Mikä siinä on, kun vanhemmat eivät leikkauta pienten poikiensa hiuksia???
Juuri luin uutta Kaksplussaa, jossa oli erään jutun kuvassa poika, jonka olisin voinut vannoa tytöksi. Pojalla oli yli olkapäiden ulottuva kihara tukka ja toisessa kuvassa tukka oli ponnarilla. Tämä poika " ei varmaankaan halua mennä parturiin" .
Tiedän muitakin tapauksia, joissa pojalle on kasvatettu pitkä tukka juuri sillä verukkeella, että lapsi ei HALUA mennä parturiin. Päättääkö lapsi monista muistakin asioista itse??
Kommentit (46)
jos ei ole minkäänlaista kampauksen yritystäkään hiuksissa. Hiukset vaan ovat. :(
Taas näkee linnan juhlissa aikuisiakin miehiä, joilla ei ole suihkeen suhasduskaan käynyt hiuksien lähettyvillä. Ehkä on vähän vesikampausta yritetty tehdä tuntikausia ennen parrasvaloihin astumista. Arvostelisin niitä siellä, jos olisin juontaja, enkä vain naisten kolttuja. :D
Vierailija:
Sellaiset takatakkutukkakuontalot ovat kauheita.
Kuvauksesi osui juuri oikeaan, paitsi korvataan kauhee kivalla. Mitä välii millainen tukka on muutaman vuoden vanhalla?
On se älytöntä, kuinka pienelle tyttölapselle tehdään hiuksista hirveä rajoite. Mitään ei voi tehdä, kun aina hiukset jäävät kiinni. Niin ainakin minulle kävi lapsena.
kertakaikkiaan suostu istumaan siihen parturin tuoliin. Meillä nimenomaan tälläinen poika, nyt kylläkin jo isompi. Moneen kertaan koitettiin mutta kun ei kertakaikkiaan suostu / halua. Enkä vetäisi tästä sitä johtopäätöstä että saisi muissakin asioissa periksi, en vaan näe hiustenleikkuuta niiiiiin mielettömän tärkeänä asiana että siitä taistelisin kerta toisensa perään. Ja vaikeaa on hiuksia leikata jos lapsi rempoo edestakaisin ja huutaa kurkku suorana. Siksi toisen lapseni kummitäti on leikannut kotona hiukset noin. 3 kk:en välein. Juuri viikonloppuna poikani ilmoitti olevansa jo niin iso että menee seuraavaksi parturiin. Katsotaan jospa nyt sitten onnistuis!
Saahan niihin kotileikkureihin niitä osia, joilla voi säädellä sitä pituutta. Sellaisella minä ainakin poikani hiukset leikkaan. Pojalla on ihan normaalit lyhyet " poikahiukset" . Onko se nyt sitten katulapsilook?? Joskus otan niskasta vähän lyhyemmäksi. Ei tulisi mieleenkään upottaa poikien hiustenleikkuuseen rahaa kuukauden välein. Se, suostuisiko poika istumaan parturintuolissa mukisematta, olisi sivuseikka.
ja varsinkin nyt kun ovat koulussa ja se on tavallaan " muotia" . Ovat tosi söpöjä koska toisella kiharat ja toisella taipuvaiset.... Tytötkin tykkää enemmän näistä kuin korvan yläpuolelle ajetuista;)
Karseinta on vuosia sitten muodista mennyt IROKEESI, joita suomen maaseudulla on edelleen joka toisella juntilla.
Ja heidän itsensä mielestä se on tosi cool :DDDDDDDD
Käydään kyllä parturissa välillä siistimässä, etenkään otsatukkaa en saisi itse leikatuksi. Parturi on pojasta hauska juttu. Käytetään pojalla myös 70-lukuhenkisiä vaatteita, ja tukka sopii samaan tyyliin. Isompana saa itse valita vaikka sen millin sängen, jos haluaa.
..vaikka luullaan tytöksi, eiköhän se siitä miehisty! On sullakin ongelmat...
Tukkaa tuolla ei vielä oo juuri nimeksikään...ikää 2 kk.
On se lapsi, jota kaikki aina tarhakuvasta katsoo säälien, kun on niin rumissa rytkyissä ja tukkakin kauhee.
Millisiilin ja polkkatukan välillä on noin tuhat erilaista, nättiä hiusmallivaihtoehtoa.
Vierailija:
Onko se sitten pidemmänpäälle kivaa? Ap.
mielettömän pitkät ja tummat ripset. Eipä ole meitä stressannut.
Vierailija:
Ei tulisi mieleenkään upottaa poikien hiustenleikkuuseen rahaa kuukauden välein. Se, suostuisiko poika istumaan parturintuolissa mukisematta, olisi sivuseikka.
En taida vielä hetkeen viedä parturiin.
Tai katsotaan nyt mitkä on kevään 07 hiustrendit poikavauvoilla!
pukisin omatkin lapseni retroihin mut ei ne suostu joten annan pitää mitä haluavat (vaaleanpunaista jne.).
Lapsi näyttää siltä kuin hänen vanhempansa haluavat hänen näyttävän. Jokaisella varmaan ihan tietoinen valinta. Se on ihan nastaa, että on erinäköisiä ihmisiä ja tyylejä. Voitte sitten ihan vapaasti paheksua sitä mikä mielestänne näyttää niiiin kamalalta. Näyttää ne mielestänne nätit asiat vähän enemmän näteiltä kun vertailupintaa. Lapset on kuitenkin kaikki lapsia. Ei se soma/ruma ulkomuoto tee niistä kuitenkaan mitenkään hienompia/huonompia. Pitäisi aikuisten se tajuta.
Ikää nyt 1,5 v, tämä malli ollut käytössä 6 kk vanhasta.
Jos on yhtään pidempi, niin tulee karstaa ja raapii sitten hurjana päätään, rassukka. On niin paksut hiukset.
Olkoonkin että näyttää sitten katulapselle, mutta onpahan tyytyväinen katulapsi.
Isona saa tietty itse päättää tukastaan.
Minäkin ajan meillä miehen ja poikien hiukset :)
on se kumma kun pitää lastenkin ulkonäköä arvostella,mitä v:n väliä minkä pitunen tukka on, ei tulis mieleenkään että arvostellen kyttäilis lasten ulkonäköä saati aikuistenkaan..
Kultuintopii:
Luepas uusinta Gloriaa. " Tyylitietoisten vanhempien pojilla on nykyään pidemmät hiukset" . ;)
Seiska on paljon parempi, sen sivuilta saa oikean kuvan siitä mikä on in ja mikä ei.
on tosi ihanan näky pikkupojilla. Mulla tulee ainakin heti mieleen et vanhemmat on cooleja ja lepposia nuorekkaita tyyppejä.