Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia mies huutaa kurkku suorana, raivoaa ja haukkuu

Vierailija
18.04.2023 |

Yhteiseloa takana yli 10 vuotta. Mies on alkanut huutamaan , haukkumaan ja raivoamaan. Kaikki on minun syytäni, hän ei saa nukuttua. Yhdestä väärästä sanasta ja saa aivan järjettömän tunneryöpyn aikaan ja voi kestää päiviä jopa viikkoja ennen kuin " unohtaa" asian. Kokoajan pitää olla varpaillaan.
Olen hänen sanojensa mukaan lapsellinen ja aivoissani ei liiku mitään. Olen kuulema täysi nolla.
Joskus kun itken kun hän huutaa niin hän alkaa nauramaan ivallisesti " hah" "hah" ketään ei sun itkut kiinnosta. " Painu nyt ä... v....n
Hän kertoo kuinka muut menevät reissuun esim. Sinne se työkaveri lähti taas Lappiin" sanoin sitten, että mene sinäkin reissuun " sanoi " ei tuu onnistumaan" kysyin sitten, etten miksi ei, niin kuulema vika oli minussa.
Huutaa kuinka ei saa nukuttua ja on sen takia hermona. Tänäänkin huusi kurkku suorana ettei jaksa kuunnella minua kun käskin hakea apua unettomuuteen.
Välillä saattaa olla päivä tai kaksi jopa pari kolmekin viikkoa kun menee ihan hyvin, kunnes kaikki on yhtä kaaosta.
Osaako joku kertoa mistä tämmöinen johtuu?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko otsalohkodementia alkamassa. Siihen kuuluu käyttäytymisen muutokset. Kyllä jotain outoa jos rakastava kumppani muuttuu haukkuvaksi ilkeilijäksi ja vihaiseksi.

On muuten tyypillinen koronarokotehaitta, ja muut prionitaudit eli aivorappeumataudit.

Juu näitähän ei ennen rokotteita ollut 😏

Vierailija
42/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se aina ollut tuommoinen, vai onko käytös yhtäkkiä muuttunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut puolisolle, että jos ei kerro syytä raivoamiselleen, se ei liity sitten minuun mitenkään ja se on täysin hänen ongelmansa. Jos huuto alkaa, pitää tilasta poistua heti. Toiseen huoneeseen, ulos, jonnekin. Perheenjäsenten ei tarvitse osallistua hänen ongelmiinsa.

Vierailija
44/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen käytös on rajusti muuttunut niin kyllä se herättää epäilyt siitä onko terveys kunnossa, jotkut sairaudet voi oireilla muuttuneena käytöksenä. Tai sitten on tosiaan jotain salattavaa, peliriippuvuus, velkoja, toinen nainen, huumeita...

Vierailija
45/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot miehes mielestä täysin nolla ja sen lisäksi syypää siihen että hänellä on paha olla ym.

Mikä sua vaivaa ettet ymmärrä selvää suomenkieltä?

Ei sun auta tehdä yhtään mitään. Niin kauan kun olet tuossa suhteessa olet täys nolla ja syyllinen kaikkeen.

Vierailija
46/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ulos..

Vierailija
47/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tosiaan niin, että mies käyttäytynyt vuosia ihan normaalisti ja halventava räyhääminen on alkanut vatsa äskettäin? Jos näin on, herää epäilys sairastumisesta. Minkä ikäinen miehesi on? Käykö töissä?

Vierailija
48/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen käytös on rajusti muuttunut niin kyllä se herättää epäilyt siitä onko terveys kunnossa, jotkut sairaudet voi oireilla muuttuneena käytöksenä. Tai sitten on tosiaan jotain salattavaa, peliriippuvuus, velkoja, toinen nainen, huumeita...

Näitä olen myös miettinyt. Että on jotain salattavaa. Toisaalta hän on kyllä aina kotona, niin toiseen naiseen en usko ainakaan.

