Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit varasivat taas heinäkuun kesälomakuuksi, kukaan ei ole toivonut kesäkuuta tai elokuuta

Vierailija
16.04.2023 |

Meillä mennään aina röyhkeimmän ja viekkaimman oikeudella, ikinä ei ole mitään järkevää kiertoa missään.
Kumpi olisi parempi valinta tässä tapauksessa, kesäkuu vai elokuu.
Elokuuta esimies huonosti antaa, kun uusi toimintakausi alkaa ja kaikki tarvitaan töihin, mutta aina saa toivoa.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu on paljon parempi, jos aikoo lomailla vähänkään Suomea etelämpänä. Ei ole yleensä tappohelteitä eikä turisti ruuhkia, ja kaikki on halvempaa. Kotimaassakin alkukesä on kauneinta aikaa. Tykkään olla yksin töissä heinäkuussa. Se on vähän kuin lomaa, ei ole kiirettä.

Vierailija
62/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on paskin kuukausi lomailla. Kesäkuu ja elokuu parhaita, koska suurin osa on näinä kuukausina töissä ja itse voit lomailla. Heinäkuu on hyvä työkuukausi, koska silloin on rauhallista töissä. Ei kiire minnekään, eikä ketään missään.

Itse olin viime vuonna ekan kerran 15 vuoteen heinäkuussa lomalla. En enää ikinä. Kaikkiin aktiviteeteihin piti jonottaa kun oli niin paljon väkeä, lisäksi joutui maksamaan "sesonkilisää" siitä lystistä.

Ei enää, nytkin lomailen 2 viikkoa kesäkuussa 2 elokuussa kun koulut on alkaneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mieluiten elokuun lomalla, mutta koululaisilla alkaa koulu jo ennen kuun puolta väliä ja mitäs minä yksin lomalla tekisin. Elokuussa Suomessa on usein hyvät säät, mutta myös marjoja ja sieniä alkaa olla keräiltäväksi. Loppukuusta monet ovat palanneet kouluun ja töihin eli lomapaikoissa on tilaa. Heinäkuussa monet välimeren maat ovat tukalan kuumia, mutta elokuussa juuri sopivia.

Vierailija
64/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mukavaa tämä, että röyhkeimmät saa määrätä lomakuukauden vietosta. Ei kaikki hiljaisimmat kykene vaatimaan oikeuksiaan näitten vahvaluontoisten kanssa ja jää monesti nuolemaan näppejään. Kyllä tässä täytyisi työnantajan puuttua peliin ja joku kierto kehittää. Muuten se voi olla arpapeliä kumpi on parempi kesä vai elokuu. Arvioisin kuitenkin, että elokuussa voisi olla vakaampia kelejä ja kesäkuu on joskus arvoitus. Voi olla helteitä tai 10 astetta ja vesisadetta, ei voi tietää.

Koerto on ihan vihon viimeinen homma. Kyllä täytyy voida sopia loma-ajat ilman pakotettuja kiertoja.

Ai työntekijat keskenään vai? Ja se Sari on aina heinäuun sitten lomalka koska mökki. Niinkö?

Keskenään tai esimiehen avustuksella. Miksi Sari olisi aina heinäkuun lomalla? Tai toisaalta miksi se olisi ongelma, jos näin sovitaan?

Koskaan ole mitään kiertoja tarvittu. Jokainen laittaa anomukset listaan ja jos liikaa päällekkäin, keskustellaan.

Keskustelkaa vaan. Minä en keskustele. Työnantaja voi toki määrätä lomani paikan siinä tapauksessa, kunhan tekee sen kk etukäteen. Mutta voi tietysti olla että sairastun ikävästi juuri silloin ja loma siirtyy. Ei voi tietää.

Vierailija
65/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että työkaveri unohti tyystin toivoa lomia määräaikaan mennessä, oli kuulemma niin paljon töitä että jäi tekemättä. Nyt vinkuu ja kitisee kun on epäreilua kun ei saa lomaa heinäkuulle kun "muut ehti ensin" (eli seurasi esihenkilön pyyntöä, että lomatoiveet jätetään jo maaliskuun alussa jotta ne voi lyödä lukkoon huhtikuun alussa. Jos olet 1,5 kuukautta myöhässä ja muut tekivät toivert pyynnön mukaisesti ajoissa, niin voi voi.

Että terveisiä vaan ap:lle jos sattumoisin tunnistat itsesi...

Vierailija
66/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu on just hyvä hetki olla toimistotyössä. Mitään ei tapahdu, etätöissä voi ottaa hyvinkin rennosti ja suurin haaste on pysyä hereillä :D

Vierailija
67/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua olla lomalla heinäkuussa. Kesä- tai elokuu on parempi. Sovitaan töissä keskenämme lomat, tähän asti ei ole tarvinnut edes kinastella, koska kaikilla on just sopivasti erilaiset lomatoiveet.

Vierailija
68/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on just hyvä hetki olla toimistotyössä. Mitään ei tapahdu, etätöissä voi ottaa hyvinkin rennosti ja suurin haaste on pysyä hereillä :D

Näin meillä myös. Yhteistyökumppanit ovat myös lomalla, joten otan aurinkoa pihalla etätöitä tehden.

Vierailija
69/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin mieluiten elokuun lomalla, mutta koululaisilla alkaa koulu jo ennen kuun puolta väliä ja mitäs minä yksin lomalla tekisin. Elokuussa Suomessa on usein hyvät säät, mutta myös marjoja ja sieniä alkaa olla keräiltäväksi. Loppukuusta monet ovat palanneet kouluun ja töihin eli lomapaikoissa on tilaa. Heinäkuussa monet välimeren maat ovat tukalan kuumia, mutta elokuussa juuri sopivia.

Et ole tosissasi. Välimeren seutu on kuumin juuri heinä-elokuussa. Paras aika lomailla siellä on touko-kesäkuussa tai sitten syys-lokakuussa.

Vierailija
70/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin, että työkaveri unohti tyystin toivoa lomia määräaikaan mennessä, oli kuulemma niin paljon töitä että jäi tekemättä. Nyt vinkuu ja kitisee kun on epäreilua kun ei saa lomaa heinäkuulle kun "muut ehti ensin" (eli seurasi esihenkilön pyyntöä, että lomatoiveet jätetään jo maaliskuun alussa jotta ne voi lyödä lukkoon huhtikuun alussa. Jos olet 1,5 kuukautta myöhässä ja muut tekivät toivert pyynnön mukaisesti ajoissa, niin voi voi.

Missäs päiväkodissa lomat vahvistetaan huhtikuun alussa!?

Vastahan siellä suunnitellaan että pitäisi tehdä lista toimistoon, johon jokainen voisi käydä merkkaamassa toiveensa, joka tuskin toteutuu..

Vierailija
71/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lomalla joka toinen viikko koko kesän. Teen joka vuosi näin

Vierailija
72/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mukavaa tämä, että röyhkeimmät saa määrätä lomakuukauden vietosta. Ei kaikki hiljaisimmat kykene vaatimaan oikeuksiaan näitten vahvaluontoisten kanssa ja jää monesti nuolemaan näppejään. Kyllä tässä täytyisi työnantajan puuttua peliin ja joku kierto kehittää. Muuten se voi olla arpapeliä kumpi on parempi kesä vai elokuu. Arvioisin kuitenkin, että elokuussa voisi olla vakaampia kelejä ja kesäkuu on joskus arvoitus. Voi olla helteitä tai 10 astetta ja vesisadetta, ei voi tietää.

Koerto on ihan vihon viimeinen homma. Kyllä täytyy voida sopia loma-ajat ilman pakotettuja kiertoja.

Ai työntekijat keskenään vai? Ja se Sari on aina heinäuun sitten lomalka koska mökki. Niinkö?

Keskenään tai esimiehen avustuksella. Miksi Sari olisi aina heinäkuun lomalla? Tai toisaalta miksi se olisi ongelma, jos näin sovitaan?

Koskaan ole mitään kiertoja tarvittu. Jokainen laittaa anomukset listaan ja jos liikaa päällekkäin, keskustellaan.

Keskustelkaa vaan. Minä en keskustele. Työnantaja voi toki määrätä lomani paikan siinä tapauksessa, kunhan tekee sen kk etukäteen. Mutta voi tietysti olla että sairastun ikävästi juuri silloin ja loma siirtyy. Ei voi tietää.

Meillä viimeksi töihin tullut vaatii itselleen ns.parasta loma-ajankohtaa. Kysymättä kertaakaan, mitä muut ovat suunnitelleet. Ollut vaan koko ajan minäminäminä. Ja uskon kyllä vakaasti, että jos ei saa tahtoaan läpi, saikuttaa.

Vierailija
73/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen päiväkoti on kiinni heinäkuussa. Pitää viedä toiseen päiväkotiin kauemmas, mikä lisää päivän pituutta vanhemmilla ja lapsilla tunnilla/päivä. Lapselle tulee 9 h hoitopäivä tämän vuoksi. Tästä syystä mekin toivoimme lomaa heinäkuulle, kuten monet muutkin lapsiperheet. Saimme vain osan hrinäkuusta.

Vierailija
74/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan siellä suunnitellaan että pitäisi tehdä lista toimistoon, johon jokainen voisi käydä merkkaamassa toiveensa, joka tuskin toteutuu..

Häh? Mistä päiväkodista höpiset? Työpaikka, ei päiväkoti.

Vierailija
75/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat aina väen vängällä pitää loman heinäkuussa. Itse tykkään lomailla loppu kesästä, silloin kun muut ovat palanneet töihin tai kouluun = elokuussa. Paras kuukausi olla lomalla. Järvet ovat lämmenneet, ja elokuussa on parhaimmat kelit. Lisäksi kesä on muutenkin mukavaa aikaa, ja on jotain mitä odottaa kun se oma loma on vasta kesän lopussa.

Vastasinko kysymykseesi?

Meitä on monta, jotka haluavat lomailla koko heinäkuun, syy: päivystävään päiväkotiin ei halua monikaan mennä töihin. 🙄

Meillä jokainen joutuu sinne vuorollaan. On kiertävä lista. Jos Sirpa ja Pirjo olivat viime vuonna, tänä vuonna heidän ei tarvitse mennä. Ehdota teillekin samaa systeemiä.

Vierailija
76/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu olisi hyvä lomakuukausi mutta työn luonteen takia en ole voinut ottaa.

Vierailija
77/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen päiväkoti on kiinni heinäkuussa. Pitää viedä toiseen päiväkotiin kauemmas, mikä lisää päivän pituutta vanhemmilla ja lapsilla tunnilla/päivä. Lapselle tulee 9 h hoitopäivä tämän vuoksi. Tästä syystä mekin toivoimme lomaa heinäkuulle, kuten monet muutkin lapsiperheet. Saimme vain osan hrinäkuusta.

Sama homma. Lapsi juuri aloittanut päviäkodin 2 viikkoa sitten (1,5 vuotias). En todellakaan ole viemässä tuntemattomaan päivystyspäiväkotiin heinäkuussa! Joten mies pitää kaksi ekaa viikkoa heinäkuussa lomaa ja minä kaksi viimeistä. Kumpikaan ei saanut koko heinäkuuta.

Vierailija
78/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lomani aina elokuussa. Kukaan muu ei halua, mutta se on mun onni, koska mielestäni elokuu on paras lomakuukausi.

Vierailija
79/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säiden puolesta elokuu on täysi kesäkuukausi,

Euroopan lomakuukausi. Helteitä riittää, vedet lämpimiä, illat pimenee ja ne lämpimät illat on ihania. Marjasadot kypsyy. Ravustus alkaa.

Kesäkuu usein viileämpi mutta nykyään ilmasto on niin sekaisin että kesäkuukin voi olla hyvä säiden puolesta. Ei aina tarvi olla hellettä.

Teen töitä erään kaupungin kahdessa eri toimialassa. Toisessa ihmiset tappelee verissä päin heinäkuun vapaista - tämä ei minua koske, koska haluan lomailla syksyn sateilla.

Mutta tämä halu ei sitten taas sovi tälle toiselle puolelle Koska syksy työntäyteistä. Huoh! Ikinä ei ole sopiva aika.

Vierailija
80/103 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mistä päiväkodista höpiset? Työpaikka, ei päiväkoti.

Ap sanoi olevansa töissä tarhalla.