Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis muuttamaan senioriasuntoon (ikä 55+)

Vierailija
15.04.2023 |

heti, kun se olisi sinulle vain mahdollista?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 55-vuotiaana vielä pääse mihinkään senioriasuntoon missään. Ne ovat +60vee.

Ota selvää asioista ennen kuin kommentoit 🤦

Vierailija
62/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Olen hyvässä kunnossa ja tykkään asua kotona. Katsotaan tilanne uudestaan 20 vuoden päästä.

N56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen 60+ ja mietin muuttoa. Haluaisin rauhallista ja vakaata, laadukasta asumista, jossa ei olisi mitään pikkulapsiperheiden pyhityselementtejä. Jos ja kun myös hyvin iäkkäät 90+ -ikäiset olisi huomioitu, olettaisin monen asian kuten esteettömyyden olevan kunnolla huolehdittua. Se mitä epäröin hieman on oman elämäni mahdollinen häiritsevyys, koska ehdotonta hiljaisuutta en voi esimerkiksi klo 21 alkaen taata enkä ole sellaiseen halukas.

Vierailija
64/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos sattuisin elämään yli 88 vuotiaaksi, niin siinä kohtaa.

Sen ikäisenä et enää osaa muuttaa minnekään, et ainakaan senioritaloon.

Vierailija
65/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen 60+ ja mietin muuttoa. Haluaisin rauhallista ja vakaata, laadukasta asumista, jossa ei olisi mitään pikkulapsiperheiden pyhityselementtejä. Jos ja kun myös hyvin iäkkäät 90+ -ikäiset olisi huomioitu, olettaisin monen asian kuten esteettömyyden olevan kunnolla huolehdittua. Se mitä epäröin hieman on oman elämäni mahdollinen häiritsevyys, koska ehdotonta hiljaisuutta en voi esimerkiksi klo 21 alkaen taata enkä ole sellaiseen halukas.

Senioritaloissa ei ole palveluja, vaan jokaisen asukkaan on hankittava ne itse. Mistä olet saanut päähäsi että siellä pitää olla hiljaista klo 21? Taloyhtiöissä on samanlaiset säännöt kuin muissakin kerrostaloissa. Et voi pitää diskoa yökausia etkä polttaa tupakkaa sisällä. Kaikki senioritalot ovat esteettömiä, ja tilat on mitoitettu niin että niissä pystyy liikkumaan rollaattorilla ja pyörätuolilla.

Vierailija
66/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senioritaloissa ei ole palveluja, vaan jokaisen asukkaan on hankittava ne itse. Mistä olet saanut päähäsi että siellä pitää olla hiljaista klo 21? Taloyhtiöissä on samanlaiset säännöt kuin muissakin kerrostaloissa. Et voi pitää diskoa yökausia etkä polttaa tupakkaa sisällä. Kaikki senioritalot ovat esteettömiä, ja tilat on mitoitettu niin että niissä pystyy liikkumaan rollaattorilla ja pyörätuolilla.

Hih, hih. Tietäisitpä millainen tyyppi minä, opetettavasi, olen. En tupakoi tai harrasta mitään diskoiluun rinnastettavaakaan. Siitä, millainen kärsimys aivan tavallinen asia kuten suihkussakäynti tms. voi olla yksinäiselle, varhain nukkumista yrittävälle iäkkäämmälle henkilölle, minulla on ammattini kautta kokemusta.

Vierailija
67/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen vanha mutta en kalkkis. En sopeutuisi pelkästään vanhojen seuraan, vaikka se varmaan olisi rauhallista asumist

Vierailija
68/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Äitini asui muutaman vuoden sellaisessa. Oli rauhallista, mutta niillä oli yhteinen ruokailu alakerrassa ja kuntoilumahdollisuus useamman kerran viikossa. Huonona puolena se joutui soittamaan ambulanssia välillä huonokuntoisille naapureilleen ja muutama naapuri kuolikin.

Vierailija
69/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 55+ on jo seniori? Ihan ovat melkein kaikki vielä reippaina työelämässä.

Vierailija
70/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa seniori asintoon, mutta ei ole varaa. En saa yksiötäni myytyä, ei ole muuta varallisuutta. Olen työtön 63v.

Vierailija
71/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa. Hiljaista olisi ja rauhallista. Parasta olisi, jos olisi jotain yhteistiloja kuten kattoterassi, saunaosasto, olohuoneen kaltainen yhteisoleskelutila, verstas tai askarteluhuone, vierasasunto. Olisi mun unelma.

Vierailija
72/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tarkoittaa sitä, että muuttaa normaaliin kerrostaloon, missä on hyvätasoiset asunnot, ja iäkkäät hiljaiset naapurit joiden kanssa ei tarvitse tutustua, niin kyllä.

Samoin ja olen 57v. Arvostan rauhallista naapurustoa, joka ei melua eikä biletä. Kuitenkin muutin tavalliseen asuntoon viime vuonna, koska ei ollut sopivaa 55+ asuntoa tarjolla. Onneksi osuin rauhalliseen naapurustoon. Toiseksi mulla on koira, joka haukkuu joskus, pelkäsin, että minä olisin häiriöksi koirani kanssa.

Vierailija
73/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä olisi muutama viriili rouva tanssiin ja muuhunkin kivaan niin mikä ettei!

Setä66

Vierailija
74/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55+ ja muutin juuri maalle. Opettelen maa- ja metsätyökoneita täällä :D Hirveä homma saada kaikki pelittämään... ja joku miettii senioriasuntoon muuttamista? Ite oon saanu noista krs-taloloukoista tarpeekseni. Ei iällä väliä, mutta tänne maalle vanhaan taloon, omaan kotiini, haluaisin myös kuolla. :)

N56

Vierailija
75/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut vaikka melkein naapurissa on uudehko hissillinen senioritalo, siis vuokratalo ei kolhoosi. 

Vierailija
76/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi työkkärin uhkailemana suostua mihin vain työhön. Työelämään vaan, hop, hop!

N66v

Vierailija
77/77 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakuntien muuttotappiokunnat ovat senioriasuntoja täynnä! Kaikki nuoret on kunnista muuttaneet pitkälti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme