Pankki eväsi luottokortin saannin.
Tarvisin siis pitkästä aikaa luottokorttia sillä olemme lähdössä matkalle. Nyt nordea eväsi kortin saannin vaikka minulla ei ole ikinä ollut luottotietohäiriöitä. Tulit säännölliset mutta pienet. Olen myös ollut Nordean asiakas merotapankin ajoilta ja minulla on miehen kanssa asuntolainaa pankissa jota olemme mallikkaasti lyhentäneet. Myös säästöjä on vajaa 40 000€. Olen saanut joskus aiemmin luottokortin, mutta en uusinut sitä kun ei ollut tarvetta. Nyt ottaa oikein kunnolla päähän. Ihan padka pankki. Pitää varmaan vaihtaa pankkia.
Ei mulla muuta.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
No täällä on eräs työkyvyttömyyseläkeläinen, jolla on Danske Bankin credit/debit -kortti. Luottoraja on toki alhainen, 1000 euroa. Säästöjä on vajaa kymppitonni. Noin viisitoista vuotta sitten sain korttiini luotto-ominaisuuden, ja kyllä siitä ihan pankin tiskillä virkailijan kanssa hyvän aikaa neuvottelin, ennen kuin hän myöntyi. Edellisten vastausten perusteella epäilen, että nykyään minulle ei luottokorttia enää myönnettäisi.
onko kortin uusiminen aina sujunut ongelmitta? olen samankaltaisessa tilanteessa, minulla myös alhainen luottoraja. Voinko luottaa siihen, että kortti uusitaan jatkossa kunhan maksan laskut ja luoton ajallaan?
Vierailija kirjoitti:
Hieman hankala uskoa, jos säästöjä kuitenkin 40 000 euroa. Kuinka pienet ne säännölliset tulot sitten oikein on? Jos on Visa Debit tai osalla vielä vanha Visa Electron ja tilillä rahaa, niin luulisi, että niilläkin reissussa ihan mainiosti pärjää. Nuo kortit taitaa kaikilla olla pankkikorttina.
Varallisuus ei vaikuta. Minäkään en saanut luottokorttia aikoinaan, kun tileillä oli n. 100 000 e, asuin velattomassa asunnossa, mutta tein osa-aikatyötä opiskelujen alettua. En luultavasti olisi saanut myöhemmin pankkilainaakaan, tai tosi kovalla marginaalilla. Onneksi sain ostettua talosta oman puolikkaani suoraan tilirahoilla.
Korot on niin korkealla nyt etta pitää olla kovat tulot jotta saa kortin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä on eräs työkyvyttömyyseläkeläinen, jolla on Danske Bankin credit/debit -kortti. Luottoraja on toki alhainen, 1000 euroa. Säästöjä on vajaa kymppitonni. Noin viisitoista vuotta sitten sain korttiini luotto-ominaisuuden, ja kyllä siitä ihan pankin tiskillä virkailijan kanssa hyvän aikaa neuvottelin, ennen kuin hän myöntyi. Edellisten vastausten perusteella epäilen, että nykyään minulle ei luottokorttia enää myönnettäisi.
onko kortin uusiminen aina sujunut ongelmitta? olen samankaltaisessa tilanteessa, minulla myös alhainen luottoraja. Voinko luottaa siihen, että kortti uusitaan jatkossa kunhan maksan laskut ja luoton ajallaan?
Kyllä tähän asti luotto-ominaisuus on säilynyt, kun kortti on uusittu. Itsekin aina jännitän, miten korttia uusittaessa tulee käymään eli en osaa antaa mitään varmaa vastausta. Ja olen siis aina maksanut luoton sovitusti pois.
Kun teette korttihakemuksia pankin sivustoilta niin pitää olla tarkkana miten luvut ilmoitetaan.
Jos laittaa luvun pilkulla esim 4,000 se tarkoittaa 4€ ei 4000€. Suurin osa korttihakemuksista hylätään juuri väärin kirjoitettujen numeroiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, suosittelen myös vaihtamaan pankkia - opiskeleva lapsenikin sai luottokortin kun lähti vaihto-oppilaaksi, vaikkei ollut töissä eikä hänellä mitään säästöjä.
Jos hait luottokorttia vain verkkopankin kautta, voit myös yrittää soittaa jollekin asiakaspalvelijalle, jos hän selventäisi tilannetta.
Kyllä tämä neuvottelu käytiin ihan asiakaspalvelijan kanssa. Tuli olo, että eivät pituuttaan myöntäneet kun kerroin maksavani laskun köntässä niin etteivät olisi hyötyneet korkokuluista.
No et ollut kovin viisas kun sanoit sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaikuttaa tulleen jokin tiukennus noihin luottokortteihin, kuulemani mukaan myös erilaisiin lainoihin. Aiemmin sai helpommin tiukennus on ihan lähiaikoina tullut
Onko sulla lähdettä tälle vai onko pelkkää mutua?
Varallisuudella ei taida olla mitään merkitystä luottokorttia haettaessa, ainoastaan säännöllisillä tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kaikki täsmää. Minä sain 5000 e visa-luoton Nordeasta. En ole mikään suurituloinen. Aloittajalle suosittelen rehellisyyttä jatkossa. Pankit elävät luotottamalla asiakkaita.
Amerikassa luottokorttiyhtiöt laittavat sinut "deadbeat" kategoriaan jos maksat koko laskun pois aina kuukauden lopussa, hyvät asiakkaat elikkä "revolverit" maksavat pois pienimmän summan mikä tarkoittaa tienestiä korkojen muodossa.
Suomessa mennään Amerikan suuntaan ja arvelenkin että kohta kaikille aletaan tunkemaan luottokorttia vaikka väkisin.
Nyt vaikuttaa tulleen jokin tiukennus noihin luottokortteihin, kuulemani mukaan myös erilaisiin lainoihin. Aiemmin sai helpommin tiukennus on ihan lähiaikoina tullut