Miksi 6-kymppiset ikääntymisen merkeistä huolestuneet naiset kuitenkin suosivat harmaata hiusväreissä?
Ja näyttävät sitten 7-kymppisiltä mummoilta? En ymmärrä. Omakin puoliso värjännyt hiuksiaan 40 vuotta vaaleammiksi pääsääntöisesti. Nyt kun vaalennus oikeasti nuorentaisi, niin suosii harmaa mummoväriä? Onko jokin tapa näyttää, että ollaan ylpeästi oman ikäisiä eikä mitään tekoblondeja. Naista harmaat hiukset kuitenkin vanhentaa. En uskalla kysyä, niin kysyn täältä. Muuten ääneen välillä voivottelee, kun vanhuus näkyy.
Aika yleistä näkyy olevan kaveripiirissään koulutetuissa naisissa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä enää tuossa iässä?Ei kukaan himoitse tuon ikäisen naisen kiviaikaa.
Tietäsitpä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Värit ei pysy suomalaisessa harmaassa.
Kyllä pysyy, mutta juurikasvu on vaivoina.
Harmaat hiukset on nyt pop ja luonnollisuus, siis meidän kypsien naisten kohdalla. Silti me pidetään huolta itsestämme ja kunnostamme ja tykätään pukeutua kauniisti. Se on katsos nykyään vähän niinkuin vahvan naisen merkki ne harmaat hiukset. Omat hiukset harmaantuvat tuskastuttavan hitaasti, mutta en aio värjätä niitä kuitenkaan harmaaksi. On jotenkin kunnia asia, että ne muuttuu itsestään sellaisiksi.
Mitä hitto? Itse ainakin aion harmaantua sitten, kun harmaannun. Tulen myös rypistymään sitten, kun rypistyn. Miksi pitäisi olla jotain muuta, kuin ei ole?
Vanhuus tulee vääjäämättä ja aion nauttia siitä kaikin tavoin, eli nauttia eläkepäivistä ja olla just se, kun olen. Eli vanha ja viisaampi, olla onnellinen eletystä elämästä ja tehdä asioita, joista ruuhkavuosina ja/tai uraputkessa voi vain haaveilla. Lukea kirjoja vaikka aamusta iltaan, kupsutella kukkapenkissä ja vähät välittää siitä, että näyttää vanhalta.
Aion olla ihan mummona mummo ja olla ylpeä siitä. Vaikka ei lapsen
lapsia olisikaan.
Työkaverille tuli todella kauniit harmaat hiukset. Hän värjäsi ensin, mutta päätti sitten kasvattaa värin pois. Olihan se hauskannäköinen, kun aluksi oli puoli päätä harmaana vain. Leikkasi sitten vielä lyhyeksi hiukset. Todella upea harmaa. Tulisipa itsellekin samanlaiset.
Kyllä harmaa sävy ainakin minua vanhentaa melkoisesti, niin miksen tekisi sille jotain? En muutenkaan oleta, että olisin yli 5-kymppisenä raikkaan näköinen ilman meikkiä - pientä avustusta alkaa kyllä jo tarvita tässä iässä. Itsestä huolehtiminen on tosi tärkeää, myös ulkonäöstä, vaikka vuosia tulee. Sen voi tehdä myös melko luonnollisesti ja tyylikkäästi.
En värjää hiuksiani, koska en halua rasittaa elimistöäni millään turhilla kemikaaleilla, en myöskään luontoa enkä käyttää tuotteita, joita on mahdollisesti testattu eläimillä. Ensimmäiset selvästi näkyvät "harmaat" ilmestyivät jo 39-vuotiaana, nykyisin koko tukka on vaalea (ei harmaa vaan vaalea, kesällä lähes valkoinen).
Jos se on jollekin ongelma, niin hän eläköön sen kanssa, minulle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Värit ei pysy suomalaisessa harmaassa.
Sain ekat valkoiseni vähän päälle parikymppisenä. Omassa suomalaisessa valkoisessa ainakin pysyy väri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hitto? Itse ainakin aion harmaantua sitten, kun harmaannun. Tulen myös rypistymään sitten, kun rypistyn. Miksi pitäisi olla jotain muuta, kuin ei ole?
Vanhuus tulee vääjäämättä ja aion nauttia siitä kaikin tavoin, eli nauttia eläkepäivistä ja olla just se, kun olen. Eli vanha ja viisaampi, olla onnellinen eletystä elämästä ja tehdä asioita, joista ruuhkavuosina ja/tai uraputkessa voi vain haaveilla. Lukea kirjoja vaikka aamusta iltaan, kupsutella kukkapenkissä ja vähät välittää siitä, että näyttää vanhalta.
Aion olla ihan mummona mummo ja olla ylpeä siitä. Vaikka ei lapsen
lapsia olisikaan.
Minkä ikäinen olet nyt?
Vierailija kirjoitti:
En halua elättää ketään kampaajaa.
Mutta jos kampaaja ilmaiseksi laittais sun hiukset, niin sitten kelpais kuitenkin? Toivottavasti sinunkin tekemästä työstä ajatellaan samoin.
Kyllästyin jatkuvaan joka kuukausi värjäämiseen.Aloitin 15 vuotiaana nyt olen 63 vuotta ja annan oman värin vihdosta viimein vain olla.Itse en valita vanhan näköisyydestäni ehkä jotkut juttujesi perusteella huolehtii siitä minunkin lookistani.Kukin tekee mitä haluaa älä sinä siitä huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 6-kymppiset ikääntymisen merkeistä huolestuneet miehet eivät pidä hiuksiaan päässä vaan ovat kaljuja? Suosivat 7-kymppisiltä näyttämistä?
Puhumattakaan kolmi-nelikymppisistä miehistä, jotka ihan tahallaan kaljuuntuvat. Esim. William ja Juha Tapio.
Olen allergisoitunut jo parikymppisenä hiusväreille. En värjännyt itse koskaan vaan kampaaja. 30-vuotiaana hiukset sävytettiin viimeisen kerran. Nyt viisikymppisenä alkaa näkyä harmaata.
Nyt sä kyllä vedät mutkat suoriksi tuolla yleistämiselläsi. Joku kahdeksankymppinen samaistuneenee kuvailuusi paremmin, mutta en usko, että heistäkään kaikki. Lähinnä tuo näön ja kuulon heikkeneminen. Jos sulla on ilmaantunut noita ongelmia, hakeudu lääkäriin, niitä voi vielä korjata.