Ap

Vierailija
49/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tosiaan niin, että mies käyttäytynyt vuosia ihan normaalisti ja halventava räyhääminen on alkanut vatsa äskettäin? Jos näin on, herää epäilys sairastumisesta. Minkä ikäinen miehesi on? Käykö töissä?

Kyllä hän on ollut aina hieman äkkipikainen, mutta ei tässä mittakaavassa. Pahentunut paljon tuo käytös.

Ap

Vierailija
50/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vielä tussu, tissit ja perse kireässä kunnossa?

Vierailija
51/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet ap , kun hän hulluttele. Kehottaisin tekemään omat askareeni, en vastaisi mitään hänelle. Menisin töihin , lenkille ja olisin mahdollisimman paljon omissa oloissani. En tekisi hänelle enää ruokaa enkä pesisi hänen pyykkejään. Kotini pitäisin siistinä ja kauniina. Itse en siis alistuisi riitelemään tippaakaan.

Tämä käytös tietysti edellyttää , että käyt töissä ja et ole sen raivopään armoilla taloudellisesti.

Onnistuuko ap.?

Vierailija
52/89 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tyytymättömyyttä parisuhteessa/elämässä ja siten, että on yrittänyt sietää asioita jo pidempään... Ehkä yrittänyt saada aikaan muutoksiakin?! Ilmeisesti kuitenkin nyt läikkyy yli. Eihän se kaunista ole, mutta noin se menee.....

Vierailija
53/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä eikä kai ole väliksikään. Toisen inhottavaa käutöstä ei saa sietää. Jos olisin sinä lähtisin pois. Tuo on väkivaltaista käytöstä, joka saattaa eskaloitua pahemmaksi. 

Vierailija
54/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet, andropaussi. Testot alhaalla.

Lääkäriin. Apteekkiin.

Vierailija
55/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas toksinen mies. Haluaa erota mutta haluaa sinun jättävän hänet, jotta saa ottaa uhrin roolin erossa. Teepä hänelle se palvelus, hyödyt siitä itsekin.

Vierailija
56/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on ollut aina hieman äkkipikainen, mutta ei tässä mittakaavassa. Pahentunut paljon tuo käytös.

Ap

Miksi hyväksyt tuon käytöksen? Mies kutsuu sinua ämmäksi. Tuollainen ei kuulu parisuhteeseen.

Vierailija
57/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet ap , kun hän hulluttele. Kehottaisin tekemään omat askareeni, en vastaisi mitään hänelle. Menisin töihin , lenkille ja olisin mahdollisimman paljon omissa oloissani. En tekisi hänelle enää ruokaa enkä pesisi hänen pyykkejään. Kotini pitäisin siistinä ja kauniina. Itse en siis alistuisi riitelemään tippaakaan.

Tämä käytös tietysti edellyttää , että käyt töissä ja et ole sen raivopään armoilla taloudellisesti.

Onnistuuko ap.?

Miksei vaan saman tien lähde? Kuka tarvitsee kotiinsa jotain raivoajaa pilaamaan sisäilmaa?

Vierailija
58/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on tuollainen huutaja. Kun olin lapsi, koko perhe käveli kuin munankuorilla. Ettei vaan isä raivostu. Muutin heti lukion jälkeen pois kotoa. Äiti jäi. Äidillä ei ollut uskallusta ottaa eroa. Se koitui äidin tuhoksi, hän joi itsensä hengiltä 55-vuotiaana.

Ap, juokse lujaa.

Vierailija
59/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää.

Voisiko taustalla olla jotain terveysasioita? Kipuja joista ei ole kertonut esim. vatsassa? Miesten vaihdevuodet? Nämäkään eivät käytöstä tee hyväksyttäväksi, mutta voisivat sitä selittää.

Vierailija
60/89 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö?

Kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Ehkä hoitamaton adhd? Näitä kolmea olen pyytänyt omalta raivohullultani tutkittavan. Hitaasti etenee jatkot, alkuun saanut nyt keskusteluapua kuitenkin ja escitalopramia rauhoittamaan käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi