Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä kirjoitetaan täällä ja muualla niin alentuvasti?

14.04.2023 |

Ei kaikilla mielenterveysongelmaisilla ole elämänhallinnan ongelmia, rahaongelmia tai häiriökäytöstä. Tiedän paljon esim. masennuksesta kärsiviä jotka elävät ihan tavallista elämää. Monet syövät lääkkeitä jotka parhaimmillaan tekevät oireettomiksi. Ärsyttää tämä "ne mielenterveyspotilaat"-niputtaminen. :(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu irl niin. Täällä käytän termiä riehuvista ja henkisesti selkeästi matalamman tason taustoista tulevista keskustelukumppaneista, tarkoittaen aivan helkutin ärsyttävää ihmistä.

Vierailija
2/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas häiritsee juuri päinvastainen. Miksi mielisairaita pitää kutsua mielenterveysongelmaisiksi?

Tai asiasta toiseen, miksi vanhuksia pitää kutsua nykyään senioreiksi?

Jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Ei täs oo montaakaan päivää kun sanoin yhteen mt-ketjuun että mitäpä jos dillet tekis joskus ihan itse asioille jotain, eikä vaan ulisis aina lisää ryynei ja selkääntaputtelu-terapiaa, niin johan siihenkin pöyristeltiin ja vollotettiin.

Tääl on vaik kuinka paljon jotka käyttää systeemiä vaan hyväkseen koska ovat velttoja pellejä jotka on kasvanu siihen että on ok olla veltto pelle kunhan vaan oikeassa kohdassa puhaltaa peukusta sooloa pää punasena.

Vierailija
4/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas häiritsee juuri päinvastainen. Miksi mielisairaita pitää kutsua mielenterveysongelmaisiksi?

Jne. 

Masennus sun muut mielialahäiriöt ei ole varsinaista mielisairautta jolla viitattaneen pikemminkin psykoosityyppisiin tiloihin.

Vierailija
5/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Sama asia, kuin monessa muussakin;

Ennakkoluulot.

Kaikki eivät edes tunne/ edes tiedä tuntevansa tällaisia ihmisiä.

Ja jos tuntee yhden tai pari, niin heti "Ne ovat KAIKKI tuollaisia, kyllä minä "tiedän"".

Jotkut myös luulevat/ uskovat, että he itse eivät koskaan voi sairastua näin.

Mutta sairauksista ei ikinä tiedä, se koskee myös mielenterveyttä.

Jotkut ehkä jopa näkevät itsensä pelkkänä fyysisyytenä, etteivät vaan kykene muuhun ajatteluun.

Vierailija
6/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Ei täs oo montaakaan päivää kun sanoin yhteen mt-ketjuun että mitäpä jos dillet tekis joskus ihan itse asioille jotain, eikä vaan ulisis aina lisää ryynei ja selkääntaputtelu-terapiaa, niin johan siihenkin pöyristeltiin ja vollotettiin.

Tääl on vaik kuinka paljon jotka käyttää systeemiä vaan hyväkseen koska ovat velttoja pellejä jotka on kasvanu siihen että on ok olla veltto pelle kunhan vaan oikeassa kohdassa puhaltaa peukusta sooloa pää punasena.

Olet hyvä huono esimerkki.

Vierailija
7/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maan tapa on vähätellä mt-ongelmia. Ne pyyhitään pois silmistä, niistä kärsitään vain kotona (neljän seinän sisällä), eikä niitä nosteta tärkeysjärjestyksessä kärkeen, vaikka asiallisen hoidon puutteen vuoksi on yhteiskunnassa lasten ja nuorten mt-ongelmat räjähtämässä käsiin.

Vierailija
8/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku kaikki tykkää teeskennellä et ne on semmosten yläpuolella, vaikka ketään en oo ikinä tavannu joka ois.

Narsistinen piirre tuo empatiakyvyttömyys ja se on suomen pääuskonto.

Vierailija
9/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne. 

Masennus sun muut mielialahäiriöt ei ole varsinaista mielisairautta jolla viitattaneen pikemminkin psykoosityyppisiin tiloihin.

Meillä on keho ja mieli -dikotomia. Jos mieli sairastuu, niin kyseessä ei ole kehollinen sairaus, vaan mielisairaus. Se käytännön ongelma on se, että keho ja mieli muodostavat todellisuudessa yhtenäisen kokonaisuuden, ts. terveessä kehossa on terve mieli. Ja toisinpäin. 

Holistinen lähestymistapa olisi paras terveysasioissa. 

Vierailija
10/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Semmonen, keksit sit tovereistas mielikuvitus versiot jota kautta pääset asettaan ittes niiden yläpuolelle, sä unohdit sun huonon itsetunnon näkyville.

Vierailija
11/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Mä oon nähny elämäni aikana niin paljon ihmisiä, että kyllä mä huomaan helpostikin mikä koira on kenelläkin haudattuna.

Näistä ns avohoidokeista iso osa on oikeesti vaan huomionkipeitä peeloja, koska järjestelmä sallii sen.

Vierailija
12/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jne. 

Koska tuollainen on leimaavaa ja ilkeää.

Aiemmin on halveksittu ja oltu ymmärtämättömiä.

Tästä ajattelusta nimenomaan pyritään eroon, jotta kaikilla ihmisillä olisi ihmisarvo eikä heitä nähtäisi pelkkänä sairautenaan.

Koska heissä nimenomaan on muutakin kuin se sairaus.

Eihän muitakaan sairaita nimitellä sen sairauden nimellä/ mukaan.

Ja jos niin tekee, on tyhmä ja sokea.

Vierailija
13/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kirjoittelu on ollut enemmän alentavaa kuin alentuvaa. Menikö sulla ap termit sekaisin, vai unohtuiko oikoluku? Vai oletko itse todella samaa mieltä oman otsikkosi kanssa?

Vierailija
14/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Semmonen, keksit sit tovereistas mielikuvitus versiot jota kautta pääset asettaan ittes niiden yläpuolelle, sä unohdit sun huonon itsetunnon näkyville.

En mä mitään keksiny, vaan toi on se yleiskuva joka mulle on muodostunu vuosien varrella.

Huvittavaa, että heti kun kritisoin sitä että jotkut ei kestä kritiikkiä, niin eiköhän ala taas reppanat vinkuu kuinka olen muka väärässä.

Vierailija
15/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

Mä oon nähny elämäni aikana niin paljon ihmisiä, että kyllä mä huomaan helpostikin mikä koira on kenelläkin haudattuna.

Näistä ns avohoidokeista iso osa on oikeesti vaan huomionkipeitä peeloja, koska järjestelmä sallii sen.

Dunning-kruger, sä olet niin huono ihmistuntija et sä luulet olevas hyvä siinä, kun et edes tiedä mitä et osaa.

Vierailija
16/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjottaa, kuka ei.

En mä mitään keksiny, vaan toi on se yleiskuva joka mulle on muodostunu vuosien varrella.

Huvittavaa, että heti kun kritisoin sitä että jotkut ei kestä kritiikkiä, niin eiköhän ala taas reppanat vinkuu kuinka olen muka väärässä.

En mä väitä että sä olet väärässä, mä väitän että sä oot niin tyhmä että sä et edes oikeasti ymmärrä mistä puhutaan, niin tartut ensimmäisiin tunteisiin mitä se aihe sussa herättää.

Vierailija
17/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ns avohoidokeista iso osa on oikeesti vaan huomionkipeitä peeloja, koska järjestelmä sallii sen.[/quote]

Eli sillä perusteella tunnet KAIKKI.

Just...

No, ongelmahan tuokin sinun harhasi...

Ja peeloja, mitä helk...????

Vierailija
18/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sillä perusteella tunnet KAIKKI.

Just...

No, ongelmahan tuokin sinun harhasi...

Ja peeloja, mitä helk...????

En oo sanonu että kaikki, vaan että huomattava osa on todellisuudessa pelkkiä esittäjiä.

Vierailija
19/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saanko kohta mielenhäiriön nykyajasta vai nykyaika vain mielenvikaista..

Vierailija
20/44 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Monet mielenterveysongelmaiset ovat kunnon ihmisiä, eivät mitään työttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme