka on takaseinämässä niin liikkeet tuntuu paremmin.

Itse ensimmäiseltäni tunsin liikkeet varmuudella viikolla 16. Ja voin sanoa että olen varma siitä sillä ne liikkeet vahvistui kokoajan. Nyt toiselta olen viikolla 12+2 enkä ole ihan 100% varma onko nämä pulpahtelut liikkeitä vai mitä. Mutta samanlaisilla pulpahteluilla ne liikkeet alkoi ekaltakin tuntua.

Mutta se vain on fakta että toiset tuntevat liikkeet aikaisemmin kuin toiset ja yleensä useamman saaneet tuntevat aiemmin kuin esikertalaiset. Terkkari sanoi myös esikoista odottaessani jotain oman kehon tuntemisesta...eli mitä paremmin tuntee omaa kroppaansa sitä aiemmin voi tuntea liikkeitä.

No toivotan ettei tullut kovin epäselvästi. :o)

Marikki rv 12+2

Vierailija
37/37 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minäkään suinkaan 100%:n varma liikkeistä ole.:)

Tuntuvat juuri tuollaisina pulpahduksina kuten MarikkiP osuvasti kuvaili. Ja yksi silloin tällöin todella harvakseltaan ja hentoisia ovat.

Esikoiselta tunsin liikkeet jo viikolla 13-14 ja samankaltaisia olivat. Ja todistetusti liikkeet näkyi mahan ulkopuolelle viikolla 16. Siis mies ja yksi ystäväni näkivät, kun maha oli paljaana miten pieni jalka tai käsi tuli maha nahkasta " läpi" . Pienen pieni kohouma.

Minulla oli istukka takaseinässä ja minulla ei ole tuota rasvaa juuri yhtään tuossa mahan kohdalla kai sekin vaikuttaa. Sekä esikoiselta minulla oli normaalia vähemmän lapsivettä melkein koko raskauden ajan. Ja tästä syystähän synnytys juuri jouduttiin käynnistämäänkin rv 38+5. (lapsivesihän vaimentaa myös liikkeitä.) Minulla on käsittääkseni istukka tässäkin raskaudessa takaseinässä tai ainakin niin alkuraskaudenultran tehnyt lääkäri sanoi.

Ja olen tosiaan antanut itselleni luvan pitää niitä vauvan liikkeinä niin saan näiden vatsakipujen kanssa vähän mielenrauhaa kasattua itselleni. Välillä nimittäin pelotkin on aika kovia. Voi olla ihan omaakin mielikuvitustani, vaikka niin kovin tutulta tuntuvat pulpahdukset alavatsalla.:)