Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä kirjoitetaan täällä ja muualla niin alentuvasti?

14.04.2023 |

Ei kaikilla mielenterveysongelmaisilla ole elämänhallinnan ongelmia, rahaongelmia tai häiriökäytöstä. Tiedän paljon esim. masennuksesta kärsiviä jotka elävät ihan tavallista elämää. Monet syövät lääkkeitä jotka parhaimmillaan tekevät oireettomiksi. Ärsyttää tämä "ne mielenterveyspotilaat"-niputtaminen. :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kyllä minä tiedän"- asenne on monen ongelma.

Kuvitellaan, että itse ollaan oikeassa.

Luin jostain, että ainakin joillain ihmisillä on ihan luonnostaan TARVE olla oikeassa.

Ja siitähän monet, monet ongelmat johtuvatkin.

Mutta kyllä elämä opettaa, kliseistä mutta totta...

Vierailija
22/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sanonu että kaikki, vaan että huomattava osa on todellisuudessa pelkkiä esittäjiä.[/quote]

Oletko lääkäri vai miten asiaa analysoit?

Ja kuule, yleistäminen on myös typerää ja harhaista.

Ihmiset myös tekevät omia tulkintojaan toisten olemuksesta, käyttäytymisestä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haurasta sukupolvea pukkaa.

Silkkihanskat alkaa olla liian kova materiaali heidän käsittelemiseen.

Vierailija
24/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavat kirjoittaa laihoista ilkeästi ja miksi laihat kirjoittaa lihavista ilkeästi?

Eivät pysty samaistumaan, eivätkä ymmärrä niiden ongelmia.

Vierailija
25/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haurasta sukupolvea pukkaa.

Silkkihanskat alkaa olla liian kova materiaali heidän käsittelemiseen.

Terveiset sitten 40- luvulta!

Näitä ongelmia on aina ollut, niitä on vaan just sinun tavallasi vähätelty, ilkuttu ja hävetty.

Sitten ihmetelty, miksi joku saa tarpeekseen ja tappaa itsensä/ jonkun toisen.

Vika ei ole niissä ihmissä, vaan tässä sairaassa maailmassa.

Ja niissä, jotka on tuollaisia asennevammaisia mikä on kaikkein parantumattomin sairaus.

Vierailija
26/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Ei täs oo montaakaan päivää kun sanoin yhteen mt-ketjuun että mitäpä jos dillet tekis joskus ihan itse asioille jotain, eikä vaan ulisis aina lisää ryynei ja selkääntaputtelu-terapiaa, niin johan siihenkin pöyristeltiin ja vollotettiin.

Tääl on vaik kuinka paljon jotka käyttää systeemiä vaan hyväkseen koska ovat velttoja pellejä jotka on kasvanu siihen että on ok olla veltto pelle kunhan vaan oikeassa kohdassa puhaltaa peukusta sooloa pää punasena.

Olet hyvä huono esimerkki.

Mä oon nähny elämäni aikana niin paljon ihmisiä, että kyllä mä huomaan helpostikin mikä koira on kenelläkin haudattuna.

Näistä ns avohoidokeista iso osa on oikeesti vaan huomionkipeitä peeloja, koska järjestelmä sallii sen.

Dunning-kruger, sä olet niin huono ihmistuntija et sä luulet olevas hyvä siinä, kun et edes tiedä mitä et osaa.

Meillä kaikilla on pahoja muistoja ja tapahtumia elämässämme, mutta vain osa meistä tekee siitä kokonaisen osan persoonaamme, ja perustelee sillä käytännössä ihan kaikkea toimintaa.

Minutkin on meinannu esimerkiksi pedo lapsena tappaa, oon saanu turpaani, oon nähny mutsin huonossa hapessa ja vaikka mitä muuta... en ole missään vaiheessa ajatellut, että sen vuoksi mun pitäisi imailla yhteiskunnan piikkiin jotain tabuja, jauhaa maksulliselle tyypille mun elämästä vuosikausia saati istua vaan himassa kuola suupielestä valuen.

Mä olen sen sijasta joskus elämäni pohjamudissa joutunut jopa lehtiroskiksessa yöpymään ja varastamaan kaupasta nälkääni.

Kokeilkaa joskus itse sitä ja mikä vaikutus sillä on persoonaanne, saatanan pilleripäiset kermaperseet.

27/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Ei täs oo montaakaan päivää kun sanoin yhteen mt-ketjuun että mitäpä jos dillet tekis joskus ihan itse asioille jotain, eikä vaan ulisis aina lisää ryynei ja selkääntaputtelu-terapiaa, niin johan siihenkin pöyristeltiin ja vollotettiin.

Tääl on vaik kuinka paljon jotka käyttää systeemiä vaan hyväkseen koska ovat velttoja pellejä jotka on kasvanu siihen että on ok olla veltto pelle kunhan vaan oikeassa kohdassa puhaltaa peukusta sooloa pää punasena.

Mä oon nähny elämäni aikana niin paljon ihmisiä, että kyllä mä huomaan helpostikin mikä koira on kenelläkin haudattuna.

Näistä ns avohoidokeista iso osa on oikeesti vaan huomionkipeitä peeloja, koska järjestelmä sallii sen.

Ja tutkimustuloksesi avohoidossa olevista tuhansista ihmisistä perustuu...niin, mihin? 

Vierailija
28/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nää nimimerkit, villahullu, lankahullu, kasvihullu

Koko hullu sana vois jäädä pois käytöstä.

29/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se kirjoittelu on ollut enemmän alentavaa kuin alentuvaa. Menikö sulla ap termit sekaisin, vai unohtuiko oikoluku? Vai oletko itse todella samaa mieltä oman otsikkosi kanssa?

Alentavaa, alentuvaa, minusta se on molempia, vaikkeivät toki ihan samaa asiaa tarkoitakaan. 

30/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nää nimimerkit, villahullu, lankahullu, kasvihullu

Koko hullu sana vois jäädä pois käytöstä.

Minua myös ärsyttää hullu-sana. Myös Jannan biisin nimi, Mä en ole hullu. Ja muutenkin koko sana on vanhentunut. Ei hulluja enää ole, vaan mielenterveysongelmaisia. 

Vierailija
31/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzyanne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Ja tutkimustuloksesi avohoidossa olevista tuhansista ihmisistä perustuu...niin, mihin? 

Jos 100 ihmisestä maksimissaan 20 on ihan selkeästi latvakakkosia, niin millä perusteella mun pitäisi ajatella että kyllä ne kaikki on?

Osa on ihan suoraan itse sanonu että ne käyttää vaan tätä hyysäys-systeemiä hyväkseen, ja miksei käyttäskään, sithän sä saatkin kaikkein vähimmällä vaivalla kaikkein eniten.

Vierailija
32/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzyanne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se kirjoittelu on ollut enemmän alentavaa kuin alentuvaa. Menikö sulla ap termit sekaisin, vai unohtuiko oikoluku? Vai oletko itse todella samaa mieltä oman otsikkosi kanssa?

Alentavaa, alentuvaa, minusta se on molempia, vaikkeivät toki ihan samaa asiaa tarkoitakaan. 

Eivät todella ole samaa. Olet alentuva = nöyristelet. Olet alentava = nöyryytät. Aikamoinen ero, eikö vain?

33/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Dunning-kruger, sä olet niin huono ihmistuntija et sä luulet olevas hyvä siinä, kun et edes tiedä mitä et osaa.

Meillä kaikilla on pahoja muistoja ja tapahtumia elämässämme, mutta vain osa meistä tekee siitä kokonaisen osan persoonaamme, ja perustelee sillä käytännössä ihan kaikkea toimintaa.

Minutkin on meinannu esimerkiksi pedo lapsena tappaa, oon saanu turpaani, oon nähny mutsin huonossa hapessa ja vaikka mitä muuta... en ole missään vaiheessa ajatellut, että sen vuoksi mun pitäisi imailla yhteiskunnan piikkiin jotain tabuja, jauhaa maksulliselle tyypille mun elämästä vuosikausia saati istua vaan himassa kuola suupielestä valuen.

Mä olen sen sijasta joskus elämäni pohjamudissa joutunut jopa lehtiroskiksessa yöpymään ja varastamaan kaupasta nälkääni.

Kokeilkaa joskus itse sitä ja mikä vaikutus sillä on persoonaanne, saatanan pilleripäiset kermaperseet.

Sinulla on todella pahoja traumoja ja tuntuu olevan huono juttu ettet ole käynyt itse terapiassa, ja ehkä lääkityskin olivi ollut tarpeen...

Vierailija
34/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan rehellisesti sitä mitä olen jos joku ei tykkää niin se on hänen kipunsa ei mun.

Vierailija
35/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa joskus itse sitä ja mikä vaikutus sillä on persoonaanne, saatanan pilleripäiset kermaperseet.[/quote]

Eli kaikkien pitäisi olla kuin sinä?

Ja tuo on tyypillistä vahvuuteen sairastuneen puhetta.

Luulet olevasi vahva, mikä on suurinta heikkoutta.

Tuollainen just tekee ihmisestä empatiakyvyttömän ja epäinhimillisen.

Kyllä sinäkin sen pahan olosi johonkin työnnät.

Lähinnä muihin ihmisiin.

Sekö on "upeaa ja hienoa"?

Jossain kohtaa se sunkin rajasi tulee vastaan.

Kuminauhakin venyy, kunnes katkeaa ja katastrofi on valmis...

Vierailija
36/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissani niistä tavallisista, työssäkäyvistä tikittävistä aikapommeista, jotka eivät hae apua, mutta oireilevat koko ajan joka suuntaan.

Näennäisesti menestyvät, kuitenkin saavat raivokohtauksia, parisuhteet eivät kestä, lusmuilevat, katoilevat, kontrolloivat ja pätevät vuorotellen.

Vierailija
37/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzyanne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Sinulla on todella pahoja traumoja ja tuntuu olevan huono juttu ettet ole käynyt itse terapiassa, ja ehkä lääkityskin olivi ollut tarpeen...

Mitähän hyötyä moisesta olisi tarkalleen minulle, saati yhteiskunnalle?

Vierailija
38/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain luonnollinen reaktio vastoin käymisistä, sekä siitä p*askasta mitä tulee ja syötetään joka hornan tuutista.

Vierailija
39/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei Mielenterveysongelmaiset haittaa kenenkään kirjoittelut ja vähättely netissä.

Saan nyt vihdoin koota itseäni ajan kanssa ja keksiä mikä on paikkani tässä maailmassa.

Olen älykäs vaikkakin huonomuistinen.

Kirjoittelen täällä niin politiikasta kuin paljon muusta. Olen oivaltava ja herkkä, mutta minua ei pysty nettikiusaamasn niin, että se satuttaisi.

Olkaa mun puolesta mitä mieltä tahansa.

40/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että mt-ongelmaisten syyttely ei saa heitä sinne "kunnon" mt-ongelmaisten piiriin eli työkkäriin hakemaan töitä, itse olen ollu kuntoutustuella nyt viitisen vuotta ja täytin tänään 41. Tuo viitisen vuotta perustuu siihen että yritin kovasti vielä palata töihin aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi