Miksi mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä kirjoitetaan täällä ja muualla niin alentuvasti?
Ei kaikilla mielenterveysongelmaisilla ole elämänhallinnan ongelmia, rahaongelmia tai häiriökäytöstä. Tiedän paljon esim. masennuksesta kärsiviä jotka elävät ihan tavallista elämää. Monet syövät lääkkeitä jotka parhaimmillaan tekevät oireettomiksi. Ärsyttää tämä "ne mielenterveyspotilaat"-niputtaminen. :(
Kommentit (44)
Itsekin puhut heti ensimmäisenä aloituksessa alentuvasti aika monesta ihmisesta. Olet aivan naurettava tyyppi. Tiesitkö että nuo kaikki ovat seurausta mielenterveysongelmista???
Vierailija kirjoitti:
Itsekin puhut heti ensimmäisenä aloituksessa alentuvasti aika monesta ihmisesta. Olet aivan naurettava tyyppi. Tiesitkö että nuo kaikki ovat seurausta mielenterveysongelmista???
Älä ala analysoimaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on pahoja muistoja ja tapahtumia elämässämme, mutta vain osa meistä tekee siitä kokonaisen osan persoonaamme, ja perustelee sillä käytännössä ihan kaikkea toimintaa.
Minutkin on meinannu esimerkiksi pedo lapsena tappaa, oon saanu turpaani, oon nähny mutsin huonossa hapessa ja vaikka mitä muuta... en ole missään vaiheessa ajatellut, että sen vuoksi mun pitäisi imailla yhteiskunnan piikkiin jotain tabuja, jauhaa maksulliselle tyypille mun elämästä vuosikausia saati istua vaan himassa kuola suupielestä valuen.
Mä olen sen sijasta joskus elämäni pohjamudissa joutunut jopa lehtiroskiksessa yöpymään ja varastamaan kaupasta nälkääni.
Kokeilkaa joskus itse sitä ja mikä vaikutus sillä on persoonaanne, saatanan pilleripäiset kermaperseet.
Eli kaikkien pitäisi olla kuin sinä?
Ja tuo on tyypillistä vahvuuteen sairastuneen puhetta.
Luulet olevasi vahva, mikä on suurinta heikkoutta.
Tuollainen just tekee ihmisestä empatiakyvyttömän ja epäinhimillisen.
Kyllä sinäkin sen pahan olosi johonkin työnnät.
Lähinnä muihin ihmisiin.
Sekö on "upeaa ja hienoa"?
Jossain kohtaa se sunkin rajasi tulee vastaan.
Kuminauhakin venyy, kunnes katkeaa ja katastrofi on valmis...
Vain tästä systeemistä hyötyvä sanoisi että vahvuus on sairaus.
En mä ole sanonut että kaikkien pitäisi olla kuten minä, vaan että jotkut vaan tarvii oikeesti potkun perseelle.
Mä puhun mun läheisten ja kavereiden kanssa jos mulla on joku asia mistä mä haluan puhua, en mä siihen mitään kallista "eksperttiä" tarvii saati pillereitä himmaa mun aivotoimintaa.
Ei niitä pillereitä kukaan haluakaan syödä eikä söisikään jos ei olisi pakko. Sama syy, miksi niitä on pakko syödä, selittää sen, miksi kavereille ja läheisille ei voi puhua asioistaan. Ei kukaan voi kuormittaa raskailla asioilla läheisiään loputtomiin, ja varsinkin jos asia vain tuppaa kiertämään kehää saman ongelman ympärillä. Tai voi tietenkin, mutta kohta kaverit ovat kaikonneet.
Eli kaikkien pitäisi olla kuin sinä?
Ja tuo on tyypillistä vahvuuteen sairastuneen puhetta.
Luulet olevasi vahva, mikä on suurinta heikkoutta.
Tuollainen just tekee ihmisestä empatiakyvyttömän ja epäinhimillisen.
Kyllä sinäkin sen pahan olosi johonkin työnnät.
Lähinnä muihin ihmisiin.
Sekö on "upeaa ja hienoa"?
Jossain kohtaa se sunkin rajasi tulee vastaan.
Kuminauhakin venyy, kunnes katkeaa ja katastrofi on valmis...
Vain tästä systeemistä hyötyvä sanoisi että vahvuus on sairaus.
En mä ole sanonut että kaikkien pitäisi olla kuten minä, vaan että jotkut vaan tarvii oikeesti potkun perseelle.
Mä puhun mun läheisten ja kavereiden kanssa jos mulla on joku asia mistä mä haluan puhua, en mä siihen mitään kallista "eksperttiä" tarvii saati pillereitä himmaa mun aivotoimintaa.