Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
161/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi paino hedelmöityshoidoissa.  Minut pumpattiin 2 vuotta täyteen hormoneja, jotka lihottivat 15 kiloa. Mutta tiputan nyt painoa.

Vierailija
162/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Taas joku kommentoi, jolla ei ole kokemusta. Lääke voi manipuloida ruokahalua. Esim Ketipinor niminen lääke lihotti minua yli 30 kg. Sitä keinotekoista nälkää muistan, ikävä kyllä, hyvin ja en ikinä halua kokea vastaavaa. Kuvittele, että syöt runsaan aterian ja vähän ajan päästä on sulla nälkä. Ja sellainen nälkä, että mahassa kurnii ja voit vaikka yrittää, vähän ajan kuluttua on pakko taas syödä. Se oli hirvittävä kokemus. Loppui heti kun vieroitin itseäni lääkkeestä. Netissä paljon tarinoita, miten ihmiset lääkkeiden takia lihovat. Liittyy jotenkin insuliiniin. Mutta se, jolla ei ole kokemusta, väittää, että miten sr pilleri lihottaa önnönnöö. Ole kiitollinen, että sulla sitä kokemusta ei ole ja kunnioita muiden kokemuksia.

Söin ketipinoria enkä itse saanut siitä mitään ruokahalutaipumuksia. Mutta joku toinen mysteerinen lääkkeisiin liittymätön mahajuttu oli, jonka takia mahassa saattoi tuntua sellainen nälkämäinen tunne vaikka olisi vasta syönytkin. Se ei kuitenkaan tuntunut aivan oikealta nälältä, jonkinlainen valenälkä jota tyydyttääkseen olisi hyvin voinut alkaa syömäänkin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitää ravistella muita ihmisiä? Jos minussa on joku "vika", niin eikö se ole aika outoa pyytää muita tekemään itsessään muutoksia?

Sinussa on vika ja sinun tulisi itsesi työskennellä sen asian kanssa. Mistä johtuu että tykkäät kiusata muita ihmisiä? Ilmeisesti huono itsetunto? Oletko ajatellut miten voisit vahvistaa itsetuntoasi ilman että tarvitsee nostaa itsesi ylipainoisten yläpuolelle?

Sitähän nämä pulleat eivät nimenomaan tee, vaan vaativat muita muuttumaan.

Kuinka monta pulleaa tiedät joka ei ole yrittänyt 1100 kertaa laihduttaa? Aivan, ja sinä saat siitä jotain nautintoa kun näet heidän epäonnistuvan. Häpeä, olet surkea ihminen.

Aivan yhtä paljon nautintoa kuin pulleatkin ovat saaneet minun nimittelystäni. He itse ovat minun asenteeni heitä kohtaan muovanneet. Maalailevat itsestään kuvaa jonain uhreina mukamas joita pitää ymmärtää, vaikka ihan samanlaisia ovat itse myös laihoja kohtaan. Heh heh heinänkorsi, söisit sinäkin niin saat lihaa luiden päälle.

Vierailija
164/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ylipainossa mitään positiivista.

En omassa enkä muiden.

Vierailija
165/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Miksi mätät noina monta lihapullaa kerralla? Minulle riittää 4 kasvispyörykkää.

BMI32

Jo näin on, miksi BMI on 32?

Vierailija
166/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on niin vaikea ymmärtää, että jos näin lihavana syön sen noin 2000 kaloria päivässä juuri oikein ja kasvispitoisesti, liikun joka päivä kunnolla ja SILTI pysyn lihavana niin miksen saisi olla tällainen kun olen? Ihan samat terveysvaikutukset samalla ruokavaliolla ja liikunnalla kaikille tulee. Miksi en saisi suhtautua asioihin niin kuin kuka tahansa muu laihempi, joka syö ja liikkuu samoin? Ei se tarkoita ettenkö voisi haluta olla pienempi, mutta miksi se pitäisi kertoa kenellekään muulle? Miksi lihavan on aina oltava pyytämässä anteeksi ja selittämässä sen tuhannen kerran, että kyllä, olen huomannut painoni ja kyllä lahdutan tässä ihan koko ajan. Tätä kun on menty vuosikymmeniä niin KOSKA lihava saa olla jotain muutakin kuin lihava, joka joutuu selittelemään olemassaoloaan?

Ei lihavallakaan ole oikeutta valehdella. Noin 2000 kalorilla päivässä et pysy lihavana. Lihavuutesi on helpompi hyväksyä, jos et yritä valehdella. Myönnä reilusti, että syöt paljon enemmän. Kun on rehellinen edes itselleen saattaa laihtuminenkin onnistua.

Sinulla on varmasti todella vaikeaa olla itsesi kanssa. Otan osaa.

Vierailija
167/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta ihminen laihtuu ja vajaatoiminta paino nousee. Terveyskeskuksissa ainakin vähätellään tuota vaajatoimintaa. Ensi kuussa taas labraan ja annostusta nostetaan varmaan. Tuota Emmin juttua en oikein ymmärrä. Tietenkin jos hyväksyy ylipainon ja on sinut sen kanssa. Itselläni painoindeksi normaali , mutta silti tuijotan vatsan ympärystä. Painoa pitää saada alas. Yksinkertaisesti en halua saada mitään lisäsairauksia. Olen yli 10 vuotta käynyt salilla ja haluan jatkaa liikuntaa. 

Vierailija
168/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Yhden PIENEN välipalan verran päivässä?

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Vierailija
169/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

idiot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.

Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.

-eri

Hyvin usein kuitenkin aivan muusta kuin syömisestä. Oman vaimon syömisiä seuranneena nähnyt että ei se ainakaan herkkujen syömisestä johdu, kahvitkin juodaan lähes aina ilman pullaa, karkkia ei syödä, eikä muutenkaan makeaa, aika terveellisesti myös, liikutaankin. Itse olen normaalipainoinen, lapset myös. Työkaveri aika pullukka mies, hikoaa ihan sairaasti, silmälasitkin niin hiestä märkänä, että monesti katsonut miten näkee niillä edes. Ei ainakaan töissä edes syö epäterveellisesti. Itse jos yhtä paljon hikoaisin, olisin aika luikku. Ihmettelen miten ei laihdu, vaikka vuosikausia aina hiestä märkänä.

Mistä tiedät mitä syö kun et ole läsnä.

Itse olin ylipainoinen mies ja se oli safkasta ja sohvalla makoilusta. Kun muutin ruokavalioni ja aloin liikkua, niin paino putos  35kg. Töissä söin sen salaatin, koska häpesin omaa ylipainoa. Kun töistä pääsin, niin tilasin pitsaa ja kebabbia aina. Aamulla töihin, niin hain hedelmiä ja salaattia. Kärvistelin työpäivän ja ahmin hulluna, kun olin kotona.

Kun aidosti muutin elintapojani ja jätin kaiken sonnan veks, niin alko keho muuttua. Eikä ole löysää, kun aloin käymään kuntosalilla ja otin peeteen siihen. Olen jo 46v mies.

Alko taas vehje seisomaan jne jne ja fiilis hyvä aina.

Mitä ihmettä, oikeastiko jo alle 50-vuotiaalla lakkaa seisomasta, jos on lihava? Huh. Onneksi sait parannettua elämäntapojasi.

46 ei muuten ole mitenkään "jo", sinusta vaan tuntuu siltä noiden aikaisempien huonojen elämäntapojen takia. Oma mieheni on saman ikäinen, ollut aina hoikka, terve ja sporttinen. Ei todellakaan miellä itseään keski-ikäiseksi tai ajattele olevansa "jo" 46. Tottakai kunto nousee kun treenaa. Tottakai oppii koko ajan uusia tekniikoita lajeissaan. Ja totta helvetissä sillä seisoo.

Tuo seisokkiasia on muuten yksi syy, miksi miesten ylipaino on niin kertakaikkisen luonnotonta ja kamalaa. Kertoo siitä, miten pahasti terveys on jo heikentynyt, jos ei edes vemmel pelaa. Sitäpaitsi jokainen 5 kg ylipainoa lyhentää vehjettä sentillä, kun rasvaa kertyy häpyluun päälle. Miesten ylipainosta pitäisikin tehdä paljon suurempi numero kuin naisten. Lihavakin nainen sentään yleensä pystyy na1maan.

N44

Kaikenlaisia se leipä elättää.

Vierailija
170/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Taas joku kommentoi, jolla ei ole kokemusta. Lääke voi manipuloida ruokahalua. Esim Ketipinor niminen lääke lihotti minua yli 30 kg. Sitä keinotekoista nälkää muistan, ikävä kyllä, hyvin ja en ikinä halua kokea vastaavaa. Kuvittele, että syöt runsaan aterian ja vähän ajan päästä on sulla nälkä. Ja sellainen nälkä, että mahassa kurnii ja voit vaikka yrittää, vähän ajan kuluttua on pakko taas syödä. Se oli hirvittävä kokemus. Loppui heti kun vieroitin itseäni lääkkeestä. Netissä paljon tarinoita, miten ihmiset lääkkeiden takia lihovat. Liittyy jotenkin insuliiniin. Mutta se, jolla ei ole kokemusta, väittää, että miten sr pilleri lihottaa önnönnöö. Ole kiitollinen, että sulla sitä kokemusta ei ole ja kunnioita muiden kokemuksia.

Söin ketipinoria enkä itse saanut siitä mitään ruokahalutaipumuksia. Mutta joku toinen mysteerinen lääkkeisiin liittymätön mahajuttu oli, jonka takia mahassa saattoi tuntua sellainen nälkämäinen tunne vaikka olisi vasta syönytkin. Se ei kuitenkaan tuntunut aivan oikealta nälältä, jonkinlainen valenälkä jota tyydyttääkseen olisi hyvin voinut alkaa syömäänkin enemmän.

Kaikki sivuvaikutukset eivät tule kaikille. Joku ei saa mitään, joku kaiken, mitä pakkausselosteessa kuvataan.

Minä esim. saan liikahikoilua kaikista lääkkeistä, joissa on edes äärimmäisen harvinaisena sivuvaikutuksena liikahikoilu. Ja kerran sain "hyvin siedetystä" antibiootista aivan jäätävän nokkosrokon, lääkärikin oli ihmeissään.

Psyykenlääkkeitä en ole syönyt, joten niistä en tiedä, mutta pitäisin luultavana että jollekulle ei tule nälkä, jollekulle tulee täysin vastustamaton ja sietämätön. Ja eiköhän se rasva-aineenvaihduntakin reagoi jossain määrin yksilöllisesti, jos lääke sivuvaikutuksen vaikuttaa insuliinitasoihin vähänkin.

Vierailija
171/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä muiden mielipiteistä mutta kuitenkin ne kiukuttivat niin paljon että piti päästä lehteen hehkuttamaan kuinka tykkää olla plösö.

Vierailija
172/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Usko vaan. Ongelman ydin ovat nimenomaan nämä "pienet ja terveelliset" välipalat. Ei jatkuva laiduntaminen. Eli jatkuvat verensokeripiikit. Eli jatkuvat insuliinipiikit, jotka varastoivat rasvaa.

Vierailija
173/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään revitään aiheita jenkkilästä, kun ei muuta keksitä. Viime aikoina ollut sen tyyppisiä juttuja, että olisivat voineet olla kopioita esim. BuzzFeeding roskasta.

Yhdysvalloissa on saatu hyviä tuloksia erilaisilla ohjelmilla. Niissä osavaltioissa ei ole paljon lihavia, joissa on esim. koulaisten ruokailuun ja liikuntaan kiinnitetty huomiota. Ja tietysti valistusta annettu.

Etelävaltioissa ja pohjoisen punaniska- alueilla on eniten lihavia.

Vierailija
174/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitää ravistella muita ihmisiä? Jos minussa on joku "vika", niin eikö se ole aika outoa pyytää muita tekemään itsessään muutoksia?

Sinussa on vika ja sinun tulisi itsesi työskennellä sen asian kanssa. Mistä johtuu että tykkäät kiusata muita ihmisiä? Ilmeisesti huono itsetunto? Oletko ajatellut miten voisit vahvistaa itsetuntoasi ilman että tarvitsee nostaa itsesi ylipainoisten yläpuolelle?

Sitähän nämä pulleat eivät nimenomaan tee, vaan vaativat muita muuttumaan.

Kuinka monta pulleaa tiedät joka ei ole yrittänyt 1100 kertaa laihduttaa? Aivan, ja sinä saat siitä jotain nautintoa kun näet heidän epäonnistuvan. Häpeä, olet surkea ihminen.

Aivan yhtä paljon nautintoa kuin pulleatkin ovat saaneet minun nimittelystäni. He itse ovat minun asenteeni heitä kohtaan muovanneet. Maalailevat itsestään kuvaa jonain uhreina mukamas joita pitää ymmärtää, vaikka ihan samanlaisia ovat itse myös laihoja kohtaan. Heh heh heinänkorsi, söisit sinäkin niin saat lihaa luiden päälle.

Sinun kannattaisi hieman liikkua. Esim. naruhyppelyllä saisit hieman pieniin pohkeisiisi ytyä.

Vierailija
175/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välitä muiden mielipiteistä mutta kuitenkin ne kiukuttivat niin paljon että piti päästä lehteen hehkuttamaan kuinka tykkää olla plösö.

Joo tää sama se pistää aina huvittamaan.

Vierailija
176/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tää sama se pistää aina huvittamaan.

"Jaana pöyristyi saamastaan someviestistä, lue kuinka hän näpäytti takaisin!" ja sitten jutussa aina myös väitetään miten ei muiden mielipiteet kiinnosta.

Vierailija
177/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mätät noina monta lihapullaa kerralla? Minulle riittää 4 kasvispyörykkää.

BMI32

Jo näin on, miksi BMI on 32?

Silloin kun olin hoikka, 2 vuotta sitten, söin 6-7 kasvispyörykkää, nykyisin syön 4. Yritän pienentää vatsalaukkua syömällä mahdollisimman pieniä annoksia. On minulla jo 10 kiloa tippunut, vielä 20 jäljellä.

Lihoin sairauksien ja hormonaalisten lääkkeiden myötä.

Ei se vaan tipu minulla nopeammin tuo paino, nytkin junnannut tämän vuoden samassa.

Vierailija
178/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Usko vaan. Ongelman ydin ovat nimenomaan nämä "pienet ja terveelliset" välipalat. Ei jatkuva laiduntaminen. Eli jatkuvat verensokeripiikit. Eli jatkuvat insuliinipiikit, jotka varastoivat rasvaa.

Ei monikaan normaalipainoinen syö mitään välipaloja aterioiden välissä.

Ehkä nämä lihavat sitten perustelevat itselleen lihomisen näillä pienillä, terveellisillä? välipaloilla, mitä puputtavat pitkin päivää.

Vierailija
179/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-

Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.

Lapseni harrastaa lajia, jossa treeni- ja pelimäärät on ihan valtavia jo n. 10-vuotiailla. Silti osa harrastavista lapsista on ihan rehdisti lihavia. Ei siis mitään lapsenpyöreyttä vaan kunnolla mahaa ja läskitissit. En voi kuin ihmetellä, että mitä näissä perheissä syödään, kun 10h viikko treeneillä ei lapset ole hoikkia. Meilläkin kuitenkin syödään roskaruokaa ja karkkia viikonloppuisin (ellei ole koko viikonloppua pelejä) eikä olla mitään puritaaneja muutenkaan.

Vierailija
180/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

Vielä olet terve. Lihavia uhkaa sydän- ja verisuonisairaudet etenkin, jos on geeneissä. Minun äiti oli ylipainoinen koko aikuisikänsä ja vanhana kärsii tuollaisesta kuolettavasta läskien taudista ja se on silkkaa kärsimystä eikä voida millään leikkauksella parantaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän