Te joilla on huonokolesteroli 2 tai alle, mitä syötte?
Yritän päästä noihin lukemiin, en vain tiedä miten se onnistuisi?
Kommentit (14)
Minä syön Rosuvastatin 20mg ja Ezetimibe 10mg.
Pystyittekö elämäntapamuutokseen myös syömisissä? Minä en.
Itselläni oli kolesteroli jatkuvasti koholla, kunnes lopetin rapsit ja rypsit ja siirryin käyttämään voita sekä oliiviöljyä.
Nyt on kaikki arvot normaalit.
Käytä voita ja oliiviöljyä. Syö avokado/pvä. Vähennä karkkien, sipsien ja jäätelön syöminen minimiin. Rasvamakkarat, nauta jätä pois ja sika.
Broilerimakkara on terveellisempää, jos on pakko makkaraa syödä.
Paljon kasviksia, muutama hedelmä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Käytä voita ja oliiviöljyä. Syö avokado/pvä. Vähennä karkkien, sipsien ja jäätelön syöminen minimiin. Rasvamakkarat, nauta jätä pois ja sika.
Lisään: myös rasvainen kala, kuten lohen rasva on hyväksi, sitä syö pari krt viikossa. Lisäksi mantelit, saksanpähkinät ym. ja rusinat ovat terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Myös kalkkuna ok.
Jos on huonot geenit, ei auta kuin statiinit.
Minulla on reippaasti alle 2, olen alle tavoitteen, pääsin siihen itsekurilla, kuntoilulla ja elämänasenteella.
Tsekkaa ihan ensin perintötekijät. Meitä on paljon, jotka elävät "sääntökirjan mukaan" ja silti kolesterolit huitelee tapissaan. Tai toisinpäin, haisee sohvalla ja vetää makkaraperunoita, mutta kolesterolit kunnossa.
En syö lihaa. Syön kasviksia ja kalaa. En käytä rasvaisia maitotuotteita. Käytän kasviöljyjä, manteleita ja pähkinöitä. KoKaRu on käytössä arkisin.
En mitenkään. Söin vegaanisesti vain pehmeitä rasvoja ja silti LDL oli 2,6. Eli ei tipu pelkällä ruokavaliollakaaan.
Lääkeillä tippuu ja uskonkin, että toi arvo onkin lääketehtaiden sanelema, jotta tarttis syödä statiineja.
Onnistuu vain lääkkeillä ja aerobisella liikunnalla.