Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte maaseudulla kaukana kaupungista ja kirkonkylistä niin mitä siellä voi ihminen tehdä ettei kuole tylsyyteen??

Vierailija
15.04.2023 |

Esimerkiksi pohjanmaalla, kainuussa, savossa ja keski-suomessa on korpea ja maaseutua joissa on pitkät etäisyydet kaupunkeihin ja kirkonkyliin niin mitä ihmettä siellä voi ihminen tehdä ettei kuole tylsyyteen?

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkäisin maalla asumisessa sitä, että joku hullu ottaisi minut kohteekseen. Ei kovin todennaköistä, mutta kuitenkin tällaista tapahtuu. Ensimmäisenä tulee mieleen se sarjahukuttaja ja halloween-mur'haaja.

Yleisesti ottaen maalla kuten kaupungissakin on turvallista asua ja elää. Käsittääkseni sarjahukuttaja surmasi oman, hieman epämääräisen porukkansa ihmisiä.

Niin että ei niillä ihmisillä niin väliä??! Miten välttelet tuollaista sekopäätä, jos se valitsee sinut kohteekseen? Ole onnellinen, jos et ole sitä kokenut. Minä olen, mutta kaupungissa. Pääsin eroon ja olen hengissä. Enkä tehnyt muuta kuin seisoin kävelin väärään aikaan väärää ihmistä vastaan. En ottanut kontaktia, mutta minut hän valitsi. Tavallisen, työssäkäyvän keski-ikäisen äidin.

Vierailija
162/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen oikeastaan kaikkea sitä, mitä tein kaupungissa asuessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään järjellistä päivittäistä tai viikottaista tekemistä, jota voisi tehdä kaupungissa mutta ei voisi tehdä maalla. 

Käydä sunnuntaikävelyllä Kaivopuistossa, käydä kauppatorilla, käydä uimahallissa, uimastadionilla, shoppailu. Onhan noita. Kävelylenkitkin on kivempia kun voi tehdä eri päivinä eri lenkkejä. Maalla se on sitä yhtä tietä yhteen suuntaan ja sitten toiseen.

Kaivopuiston ja kylänraitin sijaan käyn kävelyllä metsässä. On huomattavan paljon enemmän vaihtelua kuin samassa puistossa pyöriessä. Kauppatorilla tai uimahallissa käyminen taasen ei mielestäni ole järjellistä tekemistä. Vihanneksen saa omasta maasta ja uimista varten on järvet. 

t. sama

Kauppatorilla käyminen ei ole järjellistä tekemistä? 😀 Haluaisitko hieman perustella?

Järvet nyt taitaa kuitenkin olla puolet vuodesta jäässä tai ainakin liian kylmiä pitkään uimiseen.

Eikä tarvitse käydä hallissa, meillä on täällä ainakin upea meriuimala.

No mitä ihmeellistä siellä kauppatorilla on? 

Jäähän saa tehtyä avannon, jos et vielä tiennyt :) Eikä se teidän merennekään ole talvella lämmin :D

No pitäisköhän sun joskus tulla sieltä sikalan takaa ihmisten ilmoille vaikka nyt just Kauppatorille niin tietäisit? Mikä teitä maalaisia vaivaa kun haukutte kaupunkia vaikka ette ole selvästikään ikinä käyneet.

Ja siis uitko siellä avannossa oikein matkaa? Taitaa olla aika sininen väritys sen jälkeen. 😅 

Merikylpylässä on katsos myös lämmitetty ulkoallas. Senkin tietäisit jos olisit käynyt Kauppatorilla. 

Lopetahan nyt ennen kuin nolaat itsesi enempää. Ei se teidän Hesanne niin upea paikka ole, että se olisi ainut mahdollinen paikka kokea asioita. 

Sanoinko jossain että Hesa (se on Stadi) on ainoa mahdollinen paikka kokea asioita? En. Ja minäkö tässä nolaan itseni? 😄 Itse olet jo nolannut itsesi tietämättömyydelläsi. 

Tervetuloa Helsinkiin tutustumaan, kyllä se sinunkin ahdasmielisyytesi siitä vielä pikkuhiljaa avartuu.

Ei tulisi pieneen mieleenkään tulla johonkin kivikylään, jossa ainut luontokohde on Kaivopuisto ja uimaankin pääsee vain klooriveteen tai likaiseen satama-altaaseen. Ahdasmielisyyttä jos mitä siellä on vaikka muille jakaa, joten pysyn mieluummin kotona. Hesa ei ole minua varten ja jokainen sinun viestisi vain vahvistaa sitä käsitystä. 

Itse asiassa Helsingin keskuspuisto on yksi Suomen parhaita ulkoilupaikkoja sekä kesällä että talvella.

-eri

Varmasi, jos ei koskaan ole käynyt metsässä tai varsinkaan Suomen kuuluisissa luontokohteissa. Ei löydy Kaivari siltä listalta :D

Kaivopuisto onkin asia erikseen, minä puhuin keskuspuistosta. Keskuspuiston hiihtoladut ovat ainoa asia Helsingistä, mitä nyt maalla asuessa ikävöin.

Miksi ihmeessä ikävöitä jotain kivikylän keskellä olevaa ladunpätkää, kun sinulla on hehtaaritolkulla hiihtomaastoa ympärilläsi? 

Se "kivikylän keskellä oleva ladunpätkä" on parin sadan kilometrin erittäin hyvin hoidettu latuverkosto. Nykyään kun lähin tykkilumilatu on 50 kilometrin päässä, kunnan latuja hoidetaan vain arkisin virka-aikaan ja yksityisten kelkoilla ajamat menevät lähinnä jäällä ja pelloilla, Helsingin tyyliä osaa arvostaa. Muuten täällä maalla on kyllä huomattavasti mukavampaa.

En ymmärrä, mihin tarvitset tykkilumilatuja, kun luonnonluntakin on vaikka millä mitalla. Tälläkin hetkellä pääsee vielä sujuvasti hiihtämään. Helsingissä tuskin on enää mahdollista.

t. pohjoisen maaseudulla asuva 

Kaikki ei ehkä halua hiihtää vappuun asti, keväällä meillä etelässä on jo muutakin tekemistä.

Vierailija
164/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuolisin kaupungissa tylsyyteen.

Tänään olen mm. nauttinut ulkoilmasta haravoiden pihaa, vaihtanut yhteen autoon kesärenkaat, pesin kahden auton talvirenkaat, pumppasin vettä erään hallirakennuksen kellarista.

Kaupungissa olisin istunut sisällä koko päivän, varmaan hiihtokisoja katsellen.

No täytyy olla todella mielikuvitukseton, jos kaupungissa kuolee tylsyyteen.

No mut sä ehkä kuulutkin sit maalle.

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos kaikki viihde pitää olla valmiina muiden tarjoaman kuten kaupungissa. Maaseudulla sitä mielikuvistusta tarvii.

Vierailija
165/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen mm. nauttinut ulkoilmasta haravoiden pihaa, vaihtanut yhteen autoon kesärenkaat, pesin kahden auton talvirenkaat, pumppasin vettä erään hallirakennuksen kellarista.

Kaiken mainitsemasi voi tehdä myös kaupungissa. Kaupunki ei kata pelkästään Helsingin keskustaa, vaikka osa täällä niin luuleekin. 

Kaikilla ei ole varaa 500k omakotitaloon kaupungissa vaikka jotkut täällä ilmeisesti niin luulee. Suurin osa asuu kusisessa betoniläävässä.

PS. Monellako oma hallirakennus kaupungissa? Meidän omassa säilytetään mm harrasteajoneuvoja ja tehdään puu/metalli-töitä

Ei tarvitsekaan olla. Mihinkään mainitsemaasi asiaan ei tarvita puolen millit taloa. Itse asiassa niihin ei tarvita lainkaan omakotitaloa. Renkaat voi vaihtaa ja pestä vaikka huoltoaseman pihalla. Haravoiminen onnistuu rivitalonkin pihalla ja vettä voi pumpata kellarista jopa kerrostalossa. 

Vierailija
166/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla, mutta kuolisin tylsyyteen, jos päivässäni merkittävimmät tapahtumat olisivat renkaiden vaihto ja pesu sekä veden pumppaaminen. 

Sinullako joka ikinen päivä merkittävämpää? Tuossa nyt vain esimerkki tästä päivästä, kerro mitä "merkittävää" olet tehnyt tänään?

Vierailija
167/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto, siellä on harrastusmahdollisuuksia, kirjasto, uimahalli, järvi, urheilukenttä, lenkkipolut jne

Vierailija
168/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy olla todella mielikuvitukseton, jos kaupungissa kuolee tylsyyteen.

No mut sä ehkä kuulutkin sit maalle.

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos kaikki viihde pitää olla valmiina muiden tarjoaman kuten kaupungissa. Maaseudulla sitä mielikuvistusta tarvii.

Ei minulle esim. metsäretkeä kukaan tarjoa valmiina. Itse sen järjestän. Samoin kuin ihan itse haen kirjastosta kirjat, joita luen ja ihan itse neulon villapaitoja ja laitan ruokaa. Noin muutama harrastukseni mainitakseni.

t. eri kaupunkilainen

Vierailija
169/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tunnit meinaa riittää kun tekemistä on niin paljon. Itseäni ahdistaa ajatus kaupungissa asumisesta ja erityisesti jos pitäs kerrostalossa asua. Täällä saa elää oman rytmin mukaan eikä tarvi kytätä kelloa voiko jotain tehdä joka mm. Aiheuttaa melua kun naapurit kauempana. Nautin joka hetkestä.

Vierailija
170/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken mainitsemasi voi tehdä myös kaupungissa. Kaupunki ei kata pelkästään Helsingin keskustaa, vaikka osa täällä niin luuleekin. 

Kaikilla ei ole varaa 500k omakotitaloon kaupungissa vaikka jotkut täällä ilmeisesti niin luulee. Suurin osa asuu kusisessa betoniläävässä.

PS. Monellako oma hallirakennus kaupungissa? Meidän omassa säilytetään mm harrasteajoneuvoja ja tehdään puu/metalli-töitä

Miksi pitäisi olla oma hallirakennus? Suurin osa ihmisistä, kun ei sellaista tarvitse mihinkään. 

Vierailija
171/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kaupungissa tarvi istua koko päivää sisällä, on täälläkin luontoa, merta, paljon eri harrastusmahdollisuuksia jne

Vierailija
172/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei tunnit meinaa riittää kun tekemistä on niin paljon. Itseäni ahdistaa ajatus kaupungissa asumisesta ja erityisesti jos pitäs kerrostalossa asua. Täällä saa elää oman rytmin mukaan eikä tarvi kytätä kelloa voiko jotain tehdä joka mm. Aiheuttaa melua kun naapurit kauempana. Nautin joka hetkestä.

En ole koskaan kellosta kytännyt, mitä teen. Kerrostalossakin voi elää ihan normaalisti omassa rytmissään. Näin ainakin meillä, joilla elämä on eri asia kuin järjetön mekkalointi. 

Vierailija
173/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää ostamisesta ja ihmisistä, niin kaupunki on hyvä paikka. Jos tykkää tehdä itse ja omaa persoonallisemman maun, eikä ole kovin sosiaalinen, niin maalla on kivempaa. Teen esim huonekaluni itse jalopuuta ja epoksia yhdistellen. Vähän pienemmilläkin tuloilla yltää mukavaan elintasoon, kun paljon voi tehdä itse eikä vapaa-aika rullaa pelkän kuluttamisen voimalla.

Vierailija
174/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista kun kaupunkilaiset yrittää täällä epätoivoisesti perustella kaupunkiasumista :D Jokainen kuitenkin tietää että elämä kaupungissa hyvin rajoitettu maaseudun vapauteen verrattuna.

Vierailija
175/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkäisin maalla asumisessa sitä, että joku hullu ottaisi minut kohteekseen. Ei kovin todennaköistä, mutta kuitenkin tällaista tapahtuu. Ensimmäisenä tulee mieleen se sarjahukuttaja ja halloween-mur'haaja.

Yleisesti ottaen maalla kuten kaupungissakin on turvallista asua ja elää. Käsittääkseni sarjahukuttaja surmasi oman, hieman epämääräisen porukkansa ihmisiä.

käyn välillä maaseudulla ja kyllä minua välillä pelottaa vaikka naapuri on n 150 metrin päässä. Täytyy laittaa parempi lukko, pidän ovea kiinni myös päivisin. Ei päivällä pelota mutta en halua kutsumattomia vieraita. Koira olisi hyvä mutta taas kaupunki asunnossa ei . 

Vierailija
176/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää ostamisesta ja ihmisistä, niin kaupunki on hyvä paikka. Jos tykkää tehdä itse ja omaa persoonallisemman maun, eikä ole kovin sosiaalinen, niin maalla on kivempaa. Teen esim huonekaluni itse jalopuuta ja epoksia yhdistellen. Vähän pienemmilläkin tuloilla yltää mukavaan elintasoon, kun paljon voi tehdä itse eikä vapaa-aika rullaa pelkän kuluttamisen voimalla.

En tykkää ostamisesta enkä erityisen paljon ihmisistäkään, mutta viihdyn silti kaupungissa. Harrastan ompelua ja muita käsitöitä ja se onnistuu erittäin hyvin kerrostaloasunnossakin. Maalla ahdistaisi eniten se, että kaikki tuntevat toisensa ja kylän raitilla olisi pakko jutella naapureille jne. 

Vierailija
177/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hassu kysymys, kun täällä on enemmän tekemistä kuin ikinä ehtii tehdä! Varsinkin, kun päivästä vie ison siivun töissäkäynti ja ihan ne normaalit arkiset askareet, jotka on jokaisella tehtävänä asui missä tahansa.

Vierailija
178/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla oma hallirakennus? Suurin osa ihmisistä, kun ei sellaista tarvitse mihinkään. 

Se on vain esimerkki siitä miten elämä paljon mielenkiintoisempaa maalla.

Vierailija
179/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista kun kaupunkilaiset yrittää täällä epätoivoisesti perustella kaupunkiasumista :D Jokainen kuitenkin tietää että elämä kaupungissa hyvin rajoitettu maaseudun vapauteen verrattuna.

Millä tavalla se on rajoitettua?

t. ikänsä kaupungissa asunut

Vierailija
180/287 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain esimerkki siitä miten elämä paljon mielenkiintoisempaa maalla.

Ok. Itse en näe mitään mielenkiintoista siinä, että joku omistaa hallirakennuksen. Ainut halli, joka minulle on edes jossain määrin kiinnostava, on jäähalli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän