Häpeän poistaminen siivoojan, bussikukin ym. töistä olisi tärkeää
Bussikuski jätti tulematta töihin häpeän takia Tästä ilmiössä on kyse
Osa ihmisistä arvottaa itseään työn mukaan. Useat kokevat työstään ylpeyttä, mutta se voi myös hävettää, kertoo Tampereen yliopiston tutkimus.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/ecf3a848-e067-4f9e-ab48-1104b253f392
Tälläkin palstalla vaaditaan ihmisiä menemään töihin, mutta samalla ilkutaan siivoojille ja muille vähäpalkkaisille.
Muutos vaatii jokaiselta kaiken työn arvostusta.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en määritä itseäni työn kautta. Olen tosin varastomies joka on helppo ja mukava duuni, enkä häpeä sitä lainkaan.
Tavallaan tuossa määrittelit. "Olen varastomies". Sehän on itsensä määrittelyä. Uusiin ihmisiin tutustuttaessa on myös yksi ensimmäisiä kysymyksiä "Mitä teet työksesi" sen sijaan, että kysyttäisiin vaikka kirjamakua tai harrastuksia. Työ määrittelee ihmistä yllättävänkin paljon.
Millä tavalla ammattinimikkeen kertominen on itsensä määrittelyä työn kautta?
Lue koko viesti niin saatat ymmärtää pointin. Suomi on hyvinkin työkeskeinen yhteiskunta halusit tai et.
Hän ei määritellyt. Sinä määrittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi tulla kirjautumispakko. Silloin esimerkiksi moderaattorien olisi helpompi seurata, että millaista kommenttia käyttäjä kirjoittaa tänne.
Ja meinaat, että se tekisi av-palstasta lintukodon, jossa on pelkkää yksisarvista ja hattaraa? Varsinkin, kun sama henkilö voi perustaa vaikka 100 tiliä ja kirjoitella niiltä vuorotelle.
Sama ihminen ei voi perustaa kuin yhden tilin jos järjestelmä suunniteltaisiin niin. Esimerkiksi pankkitunnusten avulla. Silloin se tosiaan karsii teidät alaikäiset ja se vasta olisikin hyvä juttu. Lasten huutelut ei kuulu tänne , eikä mihinkään.
Ai haluat kirjoitella täällä jatkossa ihan yksin? No mikäpä siinä sitten.
P.s. Olen ollut täysi-ikäinen todennäköisesti jo ennen kuin synnyit
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en määritä itseäni työn kautta. Olen tosin varastomies joka on helppo ja mukava duuni, enkä häpeä sitä lainkaan.
Tavallaan tuossa määrittelit. "Olen varastomies". Sehän on itsensä määrittelyä. Uusiin ihmisiin tutustuttaessa on myös yksi ensimmäisiä kysymyksiä "Mitä teet työksesi" sen sijaan, että kysyttäisiin vaikka kirjamakua tai harrastuksia. Työ määrittelee ihmistä yllättävänkin paljon.
Lue koko viesti niin saatat ymmärtää pointin. Suomi on hyvinkin työkeskeinen yhteiskunta halusit tai et.
Kyllä hänkin määritteli. Mitään itseään kuvaavaa asiaa ei voi kertoa määrittelemättä itseään jollakin tavalla. Ei edes sitä, että sinulla on siniset silmät tai asut kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä määrittelen.
Sinä määrittelet.
Hän määrittelee.
Me määrittelemme.
Te määrittelette.
He määrittelevät.
Kaikki osallistuvat määrittelemiseen, vaikka sinua miten harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänkin määritteli. Mitään itseään kuvaavaa asiaa ei voi kertoa määrittelemättä itseään jollakin tavalla. Ei edes sitä, että sinulla on siniset silmät tai asut kerrostalossa.
Kysymys oli kai itsensä määrittelystä työn kautta. Ei yleensä määrittelystä. Mietipä hetki näiden eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli kai itsensä määrittelystä työn kautta. Ei yleensä määrittelystä. Mietipä hetki näiden eroa.
Nyt sinä määrittelet asioita ihan oman mielesi mukaan :(
Kaikki työ on tärkeää. T. Johtaja. Ps. Tervehdin aina siivoojaa, kun hänet satun näkemään työssään. Tärkeä tehtävä kaikkien viihtyvyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on tärkeää. T. Johtaja. Ps. Tervehdin aina siivoojaa, kun hänet satun näkemään työssään. Tärkeä tehtävä kaikkien viihtyvyydeksi.
Paljonko maksat siivoojalle palkkaa? Tervehtimisellä kun ei mitään tee esim. ruokakaupassa.
En voi ymmärtää, miten joku aliarvioi siivoojan, bussinkuljettajan, lähihoitajan töitä? Tärkeimpiä töitä yhteiskunnassamme. Miettikääpäs, jos näitä ammattilaisia ei olisi, niin millainen kaaos olisi? Ei pääsisi bussilla mihinkään, roskat, likaisuus olisi järkyttävää, vanhukset, lapset, vammaiset yms. jäisivät hoitamatta. Kaikki kunnia heille, joille se kuuluu. Palkka täytyisi vastata näiden töiden vaativuutta. Minä lähetän kiitokseni kaikille tärkeätä työtä tekeville: Lähihoitajille, siivoajille, bussinkuljettajille, rakennusmiehille, jätekuskeille yms. hiljaista, mutta tärkeätä työtä tekeville. Ilman teitä, yhteiskunta romahtaisi. Kiitos. 💐💐💐
”Muhkea palkka, hyvät edut ja pitkät lomat” – 12 Suomen kadehdituinta ammattia
Me Naisten lukijat kertoivat, mitä ammatteja he kadehtivat ja miksi. Onko oma ammattisi listalla?
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008176143.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksat siivoojalle palkkaa? Tervehtimisellä kun ei mitään tee esim. ruokakaupassa.
Siivottavan paikan johtaja ei todennäköisesti päätä siivoojan palkasta. Usein siivous on ulkoistettu. Sen sijaan työssä viihtymiseen tällä pienellä huomaavaisuudella voi olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuon alueen johtaja enkä tiedä millä palkalla hän työtään tekee. Keskustelun avaus ei koskenut palkkaa vaan työn arvostusta. Työn tekemisessä ei ole mitään noloa ja ansaitsee tulla huomioiduksi. Tervehtiminen on tapa kertoa toiselle ihmiselle, että minä näet että olet siinä ja arvostan sinua. Kulkemalla ohi katsomatta ja tervehtimättä kertoo sitten vähän toisenlaisen hiljaisen viestin.
Olen kassalla töissä ja minulle täysin tuntematon mies tokaisi että kai sinä opiskelet, ei kassa ole aikuisen työpaikka.
Työ rankka on rahaa :) Siivous on mukavaa Työtä kun saa liikkua. Ei jaksaisi istua millään koko päivän ajan. Kunhan ihmiset eivät turhaan sotkisi ilkeyttään. Puhtautta arvostetaan myös kotona, miltä tuntuisi mennä likaseen kauppaan tai sairaalaan?
Myös työn ulkopuolella voi tehdä mistä tykkää harrastusten muodossa. Eli ei Työ ole koko elämä!
Kyllä Sanna Marinin kassatyö-taustaa on käytetty nimenomaan häntä halventaakseen.
Artikkelissa kerrottiin luokkalaskun aiheuttamasta häpeästä. Tuntuu vaikealta nähdä, että ihminen joka muutoin bussikuskiksi kouluttautuu, siitä häpeää kokisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen kassalla töissä ja minulle täysin tuntematon mies tokaisi että kai sinä opiskelet, ei kassa ole aikuisen työpaikka.
Olin nuorempana eräässä firmassa kassalla töissä, työhön kuului myös siivousta sekä hyllyjen ja varaston järjestämistä. Eräs keski-ikäinen mies kysyi kassalla minulta ensin iloisesti: "Mitä alaa sinä opiskelet?" Kun vastasin, etten ole opiskelija, kyseinen mies tuijotti minua halveksuvasti eikä sanonut enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työ rankka on rahaa :) Siivous on mukavaa Työtä kun saa liikkua. Ei jaksaisi istua millään koko päivän ajan. Kunhan ihmiset eivät turhaan sotkisi ilkeyttään. Puhtautta arvostetaan myös kotona, miltä tuntuisi mennä likaseen kauppaan tai sairaalaan?
Myös työn ulkopuolella voi tehdä mistä tykkää harrastusten muodossa. Eli ei Työ ole koko elämä!
Täsmälleen näin!
Kysely: Lääkäreitä, opettajia ja sairaanhoitajia arvostetaan eniten
OAJ:n teettämässä kyselyssä selvitettiin opettajan ammatin arvostusta Suomessa.
11.3.2021 2:00
SUOMALAISET arvostavat eniten lääkäreiden, opettajien ja sairaanhoitajien työtä, ilmenee Opetusalan ammattijärjestön OAJ:n kyselystä.
Kyselyyn vastanneista noin 30 prosenttia mainitsi Suomen tulevaisuuden kannalta tärkeimpinä ammatteina lääkärin, 25 prosenttia opettajan ja 21 prosenttia sairaan- tai lähihoitajan ammatin.
No, mutta onhan se mielenkiintoista välillä, kun joutuu ihmettelemään joidenkin pohjatonta tyhjyyttä ja ilkeää mieltä. Ehkä tämäkin oli tosin tylysti sanottu.