Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon vajonnut pahaan masennukseen, eikä apua saa mistään

Vierailija
15.04.2023 |

Nukun 12 h päivässä ja muuten makaan sängyssä. Lapset käy kaupassa tai grillillä kun annan rahan. Ehkä kerran viikossa jaksan tehdä ruoan. Olen hoitaja, mutten itse saa hoitoa kun olen vain keikkalainen ja työterveyshuoltoa ei ole. Terveysasemalta sanotaan että lääkäri katsoo parin viikon päästä omakannasta hoitajan kertomuksen ja ottaa sitten kantaa että tarviinko vastaanottoa. Että mun pitää seurata omakantaa. Sinne oli nyt lääkäri laittanu että täytyy pitää unipäiväkirjaaja ottaa yhteyttä myöhemmin. Ainoa millä lohduttaudun on se, että haaveilen meneväni joelle avantoon ja laitan itseni ajelehtimaan jään alle. En tätä voi kuitenkaan tehdä. Mulla ei vanhempia enää, ei ole sukulaisia, pari kaveria asuu satojen kilometrien päässä, lasten isä ja sukulaiset ovat lopettaneet kaiken yhteydenpidon vuosia sitten. Lastensuojelu totesi että hyvin meillä menee.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin nyt sitten samassa tilanteessa. Koin joitain kuukausia sitten semmoisen voimistumisen ja energiapiikin, jonka aikana aloin tehdä suunnitelmia, miten nostan itseni tästä ja pitkästä aikaa tuntui siltä, että elämässä oli jotain toivoa. Aloin tsempata ruokavalion ja liikkumisen suhteen ja päätin, että hoidan hampaat ja terveyden muutenkin tiptop kuntoon.

Noh, sehän ei ollut ihan niin yksinkertaista. Ensimmäisenä oli vastassa todella nuiva terveyskeskuslääkäri. En saanut pyytämiäni labroja enkä tukea perussairauteni hoidon kanssa. Ainoa mitä siitä jäi käteen oli lääkeresepti ja todella ikävä ihmiskohtaaminen. Jäin yksin.

Sitten viime viikolla oli hammaslääkäri, jonka jälkeen olen oikeastaan vain maannut sängyssä ja halunnut kuolla. Hammaslääkäri keskittyi koko käynnin ajan lähinnä siihen, että moitti ja sätti minua ja hampaitani. Kuin ihmeen kaupalla yhtään reikää ei kuitenkaan ollut eikä hänestä tarvetta muulle kuin hammaskivenpoistolle, mutta tästäkään hän ei voinut mitään positiivista sanoa. Hoksasin vasta eilen, että hei sehän on hyvä juttu, ettei uusia reikiä ole. Hän meni henkilöön, kommentoi "tilannettani", satutti ihan tahallaan samalla kun sätkin siinä tuolissa kuin kala kuivalla maalla. Hän näki kyllä, että sattui ja tiuskaisi siihen, ettei pysty tekemään työtään kunnolla minun takiani. Ei myöskään suostunut vaihtamaan instrumenttia vähemmän satuttavaan, millä toinen hammaslääkäri oli tehnyt, vaikka pyysin. Puudutukselle vaan nauroi minulle päin naamaa. Lähdin sieltä kyyneleet silmissä.

En tiedä, miten saan asiani ikinä kuntoon, kun joka paikassa on seinä vastassa.

Tee valitus tuosta hammaslääkärissä! Tuo oli todella asiatonta.

Vierailija
22/23 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkä käymään ulkona kävelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua www.mielenterveystalo.fi -sivuston itsehoito-ohjelmiin. Tarvitset myös terveydenhuollon palveluja, mutta kovimman työn joudut valitettavasti tekemään omin voimin. Onko ketään ystävää jolle voisit puhua tänään?

Selviät tästä kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä