Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Suomella on varaa kyykyttää vähäosaisia?

Vierailija
15.04.2023 |

Suomalaiset muutenkin kuolemassa sukupuuttoon. Silti köyhempien oloja kurjistetaan entisestään ja elämä tehdään vaikeammaksi. Onko varaa menettää yhtään ihmistä itsemurhien tai päihteiden kautta sekä rikosten polulle. Sairaudet lisääntyy, kun elämä kurjistuu eikä varaa hoitoon. Tämä se vasta maksaa! Kokoomuksen mielestä ilmeisesti kannattaa, raha ja velat on ihmisiä tärkeämpiä?

Kommentit (558)

Vierailija
81/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna verot nousi, koska asuntolainan korkovähennys poistui, se on 0. Lisäksi moni kunta ja kaupunki nosti kiinteistöveroa.

Ja ensi vuonna verot nousevat soten takia.

Vierailija
82/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuule, kaikki me synnytään tänne köyhinä ja ilman omaisuutta,

Ihan omista valinnoista riippuu se jääkö se pysyväksi olotilaksi vai nouseeko sieltä. Uhriutuminen ja palstakitinä ei ole ketään rikastuttanut.

Suomessa on mahis opiskella uudelle alalle, opetella oman talouden hallintaa, säästää ja sijoittaa. Lapsilukukin on suurinpiirtein itsestä kiinni.

En siis ymmärrä miksi sä väniset täällä.

On ihan mahdollista lakata olemasta köyhä ja elämästä yhteiskunnan tuilla. Se vaatii kyllä omaa työtä,aikaa ja vaivaa mutta se on mahdollista kun itse niin päättää ja tekee sen minkä on päättänyt.

Ei ole pakko pysyä vähäosaisena. Sitä asiantilaa voi itse muuttaa.

On perusoletus että suomalainen täysikäinen kustantaa elämisensä omalla työpanoksellaan ja kerryttää eläkettä itselleen.

Ei vähäosaisia kyykytetä. Ne itse passivoituvat, uhriutuvat eivätkä pyri parantamaan omaan asemaansa VAIKKA SE OIS MAHDOLLISTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan jos näitä tukia leikataan paljonkin, niin miten ihmisillä on varaa ostaa lääkkeitään. Taitaa tulla yhteiskunnalle kalliiksi pitkässä juoksussa jos ihmiset jättää lääkkeet väliin.

Mulla ei ole nytkään varaa ostaa kaikkia lääkkeitä ajallaan. Olen kuntoutustuella.

Vierailija
84/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.

Hän on opiskellut sarjakuvien piirtämistä ja nyt kukaan ei työllistä häntä?

j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!

Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!

Vierailija
85/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa työttömiä ja kela asiakkaita. Terveet ihmiset töihin. Työvoimapula taas toisaalta. Tarttis jotain teherä.

Vierailija
86/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko suunnitelleet toista työtä, kun vuorolisät poistuvat?

Tätäkään en ymmärrä.

Työnantaja maksaa vuorolisän, ei valtio. Miksi se pitää poistaa? Mitä säästöjä Suomi siitä saa kun ostovoimaa heikennetään?

Vierailija
87/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ne toivoo. Itse loppuunpalanut yh-äiti enkä näe mitään tulevaisuutta meillä

Sun loppuunpalamine on sun omaa elämänhallinnan puutetta. Ei kannata koittaa miellyttää kaikki ja varsikin naapureita ja tuttuja.

Jos sä olet suorittanut elämää sen sijaan että oisit suunnitellut asioita hieman paremmin et ois loppuunpalanu.

Ja tostakin on mahis nousta.

Sori, et saa multa pyhimyspisteita. Karsi elämästäsi tarpeeton muiden miellyttäminen ja hommaa selkäranka. On ihan ok jos muksuilla ei ole samanlaisia merkkivaatteita tai harrastuksia kuin naapurin muksulla.

Naiset itse luo nuo odotukset ja vaatimukset itselleen.

Lopeta.

Vierailija
88/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.

Pelottavaa huomata, kuinka ulapalla jotkut ovat todellisuudesta. Et taida olla ihan järjissäsi? Koska järkevä ihminen ei olisi ikinä kirjoittanut tuollaista kommenttia. Toki voi olla, että vain haluat provota ja esittää tyhmää.

Vierailija
89/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omista valinnoista riippuu se jääkö se pysyväksi olotilaksi vai nouseeko sieltä. Uhriutuminen ja palstakitinä ei ole ketään rikastuttanut.

Suomessa on mahis opiskella uudelle alalle, opetella oman talouden hallintaa, säästää ja sijoittaa. Lapsilukukin on suurinpiirtein itsestä kiinni.

On ihan mahdollista lakata olemasta köyhä ja elämästä yhteiskunnan tuilla. Se vaatii kyllä omaa työtä,aikaa ja vaivaa mutta se on mahdollista kun itse niin päättää ja tekee sen minkä on päättänyt.

On perusoletus että suomalainen täysikäinen kustantaa elämisensä omalla työpanoksellaan ja kerryttää eläkettä itselleen.

Ei vähäosaisia kyykytetä. Ne itse passivoituvat, uhriutuvat eivätkä pyri parantamaan omaan asemaansa VAIKKA SE OIS MAHDOLLISTA.

No, hyvä että sä olet tyytyväinen nyt, kun vuorolisät poistetaan.

Hoitajat ei saa opiskella työttömyyskorvauksella, koska hoitoala on hyvin työllistävä ja luvan opiskeluun saa vain vaikeasti työllistyvä pitkäaikaistyötön.

Vierailija
90/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiriäni hävettäisi, jos olisin noin hel*etin tyhmä.

Vierailija
91/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähäosaisia pitäisi oikein lelliä kuin lapsia? Miksi nämä yhteiskunnan elätit eivät tee mitään oman asemansa parantamiseksi kuten kouluttaudu ja mene töihin. Veronmaksajana pistää vihaksi elättää toisten rahoilla laiskottelevia ökyporsaita.

Vierailija
92/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!

Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!

Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, taisi osua arvaus lähelle?

Vierailija
93/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hyvä että sä olet tyytyväinen nyt, kun vuorolisät poistetaan.

Hoitajat ei saa opiskella työttömyyskorvauksella, koska hoitoala on hyvin työllistävä ja luvan opiskeluun saa vain vaikeasti työllistyvä pitkäaikaistyötön.

Hoitajat voi opiskella 300 opintotuella, he ei saa asumistukea jos on työssäkäyvä puoliso.

ONNEA

Vierailija
94/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman onnellisin maa. Se ei tarkoita sitä,että kansa olisi niin onnellista vaan sitä,että suomi on vähiten korruptoitunut ja täällä voi köyhäkin opiskella yliopistossa ym.

Yliopistoon ei mennä tuosta vaan köyhänä. Rikkaana voi käydä tuhansien eurojen valmennuskurssit ja ei tarvitse tehdä töitä opiskelujen ohessa.

Taitaa tänä päivänä olla tilanne se että työttömästä opiskelijaksi siirtyminen on taloudellisesti askel tiukempaan.

Seli seli, aina näitä pirun huonoja tekosyitä riittää miksi ei voi itse tehdä mitään.

Kun ei ole rahaa. Kun kukaan ei maksa palkkaa mistä jää pakollisten menojen jälkeen rahaa yliopistoa varten. 

pääsee ilman valmennuksiakin yliopistoon ts jos päätä riittää. Töihin ja kotona asua ja säästää valmennuskurssi rahaa. Nythän pääsee todistuksella kun ahkeroi.

Vierailija
95/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, taisi osua arvaus lähelle?

-eri, mutta minulla työttömänä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto tradenomi.

Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.

Vierailija
96/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Suomi olla enää ensi vuonna maailman onnellisin kansa. Ei taida päästä kympin sakkiinkaan.

Tuo väite että suomi on onnellisin kansa on irvokas. Paljon käytetään mielialalääkkeitä, kolmiolääkkeitä, viinaa ja laittomia huumeitakin. Itsareitakin on paljon. Masennus on kansantauti. Sellaista "onnellisuutta".

Kaikki on suhteellista. Muualla on pahempaa.

ei tarvi kerjätä kadulla koska sossu

Vierailija
97/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorineuvosten rahantarve on kriittinen ja pikkupoika orpo sitä niille järjestää tietenkin. Köyhällistö kaduille ja orpo kiimaisena huutaaa lisää säästöjä.

Vierailija
98/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko suunnitelleet toista työtä, kun vuorolisät poistuvat?

Tätäkään en ymmärrä.

Työnantaja maksaa vuorolisän, ei valtio. Miksi se pitää poistaa? Mitä säästöjä Suomi siitä saa kun ostovoimaa heikennetään?

Jaa niin kunta/valtio aloilla.

No ei käy.

Mitä vattua!

Eikö nyt muita säästökohteita ihan oikeasti ole kuin perusopetus ja terveydenhuolto?

Ziizus.

Vierailija
99/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähäosaisia pitäisi oikein lelliä kuin lapsia? Miksi nämä yhteiskunnan elätit eivät tee mitään oman asemansa parantamiseksi kuten kouluttaudu ja mene töihin. Veronmaksajana pistää vihaksi elättää toisten rahoilla laiskottelevia ökyporsaita.

Kun seuraavan kerran olen palkkatuella kaupungin yksikössä niin lähetän kaupunginvaltuustoon kaikkien niiden vakituisten nimet, jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuutin tauon.

Vierailija
100/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa huomata, kuinka ulapalla jotkut ovat todellisuudesta. Et taida olla ihan järjissäsi? Koska järkevä ihminen ei olisi ikinä kirjoittanut tuollaista kommenttia. Toki voi olla, että vain haluat provota ja esittää tyhmää.

Tosikko, tämä oli kärjistämistä. Suomessa on viimeiset parikymmentä vuotta ollut vallalla koulutusinflaatio. Kun monella on saman arvoinen tutkinto, tutkinnon arvo alenee ja kilpailu on kovaa, eikä ihmiset työllisty. Nyt tarvitaan tuottavaa työtä tekeviä ihmisiä, ei maistereita eikä merkonomeja.