Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
41/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Et ole Instagramissa koskaan vieraillut? Siellä on runsaasti miesten kehopositiivisuustilejä, mm. lyhyiden, kaljujen, hoikkien miesten pitämiä. Myös eräs CP-vammainen mies postaa itsestään todella hotteja kuvia ja suosiota riittää.

Instassa on myös niitä peräänkuulutettuja normaalipainoisia kehopositiivisia naisia. Tuhansittain. Sieltä vain etsimään, kaikkea löytyy.

Mä oon myös törmännyt tuon CP-vammaisen miehen tiliin. Vaikuttaa hauskalta tyypiltä ja on kyllä oikeasti komeakin :).

Vierailija
42/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Et ole Instagramissa koskaan vieraillut? Siellä on runsaasti miesten kehopositiivisuustilejä, mm. lyhyiden, kaljujen, hoikkien miesten pitämiä. Myös eräs CP-vammainen mies postaa itsestään todella hotteja kuvia ja suosiota riittää.

Instassa on myös niitä peräänkuulutettuja normaalipainoisia kehopositiivisia naisia. Tuhansittain. Sieltä vain etsimään, kaikkea löytyy.

Mikseivät he koskaan saa tilaa iltapäivälehtien sivuilta, vaan ne ovat aina nämä pulleat naiset pelkästään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Mikseivät he koskaan saa tilaa iltapäivälehtien sivuilta, vaan ne ovat aina nämä pulleat naiset pelkästään?

Esimerkiksi kaljuuntuminen on miehille usein hyvin dramaattinen asia ja tätäkin pitäisi tehdä hyväksytymmäksi julkisesti. On ihan ookoo ajella päänsä kaljuksi eikä tarvitse kokea häpeää kaljuuntumisesta jne.

Vierailija
44/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi (laiha lapsi), niin oli ihailtavaa olla pyöreä lapsi. Pyöreyttä ihailtiin muun muassa maaseudulla. Minua aina käskettiin lihomaan missä kyläpaikasa tahansa kävinkin (olin laiha teini) ja emännän pyöreyttä hehkutettiin. En asunut maalla, vaan vietin siellä muuten paljon aikaa kavereilla, sukulaisillaa aja tuttavilla. Olen kotoisin keskikokoisesta kunnasta, joka oli kaupungin ja maaseudun välimaastoa. Siellä oli suunnilleen puolet laihoja ja puolet palleroita. Itselleni läskiviha on vierasta. Lihavuuteen yhdistettiin mukavuus ja taloudellinen hyvinvointi. Olen aina tykännyt lihavista ihmisistä, enkä käsitä nykyajan läskivihaa.

Vierailija
45/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 18-vuotiaana kymmeniä kiloja kun sairastuin psykoosisairauteen ja sain antipsykoottilääkkeen. Nyt olen 33-vuotias ja edelleen lihava ja syön antipsykootteja. Fyysisiä sairauksia minulla ei ole. Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä mihinkään lehteen itseäni esittelemään mutta olenkin arka enkä lainkaan huomionhakuinen.

Vierailija
46/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi (laiha lapsi), niin oli ihailtavaa olla pyöreä lapsi. Pyöreyttä ihailtiin muun muassa maaseudulla. Minua aina käskettiin lihomaan missä kyläpaikasa tahansa kävinkin (olin laiha teini) ja emännän pyöreyttä hehkutettiin. En asunut maalla, vaan vietin siellä muuten paljon aikaa kavereilla, sukulaisillaa aja tuttavilla. Olen kotoisin keskikokoisesta kunnasta, joka oli kaupungin ja maaseudun välimaastoa. Siellä oli suunnilleen puolet laihoja ja puolet palleroita. Itselleni läskiviha on vierasta. Lihavuuteen yhdistettiin mukavuus ja taloudellinen hyvinvointi. Olen aina tykännyt lihavista ihmisistä, enkä käsitä nykyajan läskivihaa.

Sama ja sen vuoksi en pidä lihavista ihmisistä, koska en ole koskaan heidän mielestään näyttänyt hyvältä vaan aina olisi pitänyt olla "parempi". En ymmärrä miten tuollaisella kohtelulla päätyy pitämään lihavista ihmisistä.

Vierailija
47/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Naisten läskifobia miehiä kohtaan on päivittäistä, satuttavaa ja vakavaa. Moni pulska poika jää ilman seurustelukokemuksia kouluiässä kun tytöt suosivat niitä koulukiusaavia lätkänpelaajapoikia jotka eivät syö sipsejä tai pelaa videopelejä.

Voiko jo ensi vuonna olettaa että ylipainoinenkin mies kelpaa naisille eivätkä kaikki haluakaan treenattua alfaurosta?

Vierailija
48/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat painaa mun puolesta vaikka 500 kg. Munaani en siihen tunge.

Vierailija
49/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.

Etenkään nuorena monilla ei ole mitään oireita. Se tosin ei takaa, etteikö elimistössä olisi hiljainen tulehdus tuhoja tekemässä. Se ilmenee sit viimestään keski-iässä terveyden nopeana romahduksena. 

Miksi et ole huolissasi kiusaamisesta? Kiusaaminen johtaa masennukseen ja masennus muuttaa verta

https://www.uef.fi/fi/artikkeli/akuutin-ja-kroonisen-masennuksen-valill…

Eikö terveys enää kiinnostakaan kun sinun pitäisi lopettaa muiden sättiminen?

-eri

Vierailija
50/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Naisten läskifobia miehiä kohtaan on päivittäistä, satuttavaa ja vakavaa. Moni pulska poika jää ilman seurustelukokemuksia kouluiässä kun tytöt suosivat niitä koulukiusaavia lätkänpelaajapoikia jotka eivät syö sipsejä tai pelaa videopelejä.

Voiko jo ensi vuonna olettaa että ylipainoinenkin mies kelpaa naisille eivätkä kaikki haluakaan treenattua alfaurosta?

Ja kohtahan alkaa koirankakkavalitusten lisäksi se, millaisia kaljamahaisia miehiä istuskelee terasseilla. Tämä on kaikkien mielestä ollut normaalia, samalla kun naiset ulisee lehdissä miten heidän laardinsa pitää nyt vaan hyväksyä.

Vierailija
51/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

Olet nuori vielä. Krooniset sairaudet eivät ilmene hetkessä. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi.

Olen aika lähellä eläkeikää.

Vierailija
52/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kohtahan alkaa koirankakkavalitusten lisäksi se, millaisia kaljamahaisia miehiä istuskelee terasseilla. Tämä on kaikkien mielestä ollut normaalia, samalla kun naiset ulisee lehdissä miten heidän laardinsa pitää nyt vaan hyväksyä.

Ongelmana on epätasa-arvo yläosattomuudessa, ei ole kysymys kaljalaardin määrästä.

Vierailija
53/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi

Hyi itsellesi, sinä ruma sielu!

Vierailija
54/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on epätasa-arvo yläosattomuudessa, ei ole kysymys kaljalaardin määrästä.

Kyllä ongelmana on nimenomaan se, miten iljettäviltä ne pyöreät hikiset kaljamahat ja manboobsit näyttää paljaana.

Vierailija
55/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Vierailija
56/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa!!!

Vierailija
57/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tosin ei takaa, etteikö elimistössä olisi hiljainen tulehdus tuhoja tekemässä. Se ilmenee sit viimestään keski-iässä terveyden nopeana romahduksena. 

Olen ohittanut keski-iän. Terveys ei ole romahtanut.

Vierailija
58/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa odottaa: diabetes, rasvamaksa, polven ja lonkan nivelrikko, sydänongelmat...

Julkinen terveydenhoito ei kestä tätä painolastia!

Vierailija
59/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon puolesta kirjoitti:

Koskaan ei puhuta myönteisesti pyöreämmistä miehistä!

Hyi kun niitä kaljamahoja taas kohta näkyy terasseilla!

Mene töihin homo.

Vierailija
60/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttakaa!!!

Vi tu se on jo aloitettu!