Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 6-kymppiset ikääntymisen merkeistä huolestuneet naiset kuitenkin suosivat harmaata hiusväreissä?

Vierailija
17.04.2023 |

Ja näyttävät sitten 7-kymppisiltä mummoilta? En ymmärrä. Omakin puoliso värjännyt hiuksiaan 40 vuotta vaaleammiksi pääsääntöisesti. Nyt kun vaalennus oikeasti nuorentaisi, niin suosii harmaa mummoväriä? Onko jokin tapa näyttää, että ollaan ylpeästi oman ikäisiä eikä mitään tekoblondeja. Naista harmaat hiukset kuitenkin vanhentaa. En uskalla kysyä, niin kysyn täältä. Muuten ääneen välillä voivottelee, kun vanhuus näkyy.
Aika yleistä näkyy olevan kaveripiirissään koulutetuissa naisissa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit ei pysy suomalaisessa harmaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla tämän hetken muoti-ilmiö. Toisaalta moni on saattanut kyllästyä jatkuvaan värjäämiseen, eikä se kovin terveellistäkään ole.

Voihan tässä olla jotain - olen ylpeä harmaista hiuksistani- ilmiötäkin.,

Harmaa tukka vanhentaa, mutta jos ei siitä välitä, niin mikäpäs siinä.

Vierailija
4/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on lopettanut hiustensa värjäämisen. 60 vuotiaalle on ihan normaalia, että hiusten luonnollinen väri on harmaa.

Vierailija
5/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kysyi minulta jo kun olin 40-vuotias, että milloin sinä annat harmaiden hiusten kasvaa esiin?

Oletti ilman muuta, että näin tapahtuu.

Vastasin, että en milloinkaan.

Olen nyt 56 v. ja sanani olen tähän asti pitänyt. Ja jatkossakin pidän.

Vierailija
6/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei saisi harmaantua? Vanhenemisen voi toki tehdä monella eri tapaa, mutta oman ikääntymisen kanssa sujut oleva iloinen ja nauravainen nainen on kaunis.

Päinvastoin kuin väkisin vanhenemistaan vastaan taisteleva henkilö, joka katkeruudessaan muita arvostellen tartuttaa ympärilleen pahaa oloa.

Vierailija
7/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on lopettanut hiustensa värjäämisen. 60 vuotiaalle on ihan normaalia, että hiusten luonnollinen väri on harmaa.

Tätä juuri ihmettelen, kun 40 vuotta vaalensi pääsääntöisesti ja edelleen kuitenkin ulkonäössään vanhenemista kommentoi (on sinällään uskomaton kaunotar edelleen) ja ei käytä tätä "konstia" nyt.

Mutta ilmeisesti siis jonkinlainen muotihomma. -ap 

Vierailija
8/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin pitäisikö lopettaa värjääminen. Aikaisemmin juurikasvu sulautui luonnollisesti värjättyihin hiuksiin, mutta nyt kun on jo harmaita, erottuu vaalea juurikasvu nopeammin. Ei jaksaisi olla koko ajan värjäämässä. Kampaaja toppuuttelee värjäämisen lopettamista, väittää että se vanhentaa yllättävästi, eikä minulla kuitenkaan olisi kuin vähän harmaata. Ymmärtäähän sen, miksi kampaaja on tuota mieltä.

Vierailija
9/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan eurooppalainen ystäväni ei myöskään värjää hiuksiaan.

Me ollaan porukalla luonnollisia.

Kerran värjäsin pääni, mutta tunsin itseni liian laitetuksi. Ei sopinu mulle.

Vierailija
10/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naisenkin nykyään ihan hyväksyttävää pitää oma luonnollinen hiusväri, vaikka olisi harmaakin.

Vierailija
11/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua elättää ketään kampaajaa.

Vierailija
12/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ei saisi harmaantua? Vanhenemisen voi toki tehdä monella eri tapaa, mutta oman ikääntymisen kanssa sujut oleva iloinen ja nauravainen nainen on kaunis.

Päinvastoin kuin väkisin vanhenemistaan vastaan taisteleva henkilö, joka katkeruudessaan muita arvostellen tartuttaa ympärilleen pahaa oloa.

= aloittaja

Vierailija
13/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisenkin nykyään ihan hyväksyttävää pitää oma luonnollinen hiusväri, vaikka olisi harmaakin.

Lisään tähän vielä, että itse en ole värjäyttänyt hiuksiani ainakaan 15 vuoteen. Otsahiuksissa harmaa raita, luonnostaan vaaleanruskeat hiukset. Joskus muinoin teetätin raidat silloin tällöin.

Vierailija
14/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ihan kalju päältä ja sivuilta siilinä saan jonkinlaisen miehekkään militaarisen lookin. Voisin vastaiskuna kasvattaa helposti seppotaalasmaa tai juiceleskinen hiusmallin ja olla ylpeästi oman näköiseni. Mutta oikeasti tämän "kestän", ihmettelen vaan. Tietysti riskinä, että vuosien päästä mölöytän, että käytit silloin vanhentavaa mummotukkaa, niin sekään ei ole hyvä. "Miksi et sanonut mitään!?"

Vierailija
15/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuusikymppiset tarkoitamme ikääntymisen merkeillä liikkuvuuden vähenemistä, tasapainon huononemista, pidempää palautumisaikaa töiden jälkeen, hitaampaa toipumista flunssasta, näön ja kuulon heikkenemistä, työtehon laskua jne. Sellaisista merkeistä olemme huolestuneita, emme hiusten väristä tai muista toisarvoisista seikoista.

Vierailija
16/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua elättää ketään kampaajaa.

En minäkään elätä, mutta silloin tällöin käyn kampaajalla leikkauttamassa hiukseni.

Värjäämisen hoidan ihan itse.

Vierailija
17/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kuusikymppiset tarkoitamme ikääntymisen merkeillä liikkuvuuden vähenemistä, tasapainon huononemista, pidempää palautumisaikaa töiden jälkeen, hitaampaa toipumista flunssasta, näön ja kuulon heikkenemistä, työtehon laskua jne. Sellaisista merkeistä olemme huolestuneita, emme hiusten väristä tai muista toisarvoisista seikoista.

Kylläpä olette yleviä.

T. Viisikymppinen

Vierailija
18/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin juuri kirjoittaa samaa. Olen itse nuorempi muttei mulla tukan väri ensimmäisenä ole mielessä.

Vierailija
19/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan on ollut naisia, jotka eivät värjää hiuksiaan. Tunsin monta jo vuosikymmenten varrelta, jotka antoivat harmaan kasvaa näkyviin. Joillekin se sopi oikein loistavasti, joillakin näytti hiirenhännältä.

Vierailija
20/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 6-kymppiset ikääntymisen merkeistä huolestuneet miehet eivät pidä hiuksiaan päässä vaan ovat kaljuja? Suosivat 7-kymppisiltä näyttämistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi