Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut mieheni omistamassa asunnossa parikymmentä vuotta

Vierailija
17.04.2023 |

Olenko lokki?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö avoliitossa olevalle ei asuntoa omistavalle eron jälkeen mitään muuta kuin ulko-ovi

Ainakin minulle jää kaikki se, mitä olen suhteemme aikana säästänyt. Jos haluaisin sijoittaa asuntoon, niin hankkisin sijoitusasunnon lähikaupungista, en maksaisi tästä muuttotappioalueella olevasta vanhasta kiinteistöstä.

Vierailija
22/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et, vain tyhmä. Miksi et omista asunnosta osaasi?

Minusta taas on tyhmää ostaa osuus asunnosta vaan parempi vaan säästää rahat vaikka sijoituksiin. Miksi maksaa seinistä ja joutuu sitten vielä osallistumaan remonttikuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö avoliitossa olevalle ei asuntoa omistavalle eron jälkeen mitään muuta kuin ulko-ovi

Ainakin minulle jää kaikki se, mitä olen suhteemme aikana säästänyt. Jos haluaisin sijoittaa asuntoon, niin hankkisin sijoitusasunnon lähikaupungista, en maksaisi tästä muuttotappioalueella olevasta vanhasta kiinteistöstä.

Just noin. Rahat mieluummin säästöön kuin johonkin vanhaan kiinteistöön.

Vierailija
24/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä tyhmä ostin sijoitusasunnon ja laitoin sen sitten vuokralle. Ei mulla ollut mitään tarvetta ostaa miehen asunnosta osuutta. Eron jälkeen muutin sitten itse tähän sijoitusasuntooni. Yli 10 vuotta asuin miehen asunnossa kuitenkin.

Tuo onkin hyvä systeemi.

Vierailija
25/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinaat asumisesi kustantaa, jos miehesi kuolee ennen sinua? 

Minäkin olen asunut miehen omistamassa talossa parikymmentä vuotta. Jos sattuu niin ikävästi, että mies kuolee ennen minua, niin perijöinä ovat yhteiset lapset ja minä. Ja kun tämä on ollut meidän yhteinen koti, niin minähän saan tässä asua niin kauan kuin haluan. Asuinkulut on 400e luokkaa kuussa, ei kovin paha työssäkäyvälle ihmiselle.

Avioehtoa meillä ei ole, eli saamapuolelle jäisin, jos jostain syystä ero tulisi. Tyhjän päälle en jäisi.

Vierailija
26/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ehkä muuttamaan miesystäväni luokse loisimaan. Ei voi mitään, rahat eivät riitä. Lapset on pakko potkaista pellolle heti täysi-ikäisinä. Mies lupasi, että saan asua ilmaiseksi.

Vierailija
27/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme avioliitossa.

Asunto/ lainat pitää olla molempien nimissä.

Vierailija
28/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos miehelle tuo asia sopii. Nauti nyt ettet tarvitse asuntolainaa. 

Vierailija
29/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun ehkä muuttamaan miesystäväni luokse loisimaan. Ei voi mitään, rahat eivät riitä. Lapset on pakko potkaista pellolle heti täysi-ikäisinä. Mies lupasi, että saan asua ilmaiseksi.

Ilmaisia lounaita ei ole.

Vierailija
30/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset eivät heitä aivojaan nariikkaan, kun löytävät miehen, eivätkä ole persaukisia.

Meillä avioehto, mies omistaa 100% talon, jossa lähes 30v asuttu ja oltu yhdessä ja minä taas omistan perhe-asunnon Helsingissä, joka vuokralle. Jos mies kuolee, lapset perivät isänsä ja minä pärjään oikein mukavasti omalla omaisuudella ja tuloilla. En tarvitse miehen rahoja.

Vierailija
31/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kai sä hieman lokki olla, jos sä ajattelet asiaa yksipuolisesti ja peilaat vain muiden suhtautumisen kautta ajatuksia itseesi. Mutta jos miehesi ja sinä olette oikeasti elämäänne tyytyväisiä ja teillä on yhdessä hyvä olla,niin periaatteessa kenenkään mielipide täällä palstalla ei kuuluisi vaikuttaa asiaan yhtään mitenkään. Sinua vain kalvaa jokin itsetunnossasi, näin mä alotuksesta päättelen.

Ehkä miehesi rakastaa sinua enemmän kuin mitään muuta, osaatko edes arvostaa sellaista?

Opettele ajattelemaan, että "me olemme me ja muut on muita" Tuntuu vaan nykypäivänä, että kaikille vaan merkkaa pelkät omistukset ja avioehdot. Tämmösille palstoille tullaan vain mittailemaan cv:eitä ja kerjäämään hyväksyntää. Silti pyyteetön rakkaus on oikeasti kauneimpia asioita mitä maa voi päällänsä kantaa. Kun liikaa kierrättää asioita muiden suhtautumisen kautta niin sillä saa pilattua aidonkin onnen.

Vierailija
32/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan yleinen käytäntö että vaimo asuu ilmaiseksi miehen talossa niin on helppo potkaista ulos ja ottaa nuorikko tilalle .

Vierailija
33/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on avioliitto. 

Ja sitä varten persaukisen kanssa ei mennä avioliittoon.

Miksei?

Itse olin persaukisen kanssa naimisissa vuosia. Sitten ,kun lähti, niin lähti edelleen persaukisena. Eikä itseasiassa kumpikaan harmitellut yhteisiä vuosiamme.

Vierailija
34/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen asunut miehen omistamassa talossa parikymmentä vuotta. Jos sattuu niin ikävästi, että mies kuolee ennen minua, niin perijöinä ovat yhteiset lapset ja minä. Ja kun tämä on ollut meidän yhteinen koti, niin minähän saan tässä asua niin kauan kuin haluan. Asuinkulut on 400e luokkaa kuussa, ei kovin paha työssäkäyvälle ihmiselle.

Avioehtoa meillä ei ole, eli saamapuolelle jäisin, jos jostain syystä ero tulisi. Tyhjän päälle en jäisi.

Jos ei ole testamenttia niin vain lapset perivät.

Vierailija
35/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme avioliitossa.

Asunto/ lainat pitää olla molempien nimissä.

Höpö, höpö. Jos toinen on ostanut asunnon 10v sitten, ennenkuin edes tapasi puolisonsa, niin kuka pakottaa tuollaiseen?

Vierailija
36/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan yleinen käytäntö että vaimo asuu ilmaiseksi miehen talossa niin on helppo potkaista ulos ja ottaa nuorikko tilalle .

Ei onnistu. Meillä ei ole avioehtoakaan ja meillä on lisäksi yhteinen toimeentulo.

Vierailija
37/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut mieheni maksamassa asunnossa yli 20 vuotta. Olen maksanut asunnosta ehkä 5%, mutta omistan 50%. Olenko jotenkin ansioituneempi kuin ap?

Miehesi on tyhmä ja ajattelematon. Toivottavasti on avioehto talon osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi