Miksi sisäsiittoisilla pikkupaikkakunnilla on asenne, että muita ei haluta tänne?
Pidetään ylpeydenaiheena sitä että koko suku on kotoisin samalta paikkakunnalta ja kaikki on sukua toisilleen.
Mutta jos joku joka ei ole sieltä kotoisin sattuu paikkakunnalle muuttamaan, asennoidutaan, että muualta muuttaneet ei kuulu porukkaan.
Miksi ihmeessä?
Kommentit (45)
Tietävät, että tällaiseen persläpeen muuttavalla ei voi olla kaikki muumit laaksossa.
Voi tulla vihervasemmistolaisia vaikutteita.
Olkiukkoaloitus. Keksit olemattoman ongelman ihmeteltäväksi.
Sama juttu kun missä tahansa ryhmissä. Kokevat uudet tulokkaat kilpailijoiksi ja uhkaksi sekä pelkäävät. Pelkäävät mahdollisesti menettävänsä asemansa yhteisössä kun tulee uusi ja kivempi huumori jamppa osingoille. Sama näkyy joskus erilaisissa kaveriporukoissa ja olen aina pitänyt ilmiötä lapsellisena.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kun missä tahansa ryhmissä. Kokevat uudet tulokkaat kilpailijoiksi ja uhkaksi sekä pelkäävät. Pelkäävät mahdollisesti menettävänsä asemansa yhteisössä kun tulee uusi ja kivempi huumori jamppa osingoille. Sama näkyy joskus erilaisissa kaveriporukoissa ja olen aina pitänyt ilmiötä lapsellisena.
Tämä pätee vain jos tulija on samaa sukupuolta. Jos eri niin se nähdään ikäänkuin resurssina. Miehenä on helpompi ja parasta tutustua uudessa porukasta ensin naisiin, ja katsoa kun miehet kihisee kiukusta ja hädissään yrittävät vallata takaisin sosioekonomista tilaa, jonka tunkeilija on saavuttanut. Tämä pätee ihan kaikkialla, erityisesti isoilla paikkakunnilla.
Mutta ei se mitään, ihminen on lauma eläin ja omaa on suojeltava ja se on luonnollista.
vihreä ap ilmeisesti mennyt älypierujaan esittelemään minä minä tietäjänä katsoppa ihmiset ovat eläneet satoja vuosia sinun mutu kokemuksille nauretaan. meidän kylässä oli kylä kaupalla veto milloin taas uusi mailman parantaja maalle muuttaja muuttaa pois kun mitään ei ole. talo on nytkin myynnissä jo kuudes kerta 11v aikana muuta sinne meillekkin huvia mailman pelastajista.
Omia sääntöjä on sitä helpompia toteuttaa, mitä paremmin porukkaa tuntee toisensa ja tietää kylän säännöt. Tuntemattomissa tulijoissa on aina se riski, että joku korkean moraalin kukkanen, joka ei tiedä sääntöjä, menee vasikoimaan.
älä opeta isääsi naimaan kirjoitti:
vihreä ap ilmeisesti mennyt älypierujaan esittelemään minä minä tietäjänä katsoppa ihmiset ovat eläneet satoja vuosia sinun mutu kokemuksille nauretaan. meidän kylässä oli kylä kaupalla veto milloin taas uusi mailman parantaja maalle muuttaja muuttaa pois kun mitään ei ole. talo on nytkin myynnissä jo kuudes kerta 11v aikana muuta sinne meillekkin huvia mailman pelastajista.
Säästelläänkö siellä päin välimerkeistäkin?
Vai onko menossa veto, kuka oppii laittamaan pilkun tekstiinsä ensimmäisenä?
älä opeta isääsi naimaan kirjoitti:
Yhdyssanatkin lienee teillä päin jotain uusia hömpötyksiä?
Koska teitä ei haluta eikä tarvita tänne
Tämä on ap:n pään sisäinen ongelma.
Pelkäävät, että uusi tulokas pokaa sen seksikkäimmän serkun.
Lapua ja Seinäjoki hyviä esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Koska teitä ei haluta eikä tarvita tänne
Koska uudet tulijat keksivät uusia ongelmia. Missä pyörätie, lapsenhoito, katuvalot, julkinen liikenne, kauppa, koulukuljetus yms. Helvetillinen kädettömyys ja oletus, että palvelut samat kuin kaupungissa. Silkkaa valitusta yhtäkaikki.
Yleensä kun on 2-3 vuotta osa maisemaa, niin aletaan tottumaan naamaan. Jos oma pää kestää sen aikaa.
JOS henkilö kertoo olevansa Keskustapuolueen kannattelija vaikka se kertomus olisikin sitten sitä ns. muunneltua totuutta niin tällöin voi käydä jopa niin että henkilö pääsee itsekin sen sisäsiittoisen sisäpiirin jäseneksi.
Jorma Mäki
Muualta tullut on se jonka katsotaan kaventavan paikallisten tai paikalla jo olevien mahdollisuuksia. Se tulee ja vie jotain, vaikkei olis viemässä mitään.
Turkulaiset!
Uudet tulijat ilmiantavat susijahdin, koska eivät ymmärrä, että sitä tehdään koko ajan eikä sudet tule loppumaan ja vaativat palveluita kuin asuisivat kaupungissa.
No sitä se sisäsiittoisuus teettää.