Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki eväsi luottokortin saannin.

Vierailija
14.04.2023 |

Tarvisin siis pitkästä aikaa luottokorttia sillä olemme lähdössä matkalle. Nyt nordea eväsi kortin saannin vaikka minulla ei ole ikinä ollut luottotietohäiriöitä. Tulit säännölliset mutta pienet. Olen myös ollut Nordean asiakas merotapankin ajoilta ja minulla on miehen kanssa asuntolainaa pankissa jota olemme mallikkaasti lyhentäneet. Myös säästöjä on vajaa 40 000€. Olen saanut joskus aiemmin luottokortin, mutta en uusinut sitä kun ei ollut tarvetta. Nyt ottaa oikein kunnolla päähän. Ihan padka pankki. Pitää varmaan vaihtaa pankkia.

Ei mulla muuta.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain k-maksuaikakortin työttömänä ja ilman omaisuutta.

Vierailija
42/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut aluksi luottoa. Kun olin aikaani käyttänyt korttia ilman luottoa, alkoivat tuputtamaan luottoa oikein urakalla. Ajattelin, että kun ei kelvannut aluksi antaa niin pitäkööt luontonsa.

Ihme hommaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo "haut" voi mennä robotin läpi. Oliko nuo säästöt kysytty jossain? Jos ei niin kannattaa varmaan soitella konttoriin.  Pankin vaihtokin varmaan tosin ehkä kannattaa. Matkavaraukset kannattaa maksaa luottokortilla, helpottaa rahojen takaisin saamista.

Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada rahoja takaisin sille pankkitilille millä ne maksoinkin.

Et ole varmaan hakenut rahoja takaisin konkurssiin menneeltä lentoyhtiöltä tai matkatoimistolta? Suurella todennäköisyydellä ilman jäät, jos olet pankkitililtä maksanut. Luottokorttiyhtiö taas korvaa kulut näissäkin tilanteissa.

Vierailija
44/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa. Olen itse vähävarainen opiskelija ja sain luottokorttin. Tosin limitti on pieni :D mutta silti.

Vierailija
45/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pankki taas muutti omatoimisesti debit-kortin luotolliseksi. Vähän hämmästyin kun tuli uusi kortti ja siinä oli 1500 euron luotto ja ilmoitus, että sen luoton voi nostaa omatoimisesti verkko- tai mobiilipankissa 5000 euroon saakka. Kun sain S-pankin kortin oli siinä myös luottopuoli. Ostin Askosta sängyn ja viikko sen jälkeen minulle tuli luottokortti postissa, vaikka maksoin sängyn siinä kassalla. Myös eri liikkeet ostosten yhteydessä ovat tyrkyttäneet omia luottokorttejaan.

Olen kuitenkin tavallinen palkansaaja. Asuntolainaa on vielä vähän jäljellä ja säästöjä vain reilu kymppitonni. Maksuhäiriöitä ei ole koskaan ollut.

Vierailija
46/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae bank norwegoanin kortti.

Minä en saanut sitäkään kun vuositulot on liian pienet ( n. 17 000e ) En saa edes osamaksua silmälaseille :D

Vierailija
47/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Bank Norwegianin luottokortti on ehdottomasti paras. Erityisesti pidän siitä, että käyttämäni luottokortti ei ole sama fyysinen kortti mitä pankkikortti. Käytän tilipankin pankki- / luottokorttia pelkkänä pankkikorttina.

Vierailija
48/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on säännölliset tulot ja pienet. En saa luottokorttia koska olen työtön.

Säästöt 35 000.

Ap jos et ole töissä niin et saa luottokorttia.

Tää ei pidä paikkaansa, olen osinkosijoittaja ja minulla on luottokortti.

Vierailija
49/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa. Olen itse vähävarainen opiskelija ja sain luottokorttin. Tosin limitti on pieni :D mutta silti.

Pankki katsoo, että opiskelijalla on nouseva tulokehitys, eläke vähän toinen juttu.

Vierailija
50/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda pankkia. Luottokortti on nykypäivänä melko pakollinen jos käyttää nykyaikaisia palveluja (verkkokaupat, parkkisovellukset, kauppatilaukset).

Eikä ole pakollinen. Kauppatilauksia verkkokaupoissakin voi tehdä muutenkin kuin luottokortilla ja parkkiautomaatteja on vieläkin rahalla toimivia, joihinkin halleihin käy myös pankkikortti.

No näihin matkoihin on sikäli pakollinen, että saa rahansa takaisin jos matka peruuntuu. Siinä on vissiin myös matkavakuutus samassa

Mitä sanovat paremmin tietävät, luottokorttia käyttävät?

Jos olet hommaamassa sitä korttia matkavakuutuksen takia, niin se on sitten kiinni pankista, mikä korttitaso vaaditaan. Usein siihen matkavakuutukseen vaaditaan jo Gold tason Visa tai MC. Matkavakuutuksen pystyy muutenkin ostamaan verkosta, joko vuodeksi tai vain reissun ajaksi. Vasta OP Platinum esimerkiksi sisältää matkan peruuntumisturvan.

Gold korttia olin hakemassa ja pitäisi olla asuntolainallisella mahdollinen. Tilillä reilu 2000€, etutilillä melkein 3000€. Yrittivät mut kuitenkin saamaan svean säästöt myös heille. En suostunut. Olisi kuulemma voinut muuttaa tilannetta. Ap

Gold-kortissa on edullisin korko ja tiukimmat luotonmyöntökriteerit. Nordean korttivertailun perusteella saattaisit saada Tuohin tai Stokkan Masterin:

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/maksu-luottokortit/ve…

Vierailija
51/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon mikään muu vaikuta, kuin pankin näkemä riski, ettei saa omiaan pois. Tulot, niiden vakaus sekä velat ja niiden korko+korkokehitys. Noista ne määrittelee riskirajan vs. luottoraja.

Vierailija
52/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella S-pankista suorastaan pakotettiin ottamaan luottokortti. Minulla oli vanha s-etukortti eikä ollenkaan avattuna mitään tiliä eli ne rahat olivat jossakin, mitä etukortille oli kerääntynyt ja menin pankkiin, että pitäisikö avata tili, että näen paljonko niitä Bonuksia on kertynyt vuosien saatossa ja mihin ne menee? No en päässyt sieltä ulos ilman että otin siihen uuteen korttiin parin tonnin luoton, oli suorastaan painostava tilanne. Selitin, että minulla on kaksikin luottokorttia, en halua luottoa. Useamman kerran.

Olin vähän turhautunut ja pöllö kun lopulta annoin periksi naiselle, meinasin tehdä hänestä valituksen myöhemmin mutta se jäi.

Vierailija
53/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 jatkaa

Eikä mulla ole siis s-pankissa yhtään mitään muuta liikennettä. Olen HB asiakas muuten.

Vierailija
54/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luottokortissa 800€ luottoraja. S-pankin virkailija ehdotti luoton nostoa 1500€.

Minulle ei myönnetty 1500€ luoton korotusta luottokorttiin.

Minulla on vakituinen työpaikka, ei maksuhäiriöitä. Vuositulot 65.000€.

No, en minä luottokorttia tarvitse, pärjään tuloillani.

Ihmettelemään jäin.

Vierailija
55/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Askossa jotain pientä ostosta ja höyläsin Plussakorttiani. Kortti on vanha ja magneettinauha kulunut, joten se ei aina toimi. Myyjä kysyi, että uusitaanko kortti ja ajattelin että mikäettei.

Kun uusi kortti tuli, siinä oli 1000 € luotto - mitä en tosiaankaan pyytänyt eikä siitä kysytty mitään edes.

Vierailija
56/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin pankki mainosti oikein tuota gold korttia, mutta silti en sitä saanut. Ihmettelen miksi esim. Korkeakouluopiskelijat saavat luottokortin tuosta vaan.

No pärjään ilmankin. Maksoin matkamme nyt sitten ihan tilisiirtona. Toivottavasti ei peruunnu. Kyse suht halvasta matkasta Viroon, että otetaan takkiin jos niikseen tulee.

Vierailija
57/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin pankki mainosti oikein tuota gold korttia, mutta silti en sitä saanut. Ihmettelen miksi esim. Korkeakouluopiskelijat saavat luottokortin tuosta vaan.

No pärjään ilmankin. Maksoin matkamme nyt sitten ihan tilisiirtona. Toivottavasti ei peruunnu. Kyse suht halvasta matkasta Viroon, että otetaan takkiin jos niikseen tulee.

Nordealla ainakin oli joku vuosi sitten, että opintotuet (tai muita säännöllisiä tuloja) pitäisi tulla heidän tililleen, että saa luottokortin. Lapseni nimittäin haki sieltä luottokorttia, hänellä oli siellä yksi tili, mihin isoäitinsä talletteli lahjarahoja. Hänellä on pääasiallisessa käytössä oleva tili toisessa pankissa.

Vierailija
58/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on eräs työkyvyttömyyseläkeläinen, jolla on Danske Bankin credit/debit -kortti. Luottoraja on toki alhainen, 1000 euroa. Säästöjä on vajaa kymppitonni. Noin viisitoista vuotta sitten sain korttiini luotto-ominaisuuden, ja kyllä siitä ihan pankin tiskillä virkailijan kanssa hyvän aikaa neuvottelin, ennen kuin hän myöntyi. Edellisten vastausten perusteella epäilen, että nykyään minulle ei luottokorttia enää myönnettäisi.

Vierailija
59/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään outoa, opiskelijoille tyrkytetään luottokortteja. Itse en silloin kokenut tarvitsevani, joten en ottanut, mikä osoittautui virheeksi kun sitten kypsemmällä iällä olisin halunnutkin kortin se ei ollutkaan niin yksinkertaista  määräaikaisena työntekijänä, vuokralaisena ja sinkkuna, jolla oli pienet tulot ja paljon menoja.

Vierailija
60/70 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut sitäkään kun vuositulot on liian pienet ( n. 17 000e ) En saa edes osamaksua silmälaseille :D

Tuo on kyllä inhottavaa, että ne jotka eniten tarvitsisivat osamaksumahdollisuutta, eivät saa sitä. Silmälasit on kuitenkin tosi tärkeä juttu, eri asia jotkut lomamatkat mitkä ei ole ollenkaan välttämättömyyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme