Miten Suomella on varaa kyykyttää vähäosaisia?
Suomalaiset muutenkin kuolemassa sukupuuttoon. Silti köyhempien oloja kurjistetaan entisestään ja elämä tehdään vaikeammaksi. Onko varaa menettää yhtään ihmistä itsemurhien tai päihteiden kautta sekä rikosten polulle. Sairaudet lisääntyy, kun elämä kurjistuu eikä varaa hoitoon. Tämä se vasta maksaa! Kokoomuksen mielestä ilmeisesti kannattaa, raha ja velat on ihmisiä tärkeämpiä?
Kommentit (558)
mikä on vähäosainen
mitä on kyykytys
Olen itse alkkisvanhempien lapsi jonka isovanhemmat kasvatti. Ei ollut vilu, ei nälkä.
Sain hyvät lähtökohdat elämälle, vaikka ei mitään rahallista apua tai muuta materiallista ikinä silloin kun omille jaloille lähdin. Mitään perintöjä ei vanhemmilta jäänyt, enkä niitä vajaa ollutkaan, enhän ollut missään tekemisissä satunnaisia kohtaamisia lukuun ottamatta.
En koe olevani vähäosainen, vaikka kotoa lähdin maailmale vain vaatteet päälläni ja ei minua ole koskaan kukaan kyykyttänyt.
Suunnaton itsevarmuus ja oma pärjääminen on se perintö jonka isovanhemmat minulle jätti. Sillä on menty ja elämässä senverran hyvin pärjätty, että kaikki se mitä olen halunnut on minun.
Vuokralla en ole asunut kuin 2 vuotta kotoa lähdettyäni.
Elämän normaalit vastoinkäymiset ja omien toiveiden toteutumattomuus 'heti' ei ole minkään tahon kyykytystä, vaan kuuluu elämään.
Se mikä ei tapa, vahvistaa.
Kateus on ansaittua, siitä pitää olla ylpeä, onhan silloin onnistunut jossakin kadehtijaansa paremmin.
nimim. tyhjästä aloittanut, kirjaimellisesti
Vierailija kirjoitti:
Sitten nähdään 4 vuoden päästä, miten uusi hallitus onnistuu.
Älkää unohtako minkä hallituksen aikana tämä teidän kurjuutenne on saatu aikaan.
2
Kyllä Suomessa on perustoimeentulo jo pitkään ollut kaikilla, joilla elämänhallinta on suurinpiirtein hallussa.Ei tyhjästä voi kauan nyhjäistä. Monen pitää käydä töissä ja maksa veroja, että sitä rahaa riittäisi työhän kykenemättömille ja haluttomille.
En odottaisi ihan samaa elintasoa lomaillessani, koska maksaja aina pitää olla.
Ja talouden tasapainottaminen pitää ainakin aloittaa tämän hallituksen aikana, muuten joudumme persläpimaiden joukkoon, ja se on sitten hyvästi hyvinvointivaltiolle.
Nyt jo olemme kaukana muiden pohjoismaiden kansantuotteesta ja silti meillä on niin hyvät tuet, että se juuri nosti meidän siihen maailman onnellisin kansa- luokkaan.
Se onnellisuus tai ehkä enemmän tyytyväisyys ei ole mikään galluppi pelkästään, vaan yhteiskunnan tukemat palvelut ratkaisiva Suomen voiton.
Ainahan me olemme olleet sotavuosista lähtien kaikesta valitava kansa.
Jos 70 prosenttia on ylipainoisia, niin ei ainakaan moni vielä nälkää näe.
15 v eletty velaksi , näin Niinistö.
Vierailija kirjoitti:
Eihän vähäosaiset ole kuin kuluerä. Mitään ne ei tuota mutta rahaa niihin kuluu. Väestön vähenemiseen ne ei ole syypäitä. Ne lisääntyy kolme sukupolvea siinä ajassa kuin asiansa hoitaneet kaksi.
Tämä ei ole pitänyt paikkaansa pitkään aikaan. Viimeiset 10-20 vuotta Suomen syntyvyyden kehitys on poikennut kaikista verrokkimaista. Lapsettomuus on lisääntynyt eniten vähävaraisten keskuudessa ja suurimmat perheet ovat korkeasti koulutetuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko suunnitelleet toista työtä, kun vuorolisät poistuvat?
Tätäkään en ymmärrä.
Työnantaja maksaa vuorolisän, ei valtio. Miksi se pitää poistaa? Mitä säästöjä Suomi siitä saa kun ostovoimaa heikennetään?
Heh, työnantaja.🤣
Ei ole Orvon hallitus kasassa ja nyt jo syytetään. Toivottavasti tulee persut myös hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Orvon hallitus kasassa ja nyt jo syytetään. Toivottavasti tulee persut myös hallitukseen.
Orpon
Tätä kansa halusi perskokkareita äänestäessään. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on, että kaikkien täytyy laskea elintasoaan. Myös vähäosaisten.
Haluan tietää paljonko muumaat joutuvat karsimaan jo paremmasta elämisentasosta. Aina paasataan suomalaisten pitää sitä tätä mutta ei sanallakaan mainita tätä noin miljoonan maassa loikoilevan ulkkiksen kuluja. Nehän muutenkin saavat isommat tuet plus ekstrat päälle. Jos kantaväestöä kidutetaan ja kurjistetaan(miksi EU ei puutu tähän) niin tottahan toki myös kaikki tänne tunkeutuneet huijarit otetaan mukaan eikö vain?
Esim ylipaino maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin päihteet, tupakointi ja nämä sinun mainitsemat henkilöt yhteensä.
Mitä se ylipaino maksaa. Minulle tuli keski-iässä muutama halpa lääke. Lääkärissä käynyt harvoin. Jos lyhyempi elämä niin valtio säästää eläkekuluissa ja toivottavasti ei eläisi laitoshoitoon asti.
Ei kaikki ylipainoiset ole sairaita, samoin kuin ei kaikki normaali painoiset ole terveitä.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataatuhatta, 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200000 leskeneläkekettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja, kelan hoitotukea, palveluseteleitä ja verovähennystä palveluihin ja toimeentulotukea sähkölaskuun ja lääkkeisiin.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja 90 000 työtöntä on aktivoitu eli ovat esim. työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, kursseilla ja palkkatukitöissä.
Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta niitä ei saa työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta sen sijaan moni eläkeläinen ja osa-aikatyöntekijä saa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.
Hän on opiskellut sarjakuvien piirtämistä ja nyt kukaan ei työllistä häntä?
j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!
Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!
Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, taisi osua arvaus lähelle?
-eri, mutta minulla työttömänä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto tradenomi.
Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.
No sitten hommaat tuolla osaamispaletilla itsellesi työpaikan.
Emme me vielä tiedä millaisia keinoja hallitus tulee käyttämään. Tämä etukäteinen poru on ollut ihmeen suurta ja väitän että se johtuu uutisoinnista. Uutisissa maalaillaan mielikuvia siitä mitä saattaa olla ja tulla. Mutta kukaan ei tiedä vielä. On vasta aavistuksia ja tiedonmurusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.
Hän on opiskellut sarjakuvien piirtämistä ja nyt kukaan ei työllistä häntä?
j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!
Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!
Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, taisi osua arvaus lähelle?
-eri, mutta minulla työttömänä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto tradenomi.
Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.
No sitten hommaat tuolla osaamispaletilla itsellesi työpaikan.
Ei saa, mutta aina kun on ollut vuoden työttömänä niin on palkkatukioikeus ja pääsee palkkatuella valtion tai kaupungin virastoon asiakaspalveluun toimistotöihin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kansa halusi perskokkareita äänestäessään. Sitä saa mitä tilaa.
Tän nollakommentin vois jättää laittamatta jos ei ole keskusteluun mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on, että kaikkien täytyy laskea elintasoaan. Myös vähäosaisten.
Haluan tietää paljonko muumaat joutuvat karsimaan jo paremmasta elämisentasosta. Aina paasataan suomalaisten pitää sitä tätä mutta ei sanallakaan mainita tätä noin miljoonan maassa loikoilevan ulkkiksen kuluja. Nehän muutenkin saavat isommat tuet plus ekstrat päälle. Jos kantaväestöä kidutetaan ja kurjistetaan(miksi EU ei puutu tähän) niin tottahan toki myös kaikki tänne tunkeutuneet huijarit otetaan mukaan eikö vain?
Esim ylipaino maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin päihteet, tupakointi ja nämä sinun mainitsemat henkilöt yhteensä.
Mitä se ylipaino maksaa. Minulle tuli keski-iässä muutama halpa lääke. Lääkärissä käynyt harvoin. Jos lyhyempi elämä niin valtio säästää eläkekuluissa ja toivottavasti ei eläisi laitoshoitoon asti.
Ei kaikki ylipainoiset ole sairaita, samoin kuin ei kaikki normaali painoiset ole terveitä.
Kyse on todennäköisyyksistä.
Vanha sanonta on, että työ luo työtä.
Olisi vasemmiston kauhukuva jos oikeisto onnistuisi saamaan Suomen sellaiselle kasvu-uralle jossa yhä useampi elättäisi itsensä omalla työllään eikä tuilla.
Taloudellisesti itsenäistä ihmistä on paljon vaikeampi hallita ja vasemmistohan nimenomaan haluaa alistaa kansan valtaansa tukieläteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuule, kaikki me synnytään tänne köyhinä ja ilman omaisuutta,
Ihan omista valinnoista riippuu se jääkö se pysyväksi olotilaksi vai nouseeko sieltä. Uhriutuminen ja palstakitinä ei ole ketään rikastuttanut.
Suomessa on mahis opiskella uudelle alalle, opetella oman talouden hallintaa, säästää ja sijoittaa. Lapsilukukin on suurinpiirtein itsestä kiinni.
En siis ymmärrä miksi sä väniset täällä.
On ihan mahdollista lakata olemasta köyhä ja elämästä yhteiskunnan tuilla. Se vaatii kyllä omaa työtä,aikaa ja vaivaa mutta se on mahdollista kun itse niin päättää ja tekee sen minkä on päättänyt.
Ei ole pakko pysyä vähäosaisena. Sitä asiantilaa voi itse muuttaa.
On perusoletus että suomalainen täysikäinen kustantaa elämisensä omalla työpanoksellaan ja kerryttää eläkettä itselleen.
Ei vähäosaisia kyykytetä. Ne itse passivoituvat, uhriutuvat eivätkä pyri parantamaan omaan asemaansa VAIKKA SE OIS MAHDOLLISTA.
Emme synny. Rikkaat synnyttävät tarkoituksella rintaperillisiä perimään perheensä omaisuuden. Rikkaaseen perheeseen syntyneen vauvan lähtökohdat ovat täysin erilaiset. Eikä tarvitse edes olla rikas, jo keskituloinen lapsi voi säästää kun ruoasta ei ole pula. Köyhä lapsi ei välttämättä saa edes ruokaa ja sossu puuttuu köyhän lapsen rahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ne toivoo. Itse loppuunpalanut yh-äiti enkä näe mitään tulevaisuutta meillä
Totuus myös se, ettei lapsia synny enempää tänne, kun ei järkeä köyhän niitä tehdä. Isommista ikäluokat hoiti ennen nämä asiat. Oli köyhää mutta silloin asiat vielä hoitui ja kakaramäärä aina toiselle kymmenelle. Nyt elämä sellaista ettei kiinnostusta edes yhteen. Jos 10e/kk on kuussa mikä jää käteen kaikkinensa, niin pitäkää tunkkinne. Jännä, miten köyhiä pitää kadehtia! Luulisi herroilka olevan muutakin tekemistä. Ainakin itse keksin paljonkin muita säästökohteita, mistä rahat irtoaisi ketään nälkään tappamatta ja elämää ankeuttamatta. Mutta ei. Ei ole niin kivaa, kuin potkia köyhää päähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vähäosaiset ole kuin kuluerä. Mitään ne ei tuota mutta rahaa niihin kuluu. Väestön vähenemiseen ne ei ole syypäitä. Ne lisääntyy kolme sukupolvea siinä ajassa kuin asiansa hoitaneet kaksi.
Tämä ei ole pitänyt paikkaansa pitkään aikaan. Viimeiset 10-20 vuotta Suomen syntyvyyden kehitys on poikennut kaikista verrokkimaista. Lapsettomuus on lisääntynyt eniten vähävaraisten keskuudessa ja suurimmat perheet ovat korkeasti koulutetuilla.
Täähän on oikeasti hieno asia, jos on totta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valkoisen roskan pitää lisääntyä?
Valkoinen, tai minkä tahansa värinen, roska tekee niiden parempien ihmisten rahat.
Syntyvyyden romahdus on parasta mitä köyhille on tapahtunut koko tunnetun historian aikana.
- Salla Pennanen 35 minuuttia
- Elli Grönkvist 40 minuuttia