Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen tuttu väittää että tarot kortit ovat "pahasta"

Vierailija
15.04.2023 |

Kuulema myös tavalliset pelikortitja kauhuelokuvat .En saanut kunnan perusteluja väitteelle
Miksi?

Kommentit (371)

Vierailija
141/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarot kortit on pahvia joihin on painettu tyylikkäitä kuvia.  Vastaavasti on pelikorteissa. Niillä voi tehdä yhtä sun toista pasianssia, pelejä, tulkintaa jne.  MIssä vaiheessa se synti tulee kuvaan?

Tulkintaa? Se on omaa mielikuvitusta kaikki. Kuka uskoo omaan mielikuvitukseensa, sehän voi "kertoa" ihan mitä sattuu. Vai kuvitteletko sittenkin että se tieto tai jokin tulee jostain muualta?

Entä sitten? Minäkin olen tehnyt korttien tulkintaa pakan mukana tulleen ohjekirjan mukaan soveltaen sitä omaan elämän tilanteeseeni, ja olen sen avulla nähnyt, että tulevaisuudessa on paljon hyvää ja odotettavaa, ja vaikka en nyt enää täysin muistakaan esim. jo kuluneella vuodelle tekemääni "ennustusta", paljon siitä on kuitenkin toteutunut.

Tarot-kortteja voi käyttää itsesuggestioon eli niiden avulla itse olen ymmärtänyt, millaisia sisäisiä toiveita ja tavoitteita minulla on, ja olen lähtenyt kehittymään niitä kohti.

Edellisestä "ennustuksestani" on jo reilusti yli vuosi aikaa, joten en myöskään koe tarot-kortteja ongelmaksi omalla kohdallani.

Oma valintasi, ainakin sinua on varoitettu.

Ihan turhaan. En ole muutenkaan menossa taivaaseen. :)

Niin, tosiaan on ihmisiä, jotka eivät halua ikuista elämää taivaassa, vaikka sellainen olisikin. Tämä on tietenkin käsittämätöntä elämän rajallisuutta ja kuolemaa pelkääville ihmisille.

Vierailija
142/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennustukset on valhetta. Siksi niitä ei pidä uskoa.

Itse näen, että ennustukset ovat potentiaalisia tulevaisuuden tapahtumia, ja niitä kohti työskentelemällä ne voivat hyvinkin toteutua.

Ne on nimeltään unelmia tai tavoitteita eikä ennustuksia.

Kyllä, sisäisiä toiveita ja unelmia, jotka tulevat "ennustuksessa" ilmi. Kun ne on ääneen sanottu, niitä kohti on helpompi kehittyä.

No mihin siinä mitään kortteja tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarot kortit ovat noituutta.

Vierailija
144/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne nyt näkee demoneita, likaista seksiä, ho moja joka paikassa.

Yksi tuntemani uskovainen paheksui Harry Potter - elokuvia koska niissä esiintyy noituutta ja magiaa.

Vierailija
145/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarot kortit ovat noituutta.

Voiko Tarot-korttien tai astrologian avulla muka ennustaa tapahtumia?

Vierailija
146/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarot kortit on pahvia joihin on painettu tyylikkäitä kuvia.  Vastaavasti on pelikorteissa. Niillä voi tehdä yhtä sun toista pasianssia, pelejä, tulkintaa jne.  MIssä vaiheessa se synti tulee kuvaan?

Tulkintaa? Se on omaa mielikuvitusta kaikki. Kuka uskoo omaan mielikuvitukseensa, sehän voi "kertoa" ihan mitä sattuu. Vai kuvitteletko sittenkin että se tieto tai jokin tulee jostain muualta?

Entä sitten? Minäkin olen tehnyt korttien tulkintaa pakan mukana tulleen ohjekirjan mukaan soveltaen sitä omaan elämän tilanteeseeni, ja olen sen avulla nähnyt, että tulevaisuudessa on paljon hyvää ja odotettavaa, ja vaikka en nyt enää täysin muistakaan esim. jo kuluneella vuodelle tekemääni "ennustusta", paljon siitä on kuitenkin toteutunut.On tosiaan ihmisiä, jotka eivät USKO että on joku uskovaisten hippifantasialta vaikuttava "taivas". Mutta hyvin vääristelty taas, yhtä sutkisti kuin uskovaiset yleensäkin. 

Tarot-kortteja voi käyttää itsesuggestioon eli niiden avulla itse olen ymmärtänyt, millaisia sisäisiä toiveita ja tavoitteita minulla on, ja olen lähtenyt kehittymään niitä kohti.

Edellisestä "ennustuksestani" on jo reilusti yli vuosi aikaa, joten en myöskään koe tarot-kortteja ongelmaksi omalla kohdallani.

Niin, tosiaan on ihmisiä, jotka eivät halua ikuista elämää taivaassa, vaikka sellainen olisikin. Tämä on tietenkin käsittämätöntä elämän rajallisuutta ja kuolemaa pelkääville ihmisille.

Vierailija
147/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Minäkin olen tehnyt korttien tulkintaa pakan mukana tulleen ohjekirjan mukaan soveltaen sitä omaan elämän tilanteeseeni, ja olen sen avulla nähnyt, että tulevaisuudessa on paljon hyvää ja odotettavaa, ja vaikka en nyt enää täysin muistakaan esim. jo kuluneella vuodelle tekemääni "ennustusta", paljon siitä on kuitenkin toteutunut.On tosiaan ihmisiä, jotka eivät USKO että on joku uskovaisten hippifantasialta vaikuttava "taivas". Mutta hyvin vääristelty taas, yhtä sutkisti kuin uskovaiset yleensäkin. 

Siis ihmisiä, jotka eivät USKO fantasiamaisiin taivaskuviin. Mutta hyvin vääristelty. Yhtä sutkisti kuin uskovaisilla yleensäkin tapana.

Vierailija
148/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmisiä, jotka eivät USKO fantasiamaisiin taivaskuviin. Mutta hyvin vääristelty. Yhtä sutkisti kuin uskovaisilla yleensäkin tapana.

Minä luovuin taivas ja helvetti ajattelusta jo nuorena enkä koe elämän rajallisuutta ongelmana. Ihminen on älykäs kädellinen nisäkäs, joka on onnistunut kehittämään suhteellisen korkean kulttuurin etenkin suhteessa muihin tunnettuihin eläinlajeihin yhdellä asutulla planeetalla.

Vierailija
149/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun niitä käytetään ennustamiseen. Eihän teekään ole syntiä, mutta teenlehdistä ennustaminen on, koska ennustaminen kielletään Raamatussa.

Siis ennustaminen on raamatun mukaan kiellettyä, mutta uskovaiset väittää siellä samassa kirjassa olevan ihmisten kirjoittamia "ennustuksia". Kovin on ristiriitaista.

Pyhä Henki on inspiroinut nuo Raamatun kirjoittajat kirjoittamaan nuo Jumalan antamat ennustukset. Eli on eroa siinä, mikä on ennustusten lähde, Jumala vai vastapuoli.

Mistä tiedät, ettei jumala inspiroi niitä tarot-ennustuksiakin?

Eri lähde eli Jumala ei inspiroi tarot-kortteja. Mut hyvä yritys, tarot-kortit ovat sinulle ehkä hyvin tärkeitä?

Tuntemattomat ovat herran tiet. Kyllä kaikkivoipa jumala voi toimia vaikka tarot-korttienkin kautta.

Totta, Jumala on kaikkivoipa. Mutta Hän valitsee myös vaikutuskanavansa jaTarot-kortit eivät kuulu niihin.

Oletko itse jumala, kun tiedät niin hyvin hänen toimintatapansa, joita me kuolevaiset voidaan vain yrittää kuvitella?

Huh, en tod! Raamatussa nämä asiat on kerrottu niin selvästi.

Onhan siellä Raamatussa lauseet, joissa todetaan "te olette jumalia".

Vierailija
150/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka väittävät mitä sattuun ovat ne jotka eivät usko. He kertoilevat sitä mitä omassa tietämättömässä mielessä pyörii ja mitä keksivät kaltaisiensa kanssa. He saavat tukea vain toisiltaan ja se tuki ei auta ketään tuomiopäivänä. Jokainen valitsee oman tiensä ja toisia ei edes johdateta koska se on turhaa.

Mennyvittuun

Sinne on hankala palata, mutta ymmärrän tarkoituksesi. Erikoinen on tuo Kristuksen asema, toisaalta Hänen kerrotaan kuolleen ristillä ja lunastaneen siten ihmiset, ja toisaalta viimisenä päivänä Hän tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. En ymmärrä tuota, ensin Rakkaus, sitten Tuomio. Mutta varmasti löytyy kristitty, joka osaa omaksi parhaakseen selitää tämänkin.

Vierailija
151/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun niitä käytetään ennustamiseen. Eihän teekään ole syntiä, mutta teenlehdistä ennustaminen on, koska ennustaminen kielletään Raamatussa.

Siis ennustaminen on raamatun mukaan kiellettyä, mutta uskovaiset väittää siellä samassa kirjassa olevan ihmisten kirjoittamia "ennustuksia". Kovin on ristiriitaista.

Pyhä Henki on inspiroinut nuo Raamatun kirjoittajat kirjoittamaan nuo Jumalan antamat ennustukset. Eli on eroa siinä, mikä on ennustusten lähde, Jumala vai vastapuoli.

Eri lähde eli Jumala ei inspiroi tarot-kortteja. Mut hyvä yritys, tarot-kortit ovat sinulle ehkä hyvin tärkeitä?

Tuntemattomat ovat herran tiet. Kyllä kaikkivoipa jumala voi toimia vaikka tarot-korttienkin kautta.

Totta, Jumala on kaikkivoipa. Mutta Hän valitsee myös vaikutuskanavansa jaTarot-kortit eivät kuulu niihin.

Oletko itse jumala, kun tiedät niin hyvin hänen toimintatapansa, joita me kuolevaiset voidaan vain yrittää kuvitella?

Huh, en tod! Raamatussa nämä asiat on kerrottu niin selvästi.

Onhan siellä Raamatussa lauseet, joissa todetaan "te olette jumalia".

Jumala on ihminen, mutta ihminen ei ole Jumala.

Vierailija
152/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ihmiset ovat niin aivopessyt kunhan on vaan joku itämainen uskonto Buddha, Allah tai mikä muu tahansa, kunhan se ei vaan ole kristinuskon Jeesus, niin niitä pitää kumartaa. On jotenkin hienoa käydä sellaisessa maassa missä palvotaan Buddhaa ja tuoda sieltä joku häntä esittävä patsas ja kertoa ihmisille, kuinka hienoa se on. Kristinuskoa ei saa missään tapauksessa mainita missään - eikä varsinkaan Jeesusta. Lapsiakin jopa kielletään laulamasta suvivirttä, mutta jonkun muun uskonnon juttu kelpaa koska se on olevinaan niin paljon hienompaa. Voi voi, mihin tämä maailman onnellisin kansa Suomi onkaan mennyt!

Niinpä. Miksi ihmiset innostuu näistä eksoottista tuontiuskonnoista? Meillä on omakin uskonto ja sen jumalat; Ukko, Ahti, Tapio jne. Mut ei, kun joku aavikkouskonto on olevinaan paljon hienompaa.

Kristinuskokin tuotiin tänne. Missä kuplassa sä elät? Kiinnostuin siksi koska siinä oli järki mitä en nähnyt näissä Jumalan liiton pettäneiden uskoissa.

Niinhän juuri kirjoitin, että tuotiin. Tuotiin väkivallalla. Ja nyt on unohdettu aidot suomalaiset jumalat.

Suomen uskosta ei valitettavasti enää tiedetä paljoa. Se taasen ei ole millään tavalla nykysuomalaisten vika.

Kristinusko tuli ja sulatti vanhat uskomukset itseensä, ja myös painostamalla ja pakottamalla pyyhki ajan saatossa pois paljon arvokasta kulttuurihistoriaa.

Ehkä suomalaiset vielä kiinnostuvat juuristaan ja luovat sen uskon uudestaan, kuka tietää.

Itämaisissa uskonnoissa Islamia lukuunottamatta kiehtoo varmasti niiden omanlainen lempeys ja sallivuus. Kärsivä, verta vuota ihminen ristilla vs. hiljaa tuulessa liehuvat toivomukset, temppelien kellot, lupa olla ihminen ilman uhkaa kadotuksesta (jonne kristitty joutuu suurin piirtein yöllisen orgasmin johdosta).

Päinvastoin. Kristinusko on ainoa armon uskonto. Pelastus on Jeesuksen ilmainen lahja. Ihminen ei voi siihen lisätä mitään omilla suorituksillaan.

Muissa uskonnoissa taas ihminen yrittää itse pelastua ja ansaita ko. jumaluuden hyväksynnän omilla teoillaan. Tämä on ratkaiseva ero. Ilmainen lahja vs. ihmisen omat ponnistelut.

Totta, verta vuotava ihminen (Jumala) ristillä on kauhistuttava. Niin paljon tarvittiin meidän kaikkien syntien sovittamiseksi.

Kaikki ihmiset siis pelastuvat, jopa hirmuisimmat murjaahat.

Sitä en käsitä.

En kerta kaikkiaan.

Julmempaa ei olekaan.

Kristinuskon mukaan sekä täysin synnitön ihminen että sarjamurhaaja- ja rais**ja menevät samaan tuliseen paikkaan jos eivät ota Jeesusta vastaan. Logiikka?

Kukaan muu ei ole synnitön ihminen kuin Jeesus!

Vierailija
153/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pyhä Henki on inspiroinut nuo Raamatun kirjoittajat kirjoittamaan nuo Jumalan antamat ennustukset. Eli on eroa siinä, mikä on ennustusten lähde, Jumala vai vastapuoli."

Mistä tiedät? Ennustuksia on helppo kirjoittaa myös jälkikäteen ja Raamattua on runsaasti muokattu tutkijoidenkin mukaan.

No just, sun mielestä Raamattu varmaan kirjoitettiin eilen.

Vierailija
154/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna väittää ihan rauhassa mitä tahansa.

Sinulla on oma tahto, johon liittyy oma tapasi uskoa tai olla uskomatta ja olet ihan tasan yhtä hyvä ihminen kuin tämä uskovakin (joskin vaikuttaa olevan pakkomielteinen uskonsa tuputtamisessa) vaikket asioista samalla lailla hänen kanssaan ajattelisikaan.

Uskovaisilla on omat tapansa uskoa yms. ja pahimmassa tapauksessa se voi olla heille vielä vahingollisempaa kuin sille, jolle he tuputtavat omaa näkemystään ja uskoaan sinä ainoana oikeana.

Vierailija
155/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteet Pyhän Hengen olemassaololle sekä sinun väitteillesi, kiitos.

Vierailija
156/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteet sille, että jumala ei inspiroi Tarot-kortteja.

Vierailija
157/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ihmiset ovat niin aivopessyt kunhan on vaan joku itämainen uskonto Buddha, Allah tai mikä muu tahansa, kunhan se ei vaan ole kristinuskon Jeesus, niin niitä pitää kumartaa. On jotenkin hienoa käydä sellaisessa maassa missä palvotaan Buddhaa ja tuoda sieltä joku häntä esittävä patsas ja kertoa ihmisille, kuinka hienoa se on. Kristinuskoa ei saa missään tapauksessa mainita missään - eikä varsinkaan Jeesusta. Lapsiakin jopa kielletään laulamasta suvivirttä, mutta jonkun muun uskonnon juttu kelpaa koska se on olevinaan niin paljon hienompaa. Voi voi, mihin tämä maailman onnellisin kansa Suomi onkaan mennyt!

Niinpä. Miksi ihmiset innostuu näistä eksoottista tuontiuskonnoista? Meillä on omakin uskonto ja sen jumalat; Ukko, Ahti, Tapio jne. Mut ei, kun joku aavikkouskonto on olevinaan paljon hienompaa.

Kristinuskokin tuotiin tänne. Missä kuplassa sä elät? Kiinnostuin siksi koska siinä oli järki mitä en nähnyt näissä Jumalan liiton pettäneiden uskoissa.

Niinhän juuri kirjoitin, että tuotiin. Tuotiin väkivallalla. Ja nyt on unohdettu aidot suomalaiset jumalat.

Suomen uskosta ei valitettavasti enää tiedetä paljoa. Se taasen ei ole millään tavalla nykysuomalaisten vika.

Kristinusko tuli ja sulatti vanhat uskomukset itseensä, ja myös painostamalla ja pakottamalla pyyhki ajan saatossa pois paljon arvokasta kulttuurihistoriaa.

Ehkä suomalaiset vielä kiinnostuvat juuristaan ja luovat sen uskon uudestaan, kuka tietää.

Itämaisissa uskonnoissa Islamia lukuunottamatta kiehtoo varmasti niiden omanlainen lempeys ja sallivuus. Kärsivä, verta vuota ihminen ristilla vs. hiljaa tuulessa liehuvat toivomukset, temppelien kellot, lupa olla ihminen ilman uhkaa kadotuksesta (jonne kristitty joutuu suurin piirtein yöllisen orgasmin johdosta).

Päinvastoin. Kristinusko on ainoa armon uskonto. Pelastus on Jeesuksen ilmainen lahja. Ihminen ei voi siihen lisätä mitään omilla suorituksillaan.

Muissa uskonnoissa taas ihminen yrittää itse pelastua ja ansaita ko. jumaluuden hyväksynnän omilla teoillaan. Tämä on ratkaiseva ero. Ilmainen lahja vs. ihmisen omat ponnistelut.

Totta, verta vuotava ihminen (Jumala) ristillä on kauhistuttava. Niin paljon tarvittiin meidän kaikkien syntien sovittamiseksi.

Kaikki ihmiset siis pelastuvat, jopa hirmuisimmat murjaahat.

Sitä en käsitä.

En kerta kaikkiaan.

Julmempaa ei olekaan.

Kristinuskon mukaan sekä täysin synnitön ihminen että sarjamurhaaja- ja rais**ja menevät samaan tuliseen paikkaan jos eivät ota Jeesusta vastaan. Logiikka?

Synnitöntä ihmistä ei ole olemassa.

Nykyään, on olemassa vain synnittömiä ihmisiä. Jeesus otti synnin pois maailmasta. Ihmiset eivät vain usko sitä.

Mistä ihmeestä tulee tuollainen tulkinta? Tai sitten vitsailet.

Vierailija
158/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteet Jumalan vaikutuskanaville, kiitos.

Vierailija
159/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kieltää ennustamisen, sellainen on Jumalan pilkkaamista. Eri asia on profeetat eli ne, joille Jumala antoi tehtäväksi julistaa jonkin asian kansalle.

Tarot-korteista luetaankin profetioita, ei ennustuksia.

Vierailija
160/371 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Kristinusko on ainoa armon uskonto.

Ei ole.