Kuinka paljon kelan työttömyysraha?
Kuinka paljon se tällä hetkellä on kuukaudessa, jos on 2 lasta? Ja verojen jälkeen? Kelan sivut näyttää yhtä ja joku toinen sanoo toista. Tipahdan kohta niille rahoille ja aika tiukille menee. Töihin toki menisin, mutta ei niitä noin vain löydy.
Kommentit (5)
Kun siis kelan sivuilla on että vähän yli 1000e. Toki siitä verot pois, mutta eikös se ole 20 vai 25%. Niin pitäisi jäädä enemmän eli joku 750. Siksi ihmettelen, kun olen kuullut aiemmin juuri tuon vajaa 700e ja ajattelin että jos summa nyt on vaan noussut. 750e jo riittäisi juuri ja juuri, mutta vähempi ei oikein. Tai no, pakkohan se on riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kun siis kelan sivuilla on että vähän yli 1000e. Toki siitä verot pois, mutta eikös se ole 20 vai 25%. Niin pitäisi jäädä enemmän eli joku 750. Siksi ihmettelen, kun olen kuullut aiemmin juuri tuon vajaa 700e ja ajattelin että jos summa nyt on vaan noussut. 750e jo riittäisi juuri ja juuri, mutta vähempi ei oikein. Tai no, pakkohan se on riittää.
Sitä veroprosenttia saa itse hilauttua alemmaksi muuttamalla sen. Tuo 20-25% on ennakkovero ja usein tuolla prosentilla saa jo palautuksia mitkä katsotaan sitten tuloiksi.
Mulla on 2 lasta ja nettona saan 760e.
Käteen jäävä osuus 580 euroa kk ja per lapsi korotusta n.150e (brutto). Töitä ei tosiaan saa.