Kuinka paljon vuokrasi nousi vuodelle 2025?
Ja neliöt?
Minulla nousi 60 euroa ja neliöitä 40. Mielestäni törkeän suuri korotus.
Kommentit (51)
Asumistuki laski noin 60€ ja vuokra nousi noin 10€.
-työtön
Ei yhtään. Ei ole noussut 5v aikana kertaakaan. Vuokranantaja on yksityinen ja osaa arvostaa luotettavaa ja siistiä vuokralaista.
Lumitöiden verran.
Peräkammarinpoika
Nykyisessä nousi n. 5 euroa, 38 neliötä, edellisessä olisi noussut kaiketi 28 euroa 43 neliön asunnossa. Edellisessä nousi vuodelle 2024 n. 40 euroa, hirvittävä loikka sekin yhdellä kertaa.
Asumistuki laski marraskuussa tarkistuksen myötä 50 euroa ja vuokra nousee maaliskuussa 45 euroa. Tulot ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki laski marraskuussa tarkistuksen myötä 50 euroa ja vuokra nousee maaliskuussa 45 euroa. Tulot ei nouse.
ja neliöitä on 61,5.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Ei ole noussut 5v aikana kertaakaan. Vuokranantaja on yksityinen ja osaa arvostaa luotettavaa ja siistiä vuokralaista.
Mulla ei oo hajuakaan vuokralaiseni siisteydestä, en tee tupatarkastuksia. Vuokra tullee ajallaan, joskus laitetaan sähköpostia jos asiaa ja naapurissa asuva hallituksen pj sanoo ettei ole häiriöitä. En ajatellut nostaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä, että vuokrat laskevat, kun tuet laskevat :D
Kun alkoi tämä puhe tukien laskusta, vuokrankorottelu oikein kiihtyi vuosikymmeniin kiivaimmaksi, että nyt ryövätään viimeisetkin pennit asukkailta pois :/
0€. Edelleen 800€/kk 120m2 okt.
-Kylmät kädet Oy
Työttömällä tutulla nousi 15e/kk. Asumistuki laski käsittäkseni 60e. Ja neliöt taisi olla 40, niistä en ole ihan varma. Vuokra alittaa edelleen kelan laatiman vuokran ylärajan, joten se ei ole syynä asumistuen laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi 3.5 vuotta asumista tässä kämpässä.
Vuokraan 28 m2 yksiötä enkä ole nostanut vuokraa 5 vuoteen, kun on niin hyvä vuokralainen. Min kulut nousee koko ajan. Yhtiövastikkeet siis.
En nosta nytkään. Seuraavalle sitten nostan.
Vierailija kirjoitti:
Olen numero 18.
Jestas, oletko minun vuokralaiseni!
(Jos ihmettelette, mistä tiedän olevan siisti, niin mun vuokralainen lähettää säännöllisesti kuvia ja on yhteydessä sillä tavalla. Lisäksi hänellä on todella jämpti äiti.)
Se siitä, että vuokrat laskevat, kun tuet laskevat :D