Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
301/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Tämä kyllä selviää sinulle kun sairastut ja joudut rankalle lääkekuurille. Minulle tuli 10kg kuussa, mitään en voinut vaikka söin yhden jogurtin päivässä. Sairastuin tuosta myös syömishäiriöön lopulta koska ahdisti vastentahtoinen painonnousu jolle en voinut mitään.

Myös lääkäri vahvisti että monille potilaille käy näin kun kroppa menee lääkkeestä täysin sekaisin. Läski myös tuli aivan luonnottomiin paikkoihin kuten yläselkään ja käsivarsiin. Normaalisti lihon alavartalosta. Sittemmin olen nuo kilot pudottanut, mutta siihenkin meni pari vuotta kovaa työtä, vaikka kilot tulivat muutamassa viikossa.

Sairastu siis itse ensin ja tule sitten inisemään.

Aaaaahhahaha, 10kg kuussa ja pelkän jogurtin söit päivässä. Nyt tuli kyllä semmosta paskaa luikautettua, ettei tuota kyllä usko Erkkikään. Läski kun ei itsestään ilmesty kehoon, sen on tultava ravinnon mukana. Ellet tietysti syönyt jotain gallonan jogurttia päivässä. Ahmit ruokaa ku syöttöporsas, koska mielialalääkkeet kasvattivat ruokahaluasi, tämä on syy minkä takia lääkkeet aiheuttavat lihoamista, se lääke itsessään ei lihota grammaakaan.

Vierailija
302/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamies: Miesten naismaku on paljon laajempi kuin naisten miesmaku. Kaikenlaiset naiset ovat haluttuja. Kaikki naiset saavat miehen/seksiä halutessaan.

Myös palstamies: Lihavia naisia voi panna korkeintaan silmät kiinni.

Hienosti te vedätte!

Onko sun ajattelukyvyssä jotain vikaa vai miksi luulet, että palstalla kirjoittaisi ainoastaan yksi mies? 

Palstan miehethän edustavat kaikkia miehiä. He ilmaisevat useimmiten asiansa niin, että "kaikki miehet" tai "yksikään mies ei".

Laitapa pari esimerkkiä vaikka tästä langasta. Tosiasiahan on se, että naiset ovat niitä todellisia laumaeläimiä, jotka pukevat päällensä esim. äärimmäisen typerän näköisiä vaatteita vain siksi, koska ne sattuvat olemaan muodissa. 

Miehet nyt valittaa kaikista vaatteista missä tissit ei näy ja perse vilku.

Minä ainakin miehenä valitan näistä paljastelijanaisista. Jotka siis ihan omaksi ilokseen paljastelevat paikkojaan ja kyttäävät, ettei kukaan epähaluttu mies vain satu vahingossa vilkaisemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei puhuta myönteisesti edes normaalipainoisista naisista. Jos nainen painaa 60kg, hän on palstalogiikalla ihan kelvoton (vaikka keskipituinen nainen tuolla painolla olisi bmi 22). Ei täällä kyllä kovin kauniisti yleensä puhuta laihoistakaan naisista. Ei ehkä ylipäätään kenestäkään.

Ehkä pitäisi vaan valistushenkisesti puhua niistä sairauksista, joiden hoito yhteiskunnan varoista kustannetaan, ja joiden syyt voivat olla painossa, eikä yksittäisistä, mahdollisesti täysin terveistä yksilöistä ja heidän painostaan.

Vierailija
304/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit miehet ei saa pillua. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
305/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat yhteiskunnalle paljon.

Vierailija
306/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoikka ei saa (ei oteta) avautua lehdessä, että hän saa olla hoikka eikä se kuulu kenellekään?

Minua on kiusattu nuorena hoikkuuteni takia, jouduin vanhempien, isokokoisempien naisten sananmukaisesti silmäTIKUKSI.

Nyt olen itse vanhempi, isokokoisempi nainen enkä koskaan menisi haukkumaan muita. En, vaikka olo on 1000x huonompi kuin tuolloin hoikkana ja tarkoitan siis fyysistä oloa sekä sen vuoksi myös henkisesti voin huonommin. On tuskallista, kun ei jaksa itseään kantaa kuten hoikkana.

Anteeksi nyt taas tästäkin, mutta tämä on totuus omalla kohdallani. Jo tuolloin rakkaalla ysärillä nuo isokokoiset (eivät kaikki vaan joilla oli huono olla) todistelivat kuinka eivät haluaisikaan olla hoikempia ja just hänen mies ei voi sietää hoikkia. Sairasta kai se on olla ulkonäön/koon vuoksi yhdessä, olisipa ollut rohkeutta sanoa se noille.

Vierailija
307/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä lihavuus ei ole este mihinkään, jos terveys kestää. Eli siis terveyden ehdoilla lihava voi olla ihan yhtä hyvä kumppaniksi kuin laihakin.

Terv, M40

Sinäkin voit sairastua.

Vierailija
308/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo just sairastui diabetekseen. Ikää 40 vuotta. Olin hänelle jo vuosia sanonut, että sun pitäisi pudottaa painoa, ettei sairastuisi.

No, nyt hän sitten laihduttaa ja sanoo itsekin, että oli paljolti ylipainon syytä tuo sairastuminen. Nyt joutuu syömään diabeteslääkkeitä. Painoa hänellä on ollut vaihtelevasti 85-93kg ja pituutta 170 cm.

Laihduttakaa ihmiset ajoissa.

Tuttua tämä. Ystäväni paino n. 90 kg, pituus 166 ja hänellä alkoi tuossa 40- tuntumassa tulemaan kaikenlaista kremppaa. 

Nyt ei ole kyse siitä, etteikö ylipainoinen ihminen voisi olla hauska, tyylikäs, ihana ja kaikkea muuta. Kyse on pelkästään siitä, että jossain vaiheessa se ylipaino tulee aiheuttamaan ongelmia, se on ihan tutkittu juttu. Ei pidä ihannoida ylipainoa vaan terveitä elämäntapoja.

Voi olla ylipainoinenja ja samalla ihannoida terveitä elämäntapoja.

Vierailija
309/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari-kolmekymppisenä on vielä helppo ajatella, että kurvit ovat seksikkäitä ja sehän se on maailman tärkein asia. Vaikkapa kuusikymppisenä jokin muu asia voi olla jo tärkeämpi, vaikkapa hengissä pysyminen. Tätäkin voisi miettiä eikä vain omaa ulkonäköään.

Vierailija
310/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut menevät mielestäni usein vähän ääripäihin ja eivät huomioi ihmisten eroja.

Vyötärönympärys on se joka ratkaisee terveyshaitat ja jos on niin kivoilla geeneillä siunattu että rasva kerääntyy lähinnä muualle kun navan kohdalle niin miksi ihmeessä silloin pitäisi olla hoikka vain koska joku fitness na#si niin toivoo.

Mä henk.koht. en ainakaan tahdo olla hoikka jonkun fitnessn#tsin vaan ihan itseni vuoksi. En halua jättimäistä ahteria, vaikka se nykyään onkin muotia, en paksuja reisiä, hyllyviä käsivarsia, pömppömahaa ja/tai kaksoisleukaa. On myös mukavaa liikkua hikoilematta ja hengästymättä, ostaa vaatteita muualtakin kuin isojen tyttöjen kaupoista ja kulkea kesäisin mekoissa ilman että reidet hankaavat yhteen. Syön elääkseni, en elä syödäkseni.

Tuo jälkimmäinen.

Mitä olen jutellut hoikkien vs lihavien kanssa, niin tuo ero tulee vastaan joka kerta. Suhtautuminen ruokaan.

Hieman yleistäen hoikille ruoka on energiaa, jos maistuu hyvälle niin se on plussaa. Hetken voi olla nälkä eikä se ole maailmanloppu. Lihaville herkuttelu on suuri nautinto, lohtu huonona päivänä, jne. Ja näläntunne jotain kamalaa.

Ei pidä paikkaansa, typeriä yleistyksiä taas. Ruoka on elämäni suurin nautinto, syön joka päivä hyvin ja paljon. Odotan nytkin jo illan ruokaa innolla. T. N 52 kg

En usko. Tai sitten käsitykseksi nautintoruokailusta on hyvin erilainen kuin useimmilla ylipainoisilla. Tyyliin se sinun nautintosi on joku parsanitu pienellä tilkalla vegaanista kastiketta kostutettuna.

Eli pidät kiinni itse keksimästäsi päähänpinttymästä, että kaikki lihavat "mässäilevät" ja "herkuttelevat", ja hoikat vain neutraalisti "syövät".

Illan ruokana on lasagne, kermaa ja juustoa säästelemättä. Varmasti 1000 kcal annos tulee syötyä. Miksi minun hoikan syömänä tämä on vain ravintoa, mutta lihavan syömänä se olisi sinua oksettavaa porsastelua?

Minä en ole lasagneen laittanut kermaa ikinä tai juustoa 30 vuoteen.  Minun lasagneannos(vegaaninen) sisältää 346 kcal.

Mutta näin se menee, jos minä lihava syön tavallisen annoksen nälkääni niin se on hillitöntä mättämistä ja mässäämistä. Alkaa vähitellen mennä siihen että välttelee kokonaan syömistä kun itsekin alkaa itseään syyllistää jos vaikka syö aamiaista. Yhtenä aamuna söin jogurtin. Tunsin epäonnistuneeni ja soimasin itseäni. Sitten näin videon victorias secret -mallista, hänkin söi jogurtin mutta sen lisäksi kananmunaa ja mysliä! Huh huh.

Vierailija
311/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Taas joku kommentoi, jolla ei ole kokemusta. Lääke voi manipuloida ruokahalua. Esim Ketipinor niminen lääke lihotti minua yli 30 kg. Sitä keinotekoista nälkää muistan, ikävä kyllä, hyvin ja en ikinä halua kokea vastaavaa. Kuvittele, että syöt runsaan aterian ja vähän ajan päästä on sulla nälkä. Ja sellainen nälkä, että mahassa kurnii ja voit vaikka yrittää, vähän ajan kuluttua on pakko taas syödä. Se oli hirvittävä kokemus. Loppui heti kun vieroitin itseäni lääkkeestä. Netissä paljon tarinoita, miten ihmiset lääkkeiden takia lihovat. Liittyy jotenkin insuliiniin. Mutta se, jolla ei ole kokemusta, väittää, että miten sr pilleri lihottaa önnönnöö. Ole kiitollinen, että sulla sitä kokemusta ei ole ja kunnioita muiden kokemuksia.

Itselläni oli raskausajan dibetes yhdessä raskaudessa. Olin todella tiukalla ravintoterapeutin määräämällä ruokavaliolla, jota noudatin orjallisesti. Mittasin verensokerit ennen ja jälkeen ruokailuja aina. En lipsunut. Liikuin koko raskauden päivittäin paljonkin. Olin hyvässä kunnossa, kun menin synnyttämään.

Silti paino nousi. Se nousi vielä imetysaikanakin, jolloin aloin vajoamaan todelliseen epätoivoon. Miten tämä on mahdollista? Normaalistihan painon kuuluisi laskea! Imetys kuluttaa paljon energiaa. Mitä teen väärin?

Kun imetys loppui, alkoikin laihtuminen, jota en osannut odottaa. Laihduin hetkessä. Niin rajusti, että pyrin saamaan ylimääräisiä kaloreita, ettei muutos olisi niin liian paljon liian nopeasti, ei auttanut ja laihtuminen jatkui. Jouduin lääkäriin, eikä KUKAAN lääkäri osannut selittää tätä ilmiötä.

Odotan mielenkiinnolla palsta-asiantuntijoiden arviota tästä.

Sen opin, etten ikinä kyseenalaista sitä, etteikö ihminen voi syödä terveellisesti ja lihoa. Painonvaihtelu ei todellakaan kaikkien kohdalla ja joka tapauksessa ole niin yksinkertainen prosessi, että "olet mitä syöt", vaikka usemmiten tässä on vinha perä.

Vierailija
312/330 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.A. Numminen lauloi ennen "minä pallona pompin luokses..." tai jotain siihen tyyliin, Sanoitetaanko uudestaan: "minä pallona pyörin luokses...".

Vierailija
313/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän valtaosalla on ongelma sen suhteen mitä syö. Mutta ei voi kenestäkään yksilöstä tietää, niin ei kannata tuomita

Vierailija
314/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo just sairastui diabetekseen. Ikää 40 vuotta. Olin hänelle jo vuosia sanonut, että sun pitäisi pudottaa painoa, ettei sairastuisi.

No, nyt hän sitten laihduttaa ja sanoo itsekin, että oli paljolti ylipainon syytä tuo sairastuminen. Nyt joutuu syömään diabeteslääkkeitä. Painoa hänellä on ollut vaihtelevasti 85-93kg ja pituutta 170 cm.

Laihduttakaa ihmiset ajoissa.

Tuttua tämä. Ystäväni paino n. 90 kg, pituus 166 ja hänellä alkoi tuossa 40- tuntumassa tulemaan kaikenlaista kremppaa. 

Nyt ei ole kyse siitä, etteikö ylipainoinen ihminen voisi olla hauska, tyylikäs, ihana ja kaikkea muuta. Kyse on pelkästään siitä, että jossain vaiheessa se ylipaino tulee aiheuttamaan ongelmia, se on ihan tutkittu juttu. Ei pidä ihannoida ylipainoa vaan terveitä elämäntapoja.

Sinäkin voit sairastua vakavasti ja lihoa kun et pysty enää liikkumaan.

Kukapa ei voisi. Nyt ei olekaan siitä kyse.  Kysymys on siitä, että  terve ihminen, on antanut itsensä lihoa ja ylipainon myötä on mukaan tullut näitä elämäntapasairauksia. Sittenhän se onkin vaikeampi laihduttaa, eikö niin? 

Katsoin tubesta videon, missä Dr. Phil yritti tolkuttaa tällaiselle lihavuuskulttilaiselle miten hänellä on kohonnut riski sairastua lihavuuden tuomiin sairauksiin ja kuolla ennenaikaisesti, eikä tuntunut menevän perille. Lihava nainen jankkasi, miten hän tuntee itsensä terveeksi ja ihmetteli, miksei puhuta niistä lihavista jotka ei sairastu. Ei tuntunut ymmärtävän käsitettä KOHONNUT RISKI.

Tupakoiva isoisäni eli liki 20 vuotta pidempään kuin ikänsä runsaan ylipainoinen isoäitini.

Vierailija
315/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää laihdutusrummutus kyllä sikäli hauska, että kävin tässä verikokeissa työhöntulotarkastuksen yhteydessä ja mun HDL kolesteroli oli 1,8 ja Mehiläisen appin mukaan siis alakanttiin (pitäisi olla yli 2). Kokonaiskolesteroli oli kuitenkin vain 3,2. Aloin sitten vähän goolettaa asiaa ("matala HDL-kolesteroli") ja joka paikassa tykitettiin, että laihduta, laihduta, liiku enemmän, syö terveellisemmin.

Mun BMI on 22. Olen vartalotyypiltäni tällainen athletic (nainen) ja siis todellakin liikun. Syön kalaa viikoittain, syön paljon kasviksia, ja niin kuin tuosta kokonaiskolesterolistakin voi päätellä, en syö kovin epäterveellisesti. En ole keskivartalolihava tai lihava ylipäätään. Mut varmaan pitäis kuitenkin sitten laihduttaa - ainakin jos googlea on uskominen. :D

Vierailija
316/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravistelkoon miten lystää, muttei hän pysty toisten ihmisten mieltymyksiä muuttamaan. Kun en pullukoista syty niin en syty.

Vierailija
317/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää laihdutusrummutus kyllä sikäli hauska, että kävin tässä verikokeissa työhöntulotarkastuksen yhteydessä ja mun HDL kolesteroli oli 1,8 ja Mehiläisen appin mukaan siis alakanttiin (pitäisi olla yli 2). Kokonaiskolesteroli oli kuitenkin vain 3,2. Aloin sitten vähän goolettaa asiaa ("matala HDL-kolesteroli") ja joka paikassa tykitettiin, että laihduta, laihduta, liiku enemmän, syö terveellisemmin.

Mun BMI on 22. Olen vartalotyypiltäni tällainen athletic (nainen) ja siis todellakin liikun. Syön kalaa viikoittain, syön paljon kasviksia, ja niin kuin tuosta kokonaiskolesterolistakin voi päätellä, en syö kovin epäterveellisesti. En ole keskivartalolihava tai lihava ylipäätään. Mut varmaan pitäis kuitenkin sitten laihduttaa - ainakin jos googlea on uskominen. :D

Milläköhän puoskarilla olet käynyt. HDL kolesterolin viitearvo on >1-1.2 mmol/l kohden.

Vierailija
318/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut menevät mielestäni usein vähän ääripäihin ja eivät huomioi ihmisten eroja.

Vyötärönympärys on se joka ratkaisee terveyshaitat ja jos on niin kivoilla geeneillä siunattu että rasva kerääntyy lähinnä muualle kun navan kohdalle niin miksi ihmeessä silloin pitäisi olla hoikka vain koska joku fitness na#si niin toivoo.

Mä henk.koht. en ainakaan tahdo olla hoikka jonkun fitnessn#tsin vaan ihan itseni vuoksi. En halua jättimäistä ahteria, vaikka se nykyään onkin muotia, en paksuja reisiä, hyllyviä käsivarsia, pömppömahaa ja/tai kaksoisleukaa. On myös mukavaa liikkua hikoilematta ja hengästymättä, ostaa vaatteita muualtakin kuin isojen tyttöjen kaupoista ja kulkea kesäisin mekoissa ilman että reidet hankaavat yhteen. Syön elääkseni, en elä syödäkseni.

Tuo jälkimmäinen.

Mitä olen jutellut hoikkien vs lihavien kanssa, niin tuo ero tulee vastaan joka kerta. Suhtautuminen ruokaan.

Hieman yleistäen hoikille ruoka on energiaa, jos maistuu hyvälle niin se on plussaa. Hetken voi olla nälkä eikä se ole maailmanloppu. Lihaville herkuttelu on suuri nautinto, lohtu huonona päivänä, jne. Ja näläntunne jotain kamalaa.

Ei pidä paikkaansa, typeriä yleistyksiä taas. Ruoka on elämäni suurin nautinto, syön joka päivä hyvin ja paljon. Odotan nytkin jo illan ruokaa innolla. T. N 52 kg

En usko. Tai sitten käsitykseksi nautintoruokailusta on hyvin erilainen kuin useimmilla ylipainoisilla. Tyyliin se sinun nautintosi on joku parsanitu pienellä tilkalla vegaanista kastiketta kostutettuna.

Eli pidät kiinni itse keksimästäsi päähänpinttymästä, että kaikki lihavat "mässäilevät" ja "herkuttelevat", ja hoikat vain neutraalisti "syövät".

Illan ruokana on lasagne, kermaa ja juustoa säästelemättä. Varmasti 1000 kcal annos tulee syötyä. Miksi minun hoikan syömänä tämä on vain ravintoa, mutta lihavan syömänä se olisi sinua oksettavaa porsastelua?

Minä en ole lasagneen laittanut kermaa ikinä tai juustoa 30 vuoteen.  Minun lasagneannos(vegaaninen) sisältää 346 kcal.

Mutta näin se menee, jos minä lihava syön tavallisen annoksen nälkääni niin se on hillitöntä mättämistä ja mässäämistä. Alkaa vähitellen mennä siihen että välttelee kokonaan syömistä kun itsekin alkaa itseään syyllistää jos vaikka syö aamiaista. Yhtenä aamuna söin jogurtin. Tunsin epäonnistuneeni ja soimasin itseäni. Sitten näin videon victorias secret -mallista, hänkin söi jogurtin mutta sen lisäksi kananmunaa ja mysliä! Huh huh.

Jep, se on juuri näin. Lihava syö kaloripitoista ruokaa, hän ahmii, mässää, syöpöttelee, herkuttelee, jne. Lihava syö salaattia - hän valehtelee itselleen, ketä hän luulee huijaavansa, kuitenkin mässyttää kotona. Lihava ei voi tehdä mitään oikein, etenkään jos on vielä nainen kaiken lisäksi. T. Tuo hoikka lasagnea syönyt - oli muuten hyvää! Tänään syön perhepizzan koska olen kipeänä enkä jaksa panostaa 😁.

Vierailija
319/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravistelkoon miten lystää, muttei hän pysty toisten ihmisten mieltymyksiä muuttamaan. Kun en pullukoista syty niin en syty.

Sitähän nuo tuhdit emännät loppupeleissä hakee, että jos miehen edessä olisi valittavana 2 naista: normaalipainoinen ja reippaasti ylipainoinen niin paino ei saisi mitenkään vaikuttaa valintaprosessissa ja heidän pitäisi olla ns. yhtä kauniita miehen silmissä kuin hoikempienkin. Ikävä kyllä tätä ei vaan ole mahdollista muuttaa näin jos joku nyt vaan ei diggaa jytkyistä.

Vierailija
320/330 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän nuo tuhdit emännät loppupeleissä hakee, että jos miehen edessä olisi valittavana 2 naista: normaalipainoinen ja reippaasti ylipainoinen niin paino ei saisi mitenkään vaikuttaa valintaprosessissa ja heidän pitäisi olla ns. yhtä kauniita miehen silmissä kuin hoikempienkin. Ikävä kyllä tätä ei vaan ole mahdollista muuttaa näin jos joku nyt vaan ei diggaa jytkyistä.

Sama meininki ransuilla, syyllistävät ransufoobikoiksi jos joku mies ei halua että kumppanin haaroista löytyy isompi lerssi kuin itseltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä