Mitä muuta laittaisin salaattiin kuin säilykemandariineja ja Oltermannia paloina? Jotain mistä tulee makua mutta mitä?
Joku sellainen ns. valmissalaattityyppinen haussa vaikka ihan lisäkkeeksi laitan omalle porukalle.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkua tai kanaa
Ruoka on kinkkukiusausta jo niin ei tarvitsisi sitä toistaa tai toisaalta salaattikin voisi olla kevyempi kun juustoakin kuitenkin on. Ehkä vaan jotain pähkinöitä ja/tai pyöräyttää pikkasen mausteita
Jos ruoka on kinkkukiusausta, niin en pistäisi salaattiin mitään juustoa. Ja pähkinät ovat tasan yhtä "raskasta" kuin juusto; rasvaa ja kaloreita on saman verran tai itse asiassa vähän enemmänkin. Kinkkukiusauksen kanssa riittää ihan vain yksinkertainen vihersalaatti.
Mene kirjastoon, lainaa jokin keittokirja, kaipa niissä salaattiohjeitakin on. Täältä et järkeviä vastauksia saa. Tai etsi netistä.
Vierailija kirjoitti:
Oltermannia salaatissa?
Miksi ei?
Ai niin siksi, että kysymyksessä on lisäkesalaatti. Ei mitään juustoa sellaiseen.
Jos olisi kysymys ateriaksi tarkoitetusta salaatista niin sopisi ihan.
Kinkkukiusaukseen vähän kurkkua ja tomaattia, jos sitäkään. Punajuurisalaatti paras lisäke tuohon.
Nallekarkit voisi sopia mandariinin kanssa.
Leipäkrutonkeja. Paloittele näkkäriä tai hapnakorppua. Sipulirouhetta?
Kyllä on negatiivisia kommentteja. Ap laita vaan noin, se on ihan hyvä. Ehkä voi laittaa lisäksi cashew-pähkinöitä, suolattuna tai naturellina.
Itse kiusauksen kanssa haluan aina lisäksi punajuuria, mutta en laittaisi salaattiin, vaan erillisenä.
Kun kerta tälle linjalle lähdössä niin;
-hillosipulit
-säilykeherkkusienet
-prinssinakkeja
Nammiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään käyttää jäävuorisalaattia salaatissa. Maistuu hyvältä, vaikka kieltämättä ulkonäöstä tulee heti mieleen linjastoruoka ja kouluajat...
Eihän se maistu yhtään miltään.
Sulla ei taida häävi makuaisti olla?
PIeneksi kuutioidut / siivutetut omena. Viinirypäleet on hyviä, ja nämäkin voi puolittaa. Kirsikkatomaatit tai miniluumutomaatit. Nämä voi myös leikata kahtia.
Meillä on usein salaatin kanssa mozzarella juustoa, mutta on käytetty myös vastaavaa kermajuutoa kuin Oltermannia, kun muuta ei kaapissa ollut.
Raejuustoa voi myös laittaa.
Salaattiin voi laittaa myös pakasteesta herneitä tai keittää+pilkkoa kananmunia.
Siemeniä, pähkinät tms. (ei tarvitse laittaa paljoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkua tai kanaa
Ruoka on kinkkukiusausta jo niin ei tarvitsisi sitä toistaa tai toisaalta salaattikin voisi olla kevyempi kun juustoakin kuitenkin on. Ehkä vaan jotain pähkinöitä ja/tai pyöräyttää pikkasen mausteita
Jos ruoka on kinkkukiusausta, niin en pistäisi salaattiin mitään juustoa. Ja pähkinät ovat tasan yhtä "raskasta" kuin juusto; rasvaa ja kaloreita on saman verran tai itse asiassa vähän enemmänkin. Kinkkukiusauksen kanssa riittää ihan vain yksinkertainen vihersalaatti.
Yksinkertainen vihersalaatti on ravintoarvoiltaan niin turha että sama jättää pois ja syödä pelkkää kiusausta.
Riippuu, haluaako siitä makeahkon vai suolaisen.
Kyllähän maistuu. Joillakin on parempi makuaisti toisilla.