Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on nimitys sille, kun on liian pitkään ollut stressaantunut ja ahdistunut, ja lopulta kaikki tunteet vaan häviää?

Vierailija
17.04.2023 |

Kun mieli tavallaan väsyy siihen stressiin ja lopulta sulkee kaikki tunteet pois ja ihmisestä tulee kuin robotti. Oliko tälle tilalle joku nimitys?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus masennus. Lekurille, mars. Ja ulos kävelylle.

Vierailija
42/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus, ainakin itsellä. Jatkuva tunne-eläytyminen työssä johti tunteiden täydelliseen katoamiseen, ajoittaisia voimakkaita vihanpuuskia lukuunottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alivireydestä mulle puhui psykologi, kun valitin, että jos ahdistaa liikaa, niin mieli menee turraksi.

https://mielenhuolto.fi/alivireys/

En nyt siis kyseenalaista psykologia, koska en tiedä sun asioista mitään. Mutta ite oon kokenut tuollaisen ylivireystilana. Siis ahdistaa ja oon jännittynyt, aivot käy ikäänkuin liian isoilla kierroksilla ja helposti käy niin, että aivot pysähtyy enkä pysty enää ajattelemaan mitään ja mikään muu ei tunnu kuin se ahdistus.

Vierailija
44/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The best thing in a nervous breakdown is, that you don't give a shit"

Vierailija
45/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän tai vähemmän "comfortably numb"päivästä, hetkestä ja kohdatuista mulquista riippuen.

Vierailija
47/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuminen. Mulle on käynyt noin jo kauan sitten. En jaksa stressata yhtään mistään, menkööt miten menee. Ei minua vieläkään ole yhdessäkään palaverissa kuristettu vaikka kaikki ei olekaan mennyt putkeen.

Teen tasan sen verran kuin jaksan ja sitten lepään. En vaan välitä. Näin menee paljon paremmin.

Vierailija
48/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käymässä juuri noin. Tai on käynyt jo. Olen kaatunut taloudellisten ja terveyshuolien alle. Mikään ei tunnu enää miltään.

Ns. kovalevy täynnä? Liikaa huolia. Pitköaikaista stressiä. Varmaan tarvitaan palauttavia toimia ja lepoa. Pieni irtiotto arjesta. Puhumista luotettavalle ihmiselle. Taloudellista konsultaatiota.

Minua auttoi vastaavassa tilanteessa:

- luonto

-kevyt liikunta kuten kävely tai rauhallinen pyöräily

-käsityöt

-huolihetki(15min tiettynä aikana päivässä)

-keskittyminen tähän hetkeen

-puhuminen

-rukous/esirukous

- kirkon hartaus- ja hiljentymishetket

-päiväkirjan kirjoittaminen

Tässä muutama mistä itse sain apua. Toivon sinulle voimia hankalassa tilanteessa 💚

49/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimi: uupumus ja sen jälkeen tuleva tila on lamaannus. Viimeistään uupuneena kannattaa sanoa tilansa ääneen ja hakea apua.

Vierailija
50/52 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko vain päässyt yli asioista ja siksi ei tunne samalla tavalla. Tuntee eri tunteita nyt. Joskushan se ahdistuskin häviää

Tuossa kuvatussa tilassa ei siis tunne mitään hyviäkään tunteita, on vaan täysin turta. Ei se ole asioiden yli pääsemistä vaan liiallisen stressin aiheuttamaa "tilttaamista". Tunteiden tunteminenkin vie energiaa joten mieli lakkaa tuntemasta niitä.

SSRI-lääkkeet tekee tunteettomuuden ja ap:n kuvaaman tilan

Mulla taas SSRI:t on toimineet hyvin, ihan elävä ja tunteva olento olen ollut. Nyt olen taas aloittanut uudelleen pitkästä aikaa (erotrauman vuoksi). Saa nähdä, tasoittuuko olot. Ahdistus - syyllisyys - raivo - suru - ikävä - pettymys - epätoivo - turvattomuus. Jospa tuo mylly hidastaisi vähitellen pyörimistään.

Vierailija
51/52 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31541 kirjoitti:

On nimi: uupumus ja sen jälkeen tuleva tila on lamaannus. Viimeistään uupuneena kannattaa sanoa tilansa ääneen ja hakea apua.

Tää onkin jännä. Mistä apua vuonna 2023?

Kaikki on romutettu joten yksin jäät.

Toki hae ihmeessä. Olemmehan maailman onnellisin kansa, hyvinvointiyhteiskunta.

Vierailija
52/52 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi