Mikä siinä on, kun vanhemmat eivät leikkauta pienten poikiensa hiuksia???
Juuri luin uutta Kaksplussaa, jossa oli erään jutun kuvassa poika, jonka olisin voinut vannoa tytöksi. Pojalla oli yli olkapäiden ulottuva kihara tukka ja toisessa kuvassa tukka oli ponnarilla. Tämä poika " ei varmaankaan halua mennä parturiin" .
Tiedän muitakin tapauksia, joissa pojalle on kasvatettu pitkä tukka juuri sillä verukkeella, että lapsi ei HALUA mennä parturiin. Päättääkö lapsi monista muistakin asioista itse??
Kommentit (46)
pojalla on pitkä tulla.
Mutta järkyttävintä on mun mielestä se, että lapsella (tyttö tai poika) ei leikata tukkaa edes sitä ensimmäistä kertaa ennen kuin täyttää 3 tai 4. Ja sitten se tukka on vielä kaiken lisäksi sellainen harva, ohut, latvoista kuin hiiren nakertama ja siinä on sellaisia suippoja " pötkylöitä" . Epäsiistimpää en tiedä.
Just yks äiti perhekerhossa valitti, kun 4-vuotiaan poikansa tukkaa ei ole koskaan leikattu, kun hän ei millään raaski kun se on niiiiin ihana. Ja tuon pojan tukka ulottui harteille ja oli just sellanen megaohut hampuusi. Järkky....
Meillä on kaksi poikaa, eikä meillä ole varaa käyttää heitä kuukauden välein parturissa à 16¿. Pojillamme on normaalit, siistit minun leikkaamani poikahiukset.
T. 32
Sehän on aina niin sliipattu ja siististi laitettu. :DD
poikalapsilla on paljon kivempi kuin esim. se kauhea keskitysleirisänki jonka monet vanhemmat etenkin kesäisin pojilleen leikkuuttaa.
me juuri leikkautettiin meidän 2-v. pojalta vaaleat enkelinkiharat pois... : ( ne oli kyllä ihanat, mutta alkoivat olla vähän epäkäytännölliset. tosin tämä lyhyempikin malli on tosi nätti, ja taipuisuus näkyy edelleen - ei tehty ihan siiliä.
näin pitkään annattiin tukan kasvaa ja olla pitkä, koska musta ne kiharat oli vaan niin kauniit, ja sopivat hyvin pienelle pojallekin.
kun ikää tulee lisää, paine poikatukkaan kasvaa...
PS. onko ap jonkun suora- ja ohuttukkaisen tytön (jolle ei käy kuin lyhyt tukka) äiti, joka kadehtii poikien kauniita kiharoita..?!
Vierailija: