Miten rairuoho "lopetetaan"? Mikä on hyvä keino?
Miten pääsiäiseltä jäänyt rairuoho lopetetaan? Heitänkö vaan roskiin? Sääli on heittää kasvavaa ruohoa roskiin mutta mitä sillä tekee enää??
Kommentit (62)
Voi heittää biojätteeseen, mutta vasta kun koko kasvualustaa ruohoineen multineen on pidetty kolme minuuttia kiehuvassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vie kasvilääkärille lopettavaksi. Piikki on armeliain tapa lopettaa rairuoho. Pääset itsekin helpommalla, vaikka joudut maksamaan vähän.
Ihanan hassu.😄
Sillä voi paikata kolot nurmikossa.
Voit lahjoittaa sen minulle. Tonttini kaipaa uutta nurmikkoa, ja alku se on pienikin alku.
Vie ulos pupuille jonkun puskan juurelle.
Älä kylvä rairuohoa jos et pysty hoitamaan sitä koko sen elämää!!
Jotenkin vaan tuntuu että pitäisi odottaa että lakkaa kasvamasta ja nahistuu ja heittää vasta sitten... 😅
Mutta ei varmaan lopu kasvu ihan heti 🤔 varsinkin jos kastelee
Vierailija kirjoitti:
Vie ulos pupuille jonkun puskan juurelle.
Ihana idea!
Anna kissan pistellä se poskeensa.
Kohta pihoilla lojuu taas kodittomia rairuohoja.
Minulla ongelma joulukukkien kanssa. Eivät suostu kuolemaan.
Mainio avaus! 4/5 ihan heittämällä.
Miksi tapat sen? Sen pitää elää ikuisesti ja joudut vaalimaan sitä vielä kun olet 99v ikäinen. No ei vaan. Kompostiin?
Kissoille. Pihalle johonkin valoisaan nurkkaan. Pupuille.
Vierailija kirjoitti:
Voi heittää biojätteeseen, mutta vasta kun koko kasvualustaa ruohoineen multineen on pidetty kolme minuuttia kiehuvassa vedessä.
Kasveja ei saisi kiduttaa kiehuvassa vedessä. Voi tuntea jotain? Juuret.
Olen virallinen rairuohojen eutanasian asiantuntija. Veloitan lopetuksesta 50€ + toimistokulut 25€. Jos kiinnostaa niin voit laittaa yhteystietosi niin tulen hoitamaan homman.
Vie kasvilääkärille lopettavaksi. Piikki on armeliain tapa lopettaa rairuoho. Pääset itsekin helpommalla, vaikka joudut maksamaan vähän.