Onko tyhmää?
Tenttikirjoissamme siteerataan koko ajan yhtä merkittävää tämän tieteen vaikuttajaa. Nyt selvisi, että tämä henkilö on pappani serkku. Onko tyhmää kirjoittaa tämä tenttivastaukseen? Vai nauraako se proffa kippurassa??
Kommentit (12)
mutta saattaisin sanoa sen proffalle kasvotusten.
Se on melkein kuin naapurin tuttava. Jos itse olisin proffa, hymähtäisin, ja miettisin, että yrittääkö tuo nyt jotain lisäpisteitä saada.
" Virtanen" sitä ja tätä ja blaa blaa ja kun nimi on niin erikoinen, tajusin että se on sukua. Siis isoisäni serkku ja oilvat kovastikin tekemisissä, paitsi tämä kuoli tämä " vaikuttaja" aika äskettäin...
Mutta oonko oikein moukka jos kirjoitan eli siteeraan sitä ja sit (joka oli muuten äidinisäni serkku);)
ap
" Siteeraten isoisäni serkkua, Herra Sitäjasitä"
Jos tapanasi on kirjoittaa vapaammalla tyylillä, laita tieto vaikka sulkuihin. Esim. Sen ja Sen (eli isoisäni serkun :) mielestä asia on näin ja näin.
...ystäväni setä XX, jonka lapsia olin viime viikonloppuna vahtimassa, esittää, että...
;)
Ellei sitten juuri niitä kysytä, mutta näin ei tainnut olla...
Mulla on suvussa paljon lähempiäkin ja tunnetumpia kuuluisuuksia ja ei tulis kyllä mieleenkään ratsastaa heidän maineellaan. " Name dropping" ei oikein ole hyvä tapa, etenkään vielä jossain tentissä!
Eihän se liity mitenkään itse pääasiaan. Itse tentaattorina voisin jopa pisteitä laskea epäasiallisesta akateemisesta tyylistä.
Kyllä se minusta kuulostaa vähän tyhmältä.