Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
241/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Yhden PIENEN välipalan verran päivässä?

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Usko vaan. Ongelman ydin ovat nimenomaan nämä "pienet ja terveelliset" välipalat. Ei jatkuva laiduntaminen. Eli jatkuvat verensokeripiikit. Eli jatkuvat insuliinipiikit, jotka varastoivat rasvaa.

Ei monikaan normaalipainoinen syö mitään välipaloja aterioiden välissä.

Ehkä nämä lihavat sitten perustelevat itselleen lihomisen näillä pienillä, terveellisillä? välipaloilla, mitä puputtavat pitkin päivää.

Ei ole kyse välipaloista vaan energiamääristä. Se ylimääräinen energia voi tulla pienestä kauhallisesta terveellistä itsetehtyä ruokaa. Suuremman kehon ylläpitoon ei vaadita tuhansia ylimääräisiä kilokaloreita per päivä, vaikka läskivihaajat niin tykkäävät kuvitella. T. Itse hoikka vaikka söisin mitä vaan

Vierailija
242/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän silti täytyy hyväksyä se ajatus, että ylipainoa ei tarvitse pitää viehättävänä. Se on vain yksi osa ulkonäköä, kuten lyhyet/pitkät hiukset, kalju/ei kalju, lyhyt, pitkä, pieni nenä, iso nenä jne. kaikilla on omat mieltymykset. Itse en pidä ylipainoa viehättävänä, en naisilla enkä miehillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei läskit kiinnosta. Piste.

Ja kuitenkin minä, läski, olen tänä(kin) viikonloppuna harrastanut seksiä ja saanut kahteen kertaan toisin kuin sinä ;-)

Vierailija
244/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs se on lihavan naisenkaan ollessa kun suurikaan lihavuus ei vaikuta parisuhteen löytymiseen läheskään yhtä paljon kuin lihavuus miehellä.

Vierailija
245/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lskivihaajan illan ratoksi tulin kertomaan että tänään meni töissä liikunnan merkeissä tänään 8 tuntia.

Lskivihaaja se vaan on koko päivän itkenyt tähän ketjuun pahaa oloaan. Ala sinäkin harrastaa liikuntaa niin se tekee hyvää mielenterveydellesi.

t. lihava liikunnanohjaaja

Miten helvetissä voi olla lihava jos työkseen liikkuu? Syötkö silkkaa silavaa?

En syö eläinrasvaa ollenkaan. Vegaani olen minäkin, teen ruokani pitkälti pavuista, linsseistä joskus tofua tai muuta vegeproteiinia.

Syön samalla tavalla kuin söin hoikkanakin 35 kg ja 2 vuotta sitten, täysin sama ruokavalio. Siinäpä sinulle pähkinä purtavaksi.

Kyllä tuo on sellainen pähkinä joka sinun pitäisi pureksia  ihan itse.

Ei ole kummoinenkaan pähkinä. Söi hoikkana liikaa ja on nyt läski. Niinhän sitä ihminen lihoo.

Olet väärässä. Olin hoikka 45-vuotiaaksi saakka ja vasta 2 vuotta sitten lihoin parissa kuukaudessa. Lihomiseeni on ihan oma syynsä mutta enpä kerro sitä teille.

Se sama voi sattua myös teille.

Nelikymppisenä parissa kuukaudessa 35 kilon lihominenko on siis syynä jopa ala-asteikäisten lihavuudelle vai mitä nyt haluat sanoa?

Vierailija
246/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän silti täytyy hyväksyä se ajatus, että ylipainoa ei tarvitse pitää viehättävänä. Se on vain yksi osa ulkonäköä, kuten lyhyet/pitkät hiukset, kalju/ei kalju, lyhyt, pitkä, pieni nenä, iso nenä jne. kaikilla on omat mieltymykset. Itse en pidä ylipainoa viehättävänä, en naisilla enkä miehillä.

Ei tarvitsekaan mutta ei sitä omaa makua ole pakko pitää ainoana oikeana. Itse esimerkiksi pidän kurvikkaista ja hieman ylipainoisista naisista paljon enemmän kuin hoikista ja tiedän paljon miehiä joilla sama maku.

Vierailija
247/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ramadan

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Yhden PIENEN välipalan verran päivässä?

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Usko vaan. Ongelman ydin ovat nimenomaan nämä "pienet ja terveelliset" välipalat. Ei jatkuva laiduntaminen. Eli jatkuvat verensokeripiikit. Eli jatkuvat insuliinipiikit, jotka varastoivat rasvaa.

Ei monikaan normaalipainoinen syö mitään välipaloja aterioiden välissä.

Ehkä nämä lihavat sitten perustelevat itselleen lihomisen näillä pienillä, terveellisillä? välipaloilla, mitä puputtavat pitkin päivää.

Suomessahan on vallalla se naurettava ajatus, että ainakin viisi kertaa päivässä pitäisi syödä. Ja olla tarkat ruoka-ajat, lautasmalli ja tietenkin sitä protskua niin maan prkeleesti. Yli kolmen tunnin syömättömyys laukaisee migreenin, horkan ja ihan hirmuisen verensokerin laskun.

No ei. Kukaan aikuinen ei tarvitse jatkuvasti ruokaa. Ihmisten pitäisi kuunnella kehoaan eikä näitä höpöhöpö ravintoterapeutteja. Itse syön silloin kun on nälkä, en kellon mukaan ja juu, olen hoikka keski-ikäinen.

Töissä nyt on vähän pakko noudattaa niitä virallisia taukoaikoja ja jotain välipaloja syödä että jaksaa, mutta vapaalla syön herätessäni aamupalan ja sitten sen mukaan miten nälättää yleensä ruuan ja iltapalan päivän aikana. Olen myös hoikka keski-ikäinen. Ylipainoisille näytetään suositeltavan tuota että tasaisesti pitäisi olla napostelemassa pitkin päivää jotain ettei kroppa sitä ja kroppa tätä, kaikenlaisia teorioita miten se kroppa nyt milloinkin reagoi ruokaan, vaikuttaa aika ydinfysiikalta.

Seli seli. Töissä ei ole tauoilla mikään pakko syödä, jos et ilman jaksa niin hanki vähän itsekuria. Itselläni saattaa mennä koko työpäivä pelkällä vedellä, ei siihen menehdy.

Et taida tehdä sitten mitään kovin fyysisesti raskasta työtä?

Nuorempana työskentelin varastossa, nyt liikunnanohjaajana. Paastoon kun tottuu niin elimistö menee automaattisesti paastovaihteelle.

Meillä oli töissä yksi ramadania noudattava ja hän oli aina ärtynyt niinä paastopäivinä ja kesällä meinasi pyörtyäkin.

nämä kellä on ramadan niin eivät syö päivällä mutta sitten kun aurinko laskee syövät kuin hevoset ei pitäisi ottaa hermoihin ilman ramadan leikkiä syödään päivällä eikä herätä yöllä syömään

Vierailija
248/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on silti ylipainoa vaikka voissa paistaisi (lol).

Sen mukana tulee terveydellisiä ongelmia, ei ehkä kaikille samoja, mutta jotakin aina.

Turha laittaa sitä jonkin sairauden tai lääkkeiden piikkiin, todennäköisesti et kuulu siihen ylipainoisten prosentin murto-osaan johon tuo pätee vaan et osaa/osannut laittaa haarukkaa alas.

Vierailija
249/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut menevät mielestäni usein vähän ääripäihin ja eivät huomioi ihmisten eroja.

Vyötärönympärys on se joka ratkaisee terveyshaitat ja jos on niin kivoilla geeneillä siunattu että rasva kerääntyy lähinnä muualle kun navan kohdalle niin miksi ihmeessä silloin pitäisi olla hoikka vain koska joku fitness na#si niin toivoo.

Mä henk.koht. en ainakaan tahdo olla hoikka jonkun fitnessn#tsin vaan ihan itseni vuoksi. En halua jättimäistä ahteria, vaikka se nykyään onkin muotia, en paksuja reisiä, hyllyviä käsivarsia, pömppömahaa ja/tai kaksoisleukaa. On myös mukavaa liikkua hikoilematta ja hengästymättä, ostaa vaatteita muualtakin kuin isojen tyttöjen kaupoista ja kulkea kesäisin mekoissa ilman että reidet hankaavat yhteen. Syön elääkseni, en elä syödäkseni.

Vierailija
250/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö Emmin kaltaiset ihmiset kuinka usein esimerkiksi verikokeissa tai mittaavat verenpaineen ? Tai onko tullut mieleen , että valtava ylipaino rasittaa polvia ja lonkkaa ennen pitkään.( ei kaikilla ). 

Vierailija
251/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi haluaa ravistella allejaan ja ottaa just sellasia valokuvia missä kehopositiivisuus ei pääse täysin valloilleen.

Vierailija
252/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut menevät mielestäni usein vähän ääripäihin ja eivät huomioi ihmisten eroja.

Vyötärönympärys on se joka ratkaisee terveyshaitat ja jos on niin kivoilla geeneillä siunattu että rasva kerääntyy lähinnä muualle kun navan kohdalle niin miksi ihmeessä silloin pitäisi olla hoikka vain koska joku fitness na#si niin toivoo.

Mä henk.koht. en ainakaan tahdo olla hoikka jonkun fitnessn#tsin vaan ihan itseni vuoksi. En halua jättimäistä ahteria, vaikka se nykyään onkin muotia, en paksuja reisiä, hyllyviä käsivarsia, pömppömahaa ja/tai kaksoisleukaa. On myös mukavaa liikkua hikoilematta ja hengästymättä, ostaa vaatteita muualtakin kuin isojen tyttöjen kaupoista ja kulkea kesäisin mekoissa ilman että reidet hankaavat yhteen. Syön elääkseni, en elä syödäkseni.

Tuo jälkimmäinen.

Mitä olen jutellut hoikkien vs lihavien kanssa, niin tuo ero tulee vastaan joka kerta. Suhtautuminen ruokaan.

Hieman yleistäen hoikille ruoka on energiaa, jos maistuu hyvälle niin se on plussaa. Hetken voi olla nälkä eikä se ole maailmanloppu. Lihaville herkuttelu on suuri nautinto, lohtu huonona päivänä, jne. Ja näläntunne jotain kamalaa.

Vierailija
253/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo jälkimmäinen.

Mitä olen jutellut hoikkien vs lihavien kanssa, niin tuo ero tulee vastaan joka kerta. Suhtautuminen ruokaan.

Hieman yleistäen hoikille ruoka on energiaa, jos maistuu hyvälle niin se on plussaa. Hetken voi olla nälkä eikä se ole maailmanloppu. Lihaville herkuttelu on suuri nautinto, lohtu huonona päivänä, jne. Ja näläntunne jotain kamalaa.

Meillä tehdään gourmet ruokaa käytännössä joka päivä, mutta tunnesyömistä ei harrasteta. Eikä harrasteta naposteltavia tai käytetä alkoholia kuin erittäin pieniä määriä.

Vierailija
254/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo jälkimmäinen.

Ei pidä paikkaansa, typeriä yleistyksiä taas. Ruoka on elämäni suurin nautinto, syön joka päivä hyvin ja paljon. Odotan nytkin jo illan ruokaa innolla. T. N 52 kg

Vierailija
255/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tatuoinnit? 

Vierailija
256/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin me vaan ollaan erilaisia. Sinä näet ylipainoisessa ihmisessä vastenmielisiä piirteitä ja koet inhoa. Minä taas näen muita asioita ja koen myötätuntoa.

Te ivaatte niitä jotka lihoo sairastumisen vuoksi. Itse tutustuin tällaiseen ihmiseen, hän oli todella ylipainoinen tanssija. Hän vain kertoi jotain sairastumisestaan mutta tajusin että se on lihomisen taustalla. Näin hänestä tanssivideoita ennen sairastumista, siellä hän oli hoikka. Koin valtavaa myötätuntoa. Mitä kaikkea hän onkaan joutunut käymään läpi.

Koen myös myötätuntoa jos jollakin on rintasyövän vuoksi hyllyvät lymfakäsivarret tai vaikka kilpirauhasen poiston jälkeen kaksoisleuka. Ei minulla ole tarve arvostella näitä ihmisiä.

Koen myös myötätuntoa paria ystävääni kohtaan jotka kamppailevat ylipainon kanssa. Toisella ollut rankka lapsuus kiusattuna ja toista pidetty nälässä.

Sinä ja muut lskivihaajat tässä ketjussa. Arvostelette kovasti toisten ulkonäköä, se on mielestänne ruma. Mutta oletteko ajatelleet että olette itse sisäisesti todella rumia ja haitallisia muulle yhteiskunnalle.

Sinäkin voit sairastua vaikka rintasyöpään ja voit menettää rintasi. Se voi olla kova kolaus jos ulkonäköasiat ovat noin tärkeitä.

Kerrot että et halua kaksoisleukaa mutta sinua ei yhtään haittaa olla kusipää? Onkohan nyt tärkeysjärjestys oikea?

Vierailija
257/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinulle mutta en ymmärrä tässäkin viestissä ollutta liioittelua. Lähes samoilla terveysriskeillä voi samanpituisten ihmisten välillä olla 25kg ero ja riippuen muista elämäntavoista ja niistä geeneistä painavampi ei ole automaattisesti ole suuremmassa riskiryhmässä jos rasva ei keräänny vatsan kohdalle. Painavampi ei automaattisesti myöskään omista pahaa kaksoisleukaa, hengästy helposti yms.  Live and let live eikä tungeta sitä omaa muottia ainoana oikeana.

En minä sairaanloiseen lihavuuteen ketään kannusta todellakaan enkä sano että sitä pitäisi normalisoida.

Merkittävän ylipainon ja hoikkuuden välillä on vain geeneistä ja lihaksista riippuen todella suuri ero ja nähdäkseni suuri osa palstan kammoksumista "pullukoista" on tuossa välimaastossa.

Terveysriskeistä on tietysti hyvä muistuttaa mutta monasti tuntuu että ne kuvitellut tai todelliset terveysriskit ovat vain tekosyy joillekin ihmisille päästä lyttäämään toisia ja tunkemaan sitä omaa ihannemuottia kurkuista alas.

Vierailija
258/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo jälkimmäinen.

Ei pidä paikkaansa, typeriä yleistyksiä taas. Ruoka on elämäni suurin nautinto, syön joka päivä hyvin ja paljon. Odotan nytkin jo illan ruokaa innolla. T. N 52 kg

En usko. Tai sitten käsitykseksi nautintoruokailusta on hyvin erilainen kuin useimmilla ylipainoisilla. Tyyliin se sinun nautintosi on joku parsanitu pienellä tilkalla vegaanista kastiketta kostutettuna.

Vierailija
259/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski mikä läski, vaikka voissa paistaisi. Ei siitä myönteisellä puheella laihaa saa. Vain laihdutus auttaa.

Vierailija
260/330 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei , olen pyöreä ja myönteinen MIES

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi