Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
221/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lskivihaajan illan ratoksi tulin kertomaan että tänään meni töissä liikunnan merkeissä tänään 8 tuntia.

Lskivihaaja se vaan on koko päivän itkenyt tähän ketjuun pahaa oloaan. Ala sinäkin harrastaa liikuntaa niin se tekee hyvää mielenterveydellesi.

t. lihava liikunnanohjaaja

Miten helvetissä voi olla lihava jos työkseen liikkuu? Syötkö silkkaa silavaa?

En syö eläinrasvaa ollenkaan. Vegaani olen minäkin, teen ruokani pitkälti pavuista, linsseistä joskus tofua tai muuta vegeproteiinia.

Syön samalla tavalla kuin söin hoikkanakin 35 kg ja 2 vuotta sitten, täysin sama ruokavalio. Siinäpä sinulle pähkinä purtavaksi.

Vierailija
222/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Niinpä, tuo on pistänyt silmään että silloin harvoin kun niitä juttuja miehistä ollut niin ovat olleet kuitenkin mahoineen suht miehekkäitä. Lihavien naisten vastineena pitäisi olla juurikin tuollainen kapeaharteinen hintelä lyhyt mies.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/0056/6597/articles/2021-08-18_-_…

Tässä ensimmäinen kuva joka tulee haulla "body positivity men".

Neljä komeaa, raamikasta ja miehekkään näköistä miestä Pepsodent-hymyllä ja täydellisellä hammasrivistöllä. Kaikilla muodikas dad bod.

No jaa, onko tuo vasemmanpuoleinen sitten komea (näyttää ihan suomalaiselta), muill toki komeita etnisiä piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lskivihaajan illan ratoksi tulin kertomaan että tänään meni töissä liikunnan merkeissä tänään 8 tuntia.

Lskivihaaja se vaan on koko päivän itkenyt tähän ketjuun pahaa oloaan. Ala sinäkin harrastaa liikuntaa niin se tekee hyvää mielenterveydellesi.

En syö eläinrasvaa ollenkaan. Vegaani olen minäkin, teen ruokani pitkälti pavuista, linsseistä joskus tofua tai muuta vegeproteiinia.

Syön samalla tavalla kuin söin hoikkanakin 35 kg ja 2 vuotta sitten, täysin sama ruokavalio. Siinäpä sinulle pähkinä purtavaksi.

Kyllä tuo on sellainen pähkinä joka sinun pitäisi pureksia  ihan itse.

Vierailija
224/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tosiaan pähkinää kerrakseen. Miten helvetissä tuo on muka mahdollista? Oletko ajatellut perustaa sometiliä? Menestyisit sillä saralla kun olet tuollainen lääketieteellinen ihme.

Vierailija
225/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tosiaan pähkinää kerrakseen. Miten helvetissä tuo on muka mahdollista? Oletko ajatellut perustaa sometiliä? Menestyisit sillä saralla kun olet tuollainen lääketieteellinen ihme.

Olen ajatellut. Ihan vaan ärsyttääkseni lskivihaajia :D mahdollisimman pienissä treenivaatteissa tietenkin!

Siinäpähän näkisivät kuinka lski treenaa ja syö terveellisemmin kuin he :D

30-vuoden kokemuksella!

Vierailija
226/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kummoinenkaan pähkinä. Söi hoikkana liikaa ja on nyt läski. Niinhän sitä ihminen lihoo.

Vierailija
227/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Yhden PIENEN välipalan verran päivässä?

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Usko vaan. Ongelman ydin ovat nimenomaan nämä "pienet ja terveelliset" välipalat. Ei jatkuva laiduntaminen. Eli jatkuvat verensokeripiikit. Eli jatkuvat insuliinipiikit, jotka varastoivat rasvaa.

Ei monikaan normaalipainoinen syö mitään välipaloja aterioiden välissä.

Ehkä nämä lihavat sitten perustelevat itselleen lihomisen näillä pienillä, terveellisillä? välipaloilla, mitä puputtavat pitkin päivää.

Suomessahan on vallalla se naurettava ajatus, että ainakin viisi kertaa päivässä pitäisi syödä. Ja olla tarkat ruoka-ajat, lautasmalli ja tietenkin sitä protskua niin maan prkeleesti. Yli kolmen tunnin syömättömyys laukaisee migreenin, horkan ja ihan hirmuisen verensokerin laskun.

No ei. Kukaan aikuinen ei tarvitse jatkuvasti ruokaa. Ihmisten pitäisi kuunnella kehoaan eikä näitä höpöhöpö ravintoterapeutteja. Itse syön silloin kun on nälkä, en kellon mukaan ja juu, olen hoikka keski-ikäinen.

Töissä nyt on vähän pakko noudattaa niitä virallisia taukoaikoja ja jotain välipaloja syödä että jaksaa, mutta vapaalla syön herätessäni aamupalan ja sitten sen mukaan miten nälättää yleensä ruuan ja iltapalan päivän aikana. Olen myös hoikka keski-ikäinen. Ylipainoisille näytetään suositeltavan tuota että tasaisesti pitäisi olla napostelemassa pitkin päivää jotain ettei kroppa sitä ja kroppa tätä, kaikenlaisia teorioita miten se kroppa nyt milloinkin reagoi ruokaan, vaikuttaa aika ydinfysiikalta.

Seli seli. Töissä ei ole tauoilla mikään pakko syödä, jos et ilman jaksa niin hanki vähän itsekuria. Itselläni saattaa mennä koko työpäivä pelkällä vedellä, ei siihen menehdy.

Et taida tehdä sitten mitään kovin fyysisesti raskasta työtä?

Mitä työtä sinä sitten teet jos siinä ei aikuinen terve ihminen pärjää työpäivän ajan syömättä?

Miesten hommissa(raksa, metallivertas jne...) ei pärjää syömättä. Monissa naisten tekemissä toimistohommissa riittää lasillinen vettä.

-eri-

Tule pois sieltä 60-luvulta miesten ja naisten töidesi kanssa. Me tehdään puolisoni kanssa kumpikin fyysistä työtä eikä kummallakaan ole mitään tarvetta syödä työpäivän aikana. Lähinnä se alkaa vaan väsyttämään ja vatsa täynnä on inhottava painaa duunia. Sukupuolen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Sitäpaitsi, eikös esim. taksi- ja bussikuskit ole pääasiassa miehiä? Paljonkos ne liikkuu työpäivän aikana näissä sun Miesten Töissä?

Vierailija
228/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kummoinenkaan pähkinä. Söi hoikkana liikaa ja on nyt läski. Niinhän sitä ihminen lihoo.

Olet väärässä. Olin hoikka 45-vuotiaaksi saakka ja vasta 2 vuotta sitten lihoin parissa kuukaudessa. Lihomiseeni on ihan oma syynsä mutta enpä kerro sitä teille.

Se sama voi sattua myös teille.

Vierailija
229/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kasvanut vuoden aikana paljon ihmisenä".

- Emmi

Vierailija
230/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Olin hoikka 45-vuotiaaksi saakka ja vasta 2 vuotta sitten lihoin parissa kuukaudessa. Lihomiseeni on ihan oma syynsä mutta enpä kerro sitä teille.

Ja sama mysteerisyy on nykyisen lihavuusepidemian taustalla?

Vierailija
231/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tietysti isot luut jotka lihovat ihan itsestään. Mahdollisesti myös kärsit kilpirauhasen ongelmista vaikka lääkäri ei sinulle sellaista diagnoosia olekaan suostunut antamaan.

Vierailija
232/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin hoikka 40-vuotiaaksi saakka ja sitten lihoin parissa kuukaudessa. Minun syyni lihomiselleni oli mielenterveydelliseet ongelmani ja niiden aiheuttama välinpitämättömyyteni siitä mitä suuhuni tungen ja aloin syödä lähinnä pikaruokaa. Sinulla on varmaan joku vakava fyysinen vaiva ilman mitään diagnoosia.

Vierailija
233/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari kun vattuilee niin itse ainakin huomannut lihovani vaikka liikun ja syön vähän mutta läski en ole..vielä.Tyroksiinia aamuisin

Vierailija
234/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei läskit kiinnosta. Piste.

Vierailija
235/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut menevät mielestäni usein vähän ääripäihin ja eivät huomioi ihmisten eroja.

Vyötärönympärys on se joka ratkaisee terveyshaitat ja jos on niin kivoilla geeneillä siunattu että rasva kerääntyy lähinnä muualle kun navan kohdalle niin miksi ihmeessä silloin pitäisi olla hoikka vain koska joku fitness na#si niin toivoo.

Vierailija
236/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon puolesta kirjoitti:

Koskaan ei puhuta myönteisesti pyöreämmistä miehistä!

Senkun soitat iltsikkaan ja annat aiheesta haastatelun, ei kukaan estä. Tai perusta oma youtube-fb-insta-tiktok kanava asialle.

Vai soitatko vaan suutasi, että "jonkun muun" pitäisi puhua aiheesta, joka ei itseäsikään kiinnosta tarpeeksi että näkisit vaivan?

Vierailija
237/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Niinpä, tuo on pistänyt silmään että silloin harvoin kun niitä juttuja miehistä ollut niin ovat olleet kuitenkin mahoineen suht miehekkäitä. Lihavien naisten vastineena pitäisi olla juurikin tuollainen kapeaharteinen hintelä lyhyt mies.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/0056/6597/articles/2021-08-18_-_…

Tässä ensimmäinen kuva joka tulee haulla "body positivity men".

Neljä komeaa, raamikasta ja miehekkään näköistä miestä Pepsodent-hymyllä ja täydellisellä hammasrivistöllä. Kaikilla muodikas dad bod.

Suosittelen sinullekin Instagramiin tutustumista. Sieltä löytyy kaikenlaisia miesvartaloita.

Vierailija
238/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

On myös osa terveellistä syömistä ja terveellistä elämää että osaa syödä ruokaa oikeita määriä. Eihän se ole kenellekään terveellistä jos syöt esim. kerralla 25 lihapullaa, 8 perunaa ja puoli kiloa salaattia.

Ylipainoisen ylläpitotaso ei vaadi 25 lihapullan mättämistä aterialla. Ero voi olla yhden pienen välipalan verran päivässä, kun ylipainoinen ei liho vaan pysyy samanpainoisen. Miksi liioittelet asiaa ja levität tätä harhaluuloa että ylipainoiset mättää valtavia määriä ruokaa jatkuvasti? T. Hoikka

Höh, tuo 25 pullaa nyt taisi lähinnä olla esimerkki. Pointti on siinä että syödyn ruoan määrien hallitseminen on osa terveellistä syömistä vaikka itse ruoka olisikin terveellistä perusruokaa eikä sipsiä. Ja jutun nainen ilmeisesti kuvittelee elävänsä ja syövänsä terveellisesti vaikka hän on selvästi ylipainoinen. Silloin hän joko valehtelee syövänsä terveellisesti tai sitten hän syö terveellistä ruokaa määrällisesti liikaa kulutukseensa nähden.

Ei, vaan lihavahan syö nimenomaan kulutuksensa verran, jos pysyy samankokoisena. Miksi aina oletetaan että lihavat vain lihovat lihomistaan?

Vierailija
239/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea nainen tuo Emmi, wow! Hienoja kuvia ja hyvin puhuu aiheesta!

Vierailija
240/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden PIENEN välipalan verran päivässä?

Uskoo, ken tahtoo.

-ohis

Yksi ylimääräinen banaani per päivä = 5 kiloa painon nousua vuodessa. Tai vastaavasti jo saavutetun painon ylläpitoa. Eli kyllä, pienen välipalan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi