Pankki eväsi luottokortin saannin.
Tarvisin siis pitkästä aikaa luottokorttia sillä olemme lähdössä matkalle. Nyt nordea eväsi kortin saannin vaikka minulla ei ole ikinä ollut luottotietohäiriöitä. Tulit säännölliset mutta pienet. Olen myös ollut Nordean asiakas merotapankin ajoilta ja minulla on miehen kanssa asuntolainaa pankissa jota olemme mallikkaasti lyhentäneet. Myös säästöjä on vajaa 40 000€. Olen saanut joskus aiemmin luottokortin, mutta en uusinut sitä kun ei ollut tarvetta. Nyt ottaa oikein kunnolla päähän. Ihan padka pankki. Pitää varmaan vaihtaa pankkia.
Ei mulla muuta.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pankkia. Luottokortti on nykypäivänä melko pakollinen jos käyttää nykyaikaisia palveluja (verkkokaupat, parkkisovellukset, kauppatilaukset).
Eikä ole pakollinen. Kauppatilauksia verkkokaupoissakin voi tehdä muutenkin kuin luottokortilla ja parkkiautomaatteja on vieläkin rahalla toimivia, joihinkin halleihin käy myös pankkikortti.
No näihin matkoihin on sikäli pakollinen, että saa rahansa takaisin jos matka peruuntuu. Siinä on vissiin myös matkavakuutus samassa
Mitä sanovat paremmin tietävät, luottokorttia käyttävät?Jos olet hommaamassa sitä korttia matkavakuutuksen takia, niin se on sitten kiinni pankista, mikä korttitaso vaaditaan. Usein siihen matkavakuutukseen vaaditaan jo Gold tason Visa tai MC. Matkavakuutuksen pystyy muutenkin ostamaan verkosta, joko vuodeksi tai vain reissun ajaksi. Vasta OP Platinum esimerkiksi sisältää matkan peruuntumisturvan.
Gold korttia olin hakemassa ja pitäisi olla asuntolainallisella mahdollinen. Tilillä reilu 2000€, etutilillä melkein 3000€. Yrittivät mut kuitenkin saamaan svean säästöt myös heille. En suostunut. Olisi kuulemma voinut muuttaa tilannetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kaikki täsmää. Minä sain 5000 e visa-luoton Nordeasta. En ole mikään suurituloinen. Aloittajalle suosittelen rehellisyyttä jatkossa. Pankit elävät luotottamalla asiakkaita.
Ihan rehellinen olen ollut. Näin kuitenkin kävi.
Miksi ihmeessä kirjoittelisin tänne tallista ihan huvikseni.? Ap
Mullakin on säännölliset tulot ja pienet. En saa luottokorttia koska olen työtön.
Säästöt 35 000.
Ap jos et ole töissä niin et saa luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Hieman hankala uskoa, jos säästöjä kuitenkin 40 000 euroa. Kuinka pienet ne säännölliset tulot sitten oikein on? Jos on Visa Debit tai osalla vielä vanha Visa Electron ja tilillä rahaa, niin luulisi, että niilläkin reissussa ihan mainiosti pärjää. Nuo kortit taitaa kaikilla olla pankkikorttina.
Netto n. 1450€. Kokeiltiin vielä aspan kanssa pienentää luotto summaa, mutta sieltä tuli hylky silti.
Jos sinulla on lyhyt aika, alle 2v uusimman työnantajan palveluksessa niin sillä saa hylkäyksen. Samoin sillä jos ei ole töissä ollenkaan.
Minä olen vakaope ja vakituinen työsuhde. En saanut Spankin luottokorttia,kaikki tiedot puhtaat (tarkistin omatieto palvelusta kuuluvani A luokkaan). Soitin ja selvittelin asiaa eikä asiakaspalvelijakaan osannut kertoa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kirjoittelisin tänne tallista ihan huvikseni.? Ap
Siksi koska et kerro sitä asiaa mikä esti luottokortin saannin.
Nimittäin työssäkäyvä saa luottokortin jos ei ole luottohäiriötä.
Luottokortteja myönnetään melko löyhästi isoillakin luottorajoilla, joten taustalla on joko aiempia häiriöitä, nykyinen velkamäärä tai tuloihin liittyvä ongelma. Tulona ei esimerkiksi huomioida päivärahoja tai muita etuuksia vaan pelkkä palkka- tai eläketulo.
Yksikään pankki ei hylkää korttia sen vuoksi, että käytetyn velan haluaa maksaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pankkia. Luottokortti on nykypäivänä melko pakollinen jos käyttää nykyaikaisia palveluja (verkkokaupat, parkkisovellukset, kauppatilaukset).
Eikä ole pakollinen. Kauppatilauksia verkkokaupoissakin voi tehdä muutenkin kuin luottokortilla ja parkkiautomaatteja on vieläkin rahalla toimivia, joihinkin halleihin käy myös pankkikortti.
No näihin matkoihin on sikäli pakollinen, että saa rahansa takaisin jos matka peruuntuu. Siinä on vissiin myös matkavakuutus samassa
Mitä sanovat paremmin tietävät, luottokorttia käyttävät?Jos olet hommaamassa sitä korttia matkavakuutuksen takia, niin se on sitten kiinni pankista, mikä korttitaso vaaditaan. Usein siihen matkavakuutukseen vaaditaan jo Gold tason Visa tai MC. Matkavakuutuksen pystyy muutenkin ostamaan verkosta, joko vuodeksi tai vain reissun ajaksi. Vasta OP Platinum esimerkiksi sisältää matkan peruuntumisturvan.
Gold korttia olin hakemassa ja pitäisi olla asuntolainallisella mahdollinen. Tilillä reilu 2000€, etutilillä melkein 3000€. Yrittivät mut kuitenkin saamaan svean säästöt myös heille. En suostunut. Olisi kuulemma voinut muuttaa tilannetta. Ap
No, nyt vasta kirjoitit, että hait Gold-korttia. Ota se normaali Visa ja nappaat sen matkavakuutuksen suoraan netistä, jonkun vakuutusyhtiön sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on lyhyt aika, alle 2v uusimman työnantajan palveluksessa niin sillä saa hylkäyksen. Samoin sillä jos ei ole töissä ollenkaan.
Tuloni on eläke. Ehkä siinä syy. Ap.
Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä.
Jos asuu vuokralla, sekin voi vaikuttaa. Onko vakituinen työsuhde vai ei, ja kauanko työsuhde on kestänyt (alle 6 kk ei saa luottokorttia). Ja tietenkin ne säästöt pitää olla samassa pankissa kuin missä luottokortti, et kai sä nyt tyhmä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän se syy on. Ei eläkeläinen saa luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Mt-ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä se syy sitten onkin. Eläke sulla vielä sellainen että on joku sairaus ja sairaudet katsotaan olevan riski maksukykyyn.
Nordea ei antanut minullekaan netissä hakemaani luottokorttia (S pankki antoi heti Visa Credit Depit kortin). Soitin sinne ja sanoin että myös OP myöntää Mastercardeja joten soitanpa sinne ja he siirtävät puolestani kaikki sijoitukseni ja palkkani omaan pankkiinsa ja he myöntävät sen Masterin. Alta puoli minuuttia meni niin myönsivät kortin. En oikeastaan tarvitse kortteja muuten kun lentokoneessa maksamiseen (niissä ei elektronit kelpaa), lentolippujen ostoon (on paljon helpompi saada rahat takaisin luottoyhtiöltä kun joltain konkurssipesältä), hotellien varaamiseen (sama syy kun edellä) ja auton vuokraukseen paikanpäällä (ei onnistu ilman luottokorttia). Kun maksaa luoton saman tien pois ei tule mitään ylimääräisiä kuluja kuten korkoa. Parin eri firman luottokortit kannattaa aina olla lompakossa, minun tapauksessani Visan ja Masterin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja sain luottokortin. Ja lainaa yhdessä puolison kanssa talon rakentamista varten.
Onko ehdot jotenkin erityisesti tiukentuneet viime aikoina?
Nordea on meilläkin pankkina, mutta aika jähmeää ja tahmeaa oli saada heitä kiinni lainan ehtoja tarkistamaan ja lisälainasta puhumaan. Danske tällä hetkellä ykkösenä, taidetaan vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "haut" voi mennä robotin läpi. Oliko nuo säästöt kysytty jossain? Jos ei niin kannattaa varmaan soitella konttoriin. Pankin vaihtokin varmaan tosin ehkä kannattaa. Matkavaraukset kannattaa maksaa luottokortilla, helpottaa rahojen takaisin saamista.
Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada rahoja takaisin sille pankkitilille millä ne maksoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli kuule pikkasen avuton olo joidenkin ulkomaan hotellien suhteen... Iso osa vaati nimen omaan luottokorttia, ei mitä tahansa maksukorttia saatu laskua tai Klarnaa. Käytän 99 % "Visa electronia" (en muista sen nykyistä nimeä), mutta luottokortti on aikuiselle joskus matkustavalle ihmiselle tarpeen. eri
Nyt ei kaikki täsmää. Minä sain 5000 e visa-luoton Nordeasta. En ole mikään suurituloinen. Aloittajalle suosittelen rehellisyyttä jatkossa. Pankit elävät luotottamalla asiakkaita.