Työkaverit varasivat taas heinäkuun kesälomakuuksi, kukaan ei ole toivonut kesäkuuta tai elokuuta
Meillä mennään aina röyhkeimmän ja viekkaimman oikeudella, ikinä ei ole mitään järkevää kiertoa missään.
Kumpi olisi parempi valinta tässä tapauksessa, kesäkuu vai elokuu.
Elokuuta esimies huonosti antaa, kun uusi toimintakausi alkaa ja kaikki tarvitaan töihin, mutta aina saa toivoa.
Kommentit (103)
Elokuu. Mieti sun kesäloma kesäkuussa ois parin kuukauden päästä jo melkein ohi
Ei kai sitä heinäkuuta haluaisikaan ottaa, mutta kun puolisolla on ainoat lomat silloin. Perheen kanssa haluaa tehdä vuodessa edes yhden reissun, ei se kai lienee ole liikaa vaadittu.
Elokuu ilman muuta. Heinäkuussa ilmeisesti hiljaista töissä, ja kun elokuussa olet lomalla, muut saavat huhkia.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa loma menee helposti hukkaan. Voi olla niin kova helle aamusta iltamyöhään, ettei muuta voi kun maata ilmalämpöpumpun alla. Sekä kesä- että elokuu ovat mukavia vaihtoehtoja ja sää on todennäköisesti parempi.
Heinäkuussa on yleensä liian kuuma kierrellä missään lomakohteessa nähtävyyksiä, mielummin sitten reissussa kesäkuun alussa tai sitten syyskuussa. Kotimaan säät ovat niin vaihtelevia, että on melkein ihan sama milloin armasta Suomenmaata kiertää tai makoilee pihalla.
Ilmalämpöpumpulle olisi kyllä tarvetta niinä muutamana harvana helleviikkona.
Itse esitin kesäkuuta loma-ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat aina väen vängällä pitää loman heinäkuussa. Itse tykkään lomailla loppu kesästä, silloin kun muut ovat palanneet töihin tai kouluun = elokuussa. Paras kuukausi olla lomalla. Järvet ovat lämmenneet, ja elokuussa on parhaimmat kelit. Lisäksi kesä on muutenkin mukavaa aikaa, ja on jotain mitä odottaa kun se oma loma on vasta kesän lopussa.
Vastasinko kysymykseesi?
Meitä on monta, jotka haluavat lomailla koko heinäkuun, syy: päivystävään päiväkotiin ei halua monikaan mennä töihin. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa loma menee helposti hukkaan. Voi olla niin kova helle aamusta iltamyöhään, ettei muuta voi kun maata ilmalämpöpumpun alla. Sekä kesä- että elokuu ovat mukavia vaihtoehtoja ja sää on todennäköisesti parempi.
Taidat asua Suomesta pitkälle etelään? Helle...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä heinäkuuta haluaisikaan ottaa, mutta kun puolisolla on ainoat lomat silloin. Perheen kanssa haluaa tehdä vuodessa edes yhden reissun, ei se kai lienee ole liikaa vaadittu.
voisitteko limittää lomaa viikon kaksi yhtäaikaa
Vierailija kirjoitti:
.no mitenhä töitä voi sillo tehdä
Jaa. Mulla on osa kesälomasta toukokuun lopulla ja loput heinäkuun lopulta elokuulle. Kesä- ja heinäkuu ovat aivan yliarvostettuja lomakuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Elokuu ilman muuta. Heinäkuussa ilmeisesti hiljaista töissä, ja kun elokuussa olet lomalla, muut saavat huhkia.
En tajua tätä ajattelua että sitten vain on itselle hyvä hetki olla lomalla kun toiset ovat jo lomailleet ja joutuvat huhkimaan töissä kun sinä lomailet.
Eikö tuo toimi molemmin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat asua Suomesta pitkälle etelään? Helle...
Oulun korkeudella on ollut monta tuskaista kesää viimeistään juhannuksesta lähtien. Ei vaan pysty nukkumaan kunnolla, kun sisällä yli 26 astetta yöhön asti.
Minulla on siirrettävä jäähdyttäjä, mutta se toimii vain yhdessä huoneessa kerrallaan ja on isoääninen sähkösyöppö. Ilppi on hankintalistalla.
Kesäkuu on mun ykkössuosikki. Kesä on upeimmillaan, usein vielä kivat ulkoilulämpötilat. Euroopan kohteissa ei pahin ruuhka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Päiväkoti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Päiväkoti
No hyi! Siinä tapauksessa yritä keinolla millä hyvänsä saada heinäkuu vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.no mitenhä töitä voi sillo tehdä
Riippuu töistä, jos saa olla sisällä ilmastoidussa tilassa niin mikä sen parempaa. Harvemmin se on ilmanvaihto riittävää tai sitä on ollenkaan. Ulkotöissä on toivottavasti lakisääteiset tauot helteen takia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat aina väen vängällä pitää loman heinäkuussa. Itse tykkään lomailla loppu kesästä, silloin kun muut ovat palanneet töihin tai kouluun = elokuussa. Paras kuukausi olla lomalla. Järvet ovat lämmenneet, ja elokuussa on parhaimmat kelit. Lisäksi kesä on muutenkin mukavaa aikaa, ja on jotain mitä odottaa kun se oma loma on vasta kesän lopussa.
Vastasinko kysymykseesi?
Todennäköisesti he on perheellisiä ihmisiä. Kyse ei ole siis halusta vaan pakosta. Heinäkuussa ei pyöri leirit ei kerhot ei harrastukset. Ei sitä lasta yksinkään voi jättää.
Minä varaan aina syyskuun ja lähden etelään lomalle. Samaan aikaan toimistolla alkaa tosi kiireet ja minä vaan otan aurinkoa etelässä. Heinäkuussa on tosi hiljaista, kun kaikki ovat lomalla, joten teen silloin etätöitä terassilla ja nautin kesästä myös tekemättä töitä.