Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Jenni 42v jätti sokerin pois - "sokerinaama" katosi, veriarvot täydelliset, kolesteroli laski

Vierailija
17.04.2023 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000009511868.html

Näyttää ainakin 10 vuotta nuoremmalta nyt kun jätti sokerin pois.

En tiennytkään että tuollaiset pöhöttyneet 'vanhahtavat' kasvot voivat johtua sokerin tai lisätyn sokerin puputtamisesta.
Hän vieläpä lisäsi punaisen lihan syöntiä kasvisten lisäksi. Mutta iho vain nuoreni ja parani kuten veriarvot.

Pitäisikö itsekin kokeilla? Olen kyllä addiktoitunut pullaan ja suklaaseen...

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen sokeri esim. marjoista sellaisenaan on ok. Tai jos siinä on muuta kuitua, kuten mandariineissa (ei mehussa).

Lisättynä ja satoja grammoja päivässä, niin se on kyllä myrkkyä elimistölle. Ja aiheuttaa juuri ihon glykaatiota eli vanhenemista ja pöhöttymistä. Jonka lisäksi sitoo itseensä nestettä.

Ei tarvitse kuin katsoa katukuvaa niin näkee että valtaosalla kansasta on turvonnut sokerinaama. Ei kansa ole välttämättä mitenkään erityisen rumaa, vaan ihmisistä tulee sellaisia ruokavalion myötä.

Piilosokeriakin on vaikka missä tuotteissa missä sitä ei tarvitsisi olla. Harva miettii että esim. ketsupissakin lähes neljäsosa on lisättyä sokeria. Sokeria lisätään jopa lihapiirakoihin.

Vierailija
2/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei puhelimen kasvontunnistus tunnistanut mua kun olin vetänyt herkkupäivänä paljon vehnää ja sokeria. Oli varmaan puolitoista kertaa paksumpi naama kuin normaalisti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta ulkonäköni niin ihan sama vaikka miten olisi sokerinaamaa tai viinanaamaa. Miehistäkään en niin enää piittaa kun hulluja ovat kaikki. Jatkan edelleen sokerin mättöä.

Vierailija
4/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävän vyötärölihavuuden raja-arvo on naisilla 88 senttimetriä ja miehillä 102 cm.

En tunne ketään naispuolista tuttua jolla olisi noin kapea. Kaikilla järjestään noin 100+. Itsellä vyötärö on 110cm.

Kai en sitten liiku missien seassa.

Vierailija
5/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se nuorentunut kuva on?

Vierailija
6/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävän vyötärölihavuuden raja-arvo on naisilla 88 senttimetriä ja miehillä 102 cm.

En tunne ketään naispuolista tuttua jolla olisi noin kapea. Kaikilla järjestään noin 100+. Itsellä vyötärö on 110cm.

Mulla on 68 cm.

Vierailija
7/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä just tuo 88 ja olen ylipainoinen.

Vierailija
8/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulle mitään uutta. Näytän siltä kuin olisi valvonut 3 yötä kun vedän kunnon sokeriöverit ja ihohuokoset ovat todella punakat ja isot.

On tosin sen arvoista koska harvasta asiasta saa nopeaa lohtua paskaan arkeen kuin karkista ja herkuista. Alkoholiin en koske.

Vierailija
9/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitään vertailukuvia nähnyt.

Vierailija
10/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus aiemmin jättänyt lisätyn sokerin pois ja olo keveni äkkiä (vaikka se ei kamalasti vaa'alla näkynytkään). Repsahdin kyllä myöhemmin ja itse asiassa pari viikkoa sitten aloitin uudestaan "pehmeällä laskulla", eli olen maltillisesti syönyt herkkuja mutta jättänyt mehut ja mehukeitot jne pois ja nyt alan jättää pois herkkujakin. En ole päivittäin kuitenkaan siis herkkujakaan syönyt, mutta oli tuossa mm. pääsiäinen välissä.

Vierailija
11/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehut yllättää, että ne on yhtä lihottavia kuin limppari

Vierailija
12/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Tuoremehut on salakavalia pommeja!

Vierailija
13/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mittautin kolesteroli arvot viime kesänä ja aika korkeat olivat. Suositeltiin juuri niitä parempia rasvoja ja benecolia. Kysyin sitten että onko sokerilla merkitystä, että pitäisikö sitä vähentää, niin lääkäri sanoi vain että ei. En ole uusintamittauksessa vielä käynyt, mutta en ole kyllä sokeriakaan vähentänyt, vissiin olisi kannattanut.

Vierailija
14/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missien? Mulla on bmi 24 ja vyötärönympärys 76cm. Olen 9kg normaalia tuhdimmassa kunnossa e-pilleriturpoamisen vuoksi. Tämmöinen vankkatekoinen muutenkin. Missit on sellaisia hyvin hoikkia, gasellimaisia ja pitkiä jollainen en todellakaan ole.

Vierailija
15/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös halunnut nähdä sen "sokerinaaman" tai "ennen ja jälkeen" kuvat. Nyt jäi vähän arvailujen varaan se, miltä näyttää sokerinaama.

Jännä kun luodaan tällaisia pseudokäsitteitä ja niitä sitten viljellään mediassa ja kohta on uusi valetieteen ala käsittelemässä sitä, kuinka vältät sokerinaaman.

Vierailija
16/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä just tuo 88 ja olen ylipainoinen.

Alapeukuttajalle tiedoksi: 168cm ja 85kg.

Vierailija
17/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Tuoremehut on salakavalia pommeja!

Paino ei pudonnut vuosiin. Kesti todella kauan tajuta että esim. tuoremehussa jota join, oli litran purkissa 120 grammaa sokeria eli enemmän kuin Fazerin sinisessä levyssä.

Vierailija
18/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta ulkonäköni niin ihan sama vaikka miten olisi sokerinaamaa tai viinanaamaa. Miehistäkään en niin enää piittaa kun hulluja ovat kaikki. Jatkan edelleen sokerin mättöä.

Ja sitten uhriudun kun ilmainen terveydenhuolto ei toimi kun se on ruuhkautunut ihmisistä, joita ei kiinnosta pitää itsestään huolta. 

Vierailija
19/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin myös halunnut nähdä sen "sokerinaaman" tai "ennen ja jälkeen" kuvat. Nyt jäi vähän arvailujen varaan se, miltä näyttää sokerinaama.

Jännä kun luodaan tällaisia pseudokäsitteitä ja niitä sitten viljellään mediassa ja kohta on uusi valetieteen ala käsittelemässä sitä, kuinka vältät sokerinaaman.

Artikkelissa näin vain tuon ennen kuvan jossa hänellä oli aika karsea virne, ja sitten tuo myöhempi instakuva jossa oli jo vähän raikkaamman ja nuoremman näköinen.

Itse en niin naamaani tutki että tietäisin miten vaikuttaa, mutta alkoholi kyllä rumentaa ja vanhentaa kasvojani moneksi päiväksi ryyppyputken jälkeen.

Vierailija
20/82 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän etelän maissa pärjäävät, kun sokerin saanti siellä on varmaan kymmenkertainen? Mehut, makeiset, jugurtti jne. aivan äklömakeita, kahviin lisätään iso pussillinen sokeria, herkkuja syödään aamupalaksi ja niin edelleen? Harvemmin siellä näkee mitään sokeripöhönaamoja, vaikka puputtavat hirveät määrät vehnää ja sokeria päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi