Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hammaslääkärissä käyminen on tosi kallista.
Olen kyllä käynyt hammaslääkärissä eikä muuta ongelmaa ole kuin pieni määrä hammaskiveä ienrajassa. Mietin vaan, että voinko itse jollain konstilla saada sen pois? Ap
Siitä vaan mutta ikenensä on helppo rusikoida verille siinä hommassa, hammaskivet kun usein sijaitsee siinä ikenen ja hampaan rajapinnassa.
Tilaa siihen oikeat välineet tukusta.
Kyllä mä oon rapsutellu itse. Mulla on oikein siihen tarkoitukseen tehty se raaputinkin, tosin eläinkaupasta ostettu kun koirille tarkoitettu. Kaiketi turvallisempaa olisi teettää nämä hommat suuhygienistillä, mutta kun on köyhä niin koittaa säästää kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan mutta ikenensä on helppo rusikoida verille siinä hommassa, hammaskivet kun usein sijaitsee siinä ikenen ja hampaan rajapinnassa.
Verille raapii suuhygienistikin ja ottaa satasen.
Aika jännä tosiaan, ettei tähän ole keksitty mitään turvallista välinettä, jolla sen voi itse ottaa pois. Ehkä se veisi niin paljon tuloja pois hammaslääkäreiltä ja suuhygienisteiltä.
Mutä jos maksat nyt tämän kerran satasen ja jatkossa peset ne plakit vimpan päälle pois kaksi kertaa päivässä.
Olisiko se kauhean väärin, jos nappaisi hampilääkärin vastaanotolta omaan taskuun jonkun instrumentin tähän?
Luottaisin mielummin ammattilaiseen jolla on välineet ja paljon kokemusta. Se mikä näkyy ienrajassa on vain osa hammaskivestä.
Olen pessyt jo nuoresta asti muutaman kerran viikossa hampaat luonnonsaipualla, joka tappaa myös bakteerit. Ja muutamana hammastahnalla. Ei ole koskaan ollut hammaskiveä. N. 50+.
Vierailija kirjoitti:
Mutä jos maksat nyt tämän kerran satasen ja jatkossa peset ne plakit vimpan päälle pois kaksi kertaa päivässä.
Joo ja tässä yksi syy, miksi ei tosiaan yhtään tee mieli mennä sinne hammaslääkäriin. Olen aina tunnollisesti hoitanut hampaitani, vähintään 2xpäivässä pesen ja käytän lankaa. Silti saa tämmöisiä täysin mulkkuja vittuiluja "no pese hampaat".
eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?
Vierailija kirjoitti:
Luottaisin mielummin ammattilaiseen jolla on välineet ja paljon kokemusta. Se mikä näkyy ienrajassa on vain osa hammaskivestä.
No eihän se suuhygienisti tai hammaslääkärikään niitä ienten alta saa pois, vai mitä ihmettä oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tässä yksi syy, miksi ei tosiaan yhtään tee mieli mennä sinne hammaslääkäriin. Olen aina tunnollisesti hoitanut hampaitani, vähintään 2xpäivässä pesen ja käytän lankaa. Silti saa tämmöisiä täysin mulkkuja vittuiluja "no pese hampaat".
Pesen ja lankaan minäkin samaa tahtia ja lisäksi käyn vuosittain hammaskiven poistatuksessa. Ei käy tasan onnen lahjat, mutta kyllä siihen muodostumisnopeuteen voi vaikuttaa myös omilla elämäntavoilla.
T. Se vittuilija.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä tosiaan, ettei tähän ole keksitty mitään turvallista välinettä, jolla sen voi itse ottaa pois. Ehkä se veisi niin paljon tuloja pois hammaslääkäreiltä ja suuhygienisteiltä.
Aivan varmasti voitaisiin keksiä joku hammaskiveä pois liuottava purskutteluaine, mutta niin. Sama hampaan kiilteen vahvistamisen kanssa, ei muka ole keksitty mitään konstia uusia sitä kiillettä vaikka maailmassa on kaikenlaisia käsittämättömän kovia aineita.
Missä asutte jos kallis hammaslääkäri? Itse kun kävin hammaskiven poistossa ja fluorilakkauksessa, oli viime vuonna joku 15-20e käyntimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Ultraäänilaite. Mutta ien menee herkästi verille, kun on limakalvoa.
Kieltämättä hammaslääkärissä käyminen on tosi kallista.