Uusi ammatti, koulutuksen hinta 55 000 euroa. Menisitkö?
Tuo koulutus kestää muutaman vuoden ja valmistumisen jälkeen on varmasti töitä. Rikastumaan ei pääse, mutta ansiotaso täydellä työajalla tulee olemaan hieman enemmän kuin suomalaisen mediaanipalkka. Koulutus kuitenkin maksaa sinulle noin 55 000 euroa. Menisitkö?
Kommentit (52)
Maksaisin palkanalennuksesta ja luultavasti joutuisin lisäksi lähitöihin? Ei kiitos
Jos on noin paljon löysää rahaa, sen kun. Mulla ei ole.
Ei kiinnosta matalapalkka-alalle suuntautuvat koulutukset t. DI/KTM
Vierailija kirjoitti:
Eikö DI/KTM tiedä mikä on enemmän kuin mediaani?
Tuskin kannattaisi enää viisikymppisen sijoittaa tuollaiseen.
Miksi maksaa noin paljon? Onko koulutus ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö DI/KTM tiedä mikä on enemmän kuin mediaani?
Kyllä, alle 5000e/kk. En edes nostaisi kättä tuollaisesta summasta. Jos puhuttaisiin oikeista palkoista (10k+/kk) niin AP olisi sen varmasti maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa noin paljon? Onko koulutus ulkomailla?
Suomessa on.
Ap
Voisin maksaa tyttären koulutuksesta tuon verran. Itse olen sen verran vanha että voisin jo alkaa himmailemaan työhommia.
Jos työ olisi todella sitä mitä haluaisin tehdä niin sit. Palkkahan ei kovin iso ole jos on vaan vähän yli mediaanin, mediaani on 3300, ja kuitenkin on kallis ja pitkä koulutus. Mutta jos se työ on intohimo ja nykyinen työ tylsää/raskasta, niin sithän se kannattaa.
Lentäjän ammattiako suunnittelet?
Paljonko on mediaanipalkka:
https://www.stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_p…
Miten ton 55000 lasket? Onko siis suomessa niin kalliita yksityisiä kouluja että lukukausimaksuista tulee noin iso summa? Vai ootko laskenut että menetät palkan siltä ajalta ja joudut elää opintorahalla/lainalla ja se tulee maksamaan sulle ton verran?
Suomessa on tutkintokoulutus ilmaista. Vai mikä tuo on?
Menisin jos vaihtoehtona olisi työttömyys tai matalapalkka-ala loppuelämäksi. Itse en nyt, koska palkkani on 6640€+lisät
Onko sairaanhoitaja koulutus? Siinä ainakin on varmasti töitä ja palkka hieman yli mediaanin.
En. Tienaan jo nyt tällä merkonomin koulutuksella enemmän kuin 90% suomalaisista.