Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TyEl-maksusta ihmettelyä? Mihin se katoaa, kun omaa eläkettä se ei kerrytä ainakaan!

Vierailija
14.04.2023 |

Maksan joka kuukausi 100€ TyEl-maksua palkastani. Tästä voi laskea joo mun palkan, joo voin sen myöntää, palkka on 1500€/kk. Eli surkea. Mutta kun tarkistin mun työeläkkeen määrän, niin jos nyt jäisin eläkkeelle saisin vain jotain 350€/kk työeläkettä.

Oon kuitenkin maksanut tyel-maksuja monta vuosikymmentä, niin jos joka kuukausi menee 100€ palkasta niin minne se katoaa?

Eihän se voi noin vähän olla? Ja vaikka jäisin 68-vuotiaana eläkkeelle, ei se silti olis kuin 600€/kk.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke on n.60 prosenttia keskipalkasta tällä hetkellä.Eli tulet saamaa takuueläkkeen verran.Pienellä palkalla työssäkäyvää ei palkita mitenkään.

Miten niin? Saat enemmän eläkettä kuin ansaitset saada.

Vierailija
22/23 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä 1,6 miljoonaa. Laske siitä. Oluttörppöihin menee rahasi, käy huvikseen keskellä päivää kaupassa kattoon mitä kassahihnalle kulkee.

Ziisus. Kaikki eläkeläiset ostaa kaljaa??

Käyn aika usein lähikaupassa aamulla 9 jälkeen ja lähes aina edessä olevalla asiakkaalla on kaljaa/lonkeroa ostoksissaan. Ovat yleensä jotain 70-v ukkeleita. Ei nyt varmaan KAIKKI osta, mutta kyllä se kaljan ja viinien tissuttelu on ihan arkipäivää monella eläkeläisellä. Kun ei tarvitse enää ajokunnossa olla mihinkään kellonaikaan.

Totta. Naapurin ukko kuuluu just tuohon raamiin. Joka ikinen päivä tissuttelee olutta ja muija räksyttää. Se ero että ukko käy autolla hakeen kaljat aamuisin kun ei jaksa kantaa kotio saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee niille jotka ovat nyt eläkkeellä. Hullua.

Nykyiset työssäkäyvät maksavat edellisen sukupolven eläkkeet. Niin se on tähänkin asti mennyt. Hyvässä lykyssä he hankkivat lapsia, joista tulee seuraava eläkettä maksava sukupolvi, joka siis maksaa heidän eläkkeitään. Jos lapsia ei hankita, eläkkeen maksajia on vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän