Sinä joka mollaat ja kiusaat toisia netissä - miksi teet niin?
Olisi mukavaa kuulla syitä sille, miksi aikuiset ihmiset herjaavat, kiusaavat ja kirjoittavat törkyä toisista ihmisistä netissä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesustelijat vauhdissa. Kumma juttu, kun esimerkiksi laivalta irtaimistoa mereen heittänyt toimitusjohtaja sai lukuisia kiusaavia viestejä ja puolustajat olivat vähissä. Tai Kulta-Iina kiusattiin surutta kun mielestään sai kärsiä seksuaalisesta häirinnästä ja teki tästä rikosilmoituksen.
En tiedä kuka on Kulta-Iina, mutta seksuaalinen häirintä on aina väärin.
Toimitusjohtaja sen sijaan kuuluu syyllistyneen rikokseen, miksi häntä pitäisi puolustaa? Pitääkö nakkikiskajonossa toisen hakannutta tai vaikkapa kaverilta rahaa kavaltanutta puolustaa?
Minusta on jeesustelua puolustaa jotain naista, joka tarkoituksella hakeutuu julkkismiesten tuntumaan ja haluaa huomiota heiltä vähäisellä pukeutumisella ja hankkiutuu jopa intiimikontaktiin. Kun jatkoa ei kuulu, alkaa syyttää miestä seksuaalisesta häirinnästä. Ihan mikä tahansa ei mene yleisölle läpi, siinä ei ole sen kummempaa jeesustelua.
Minusta on jeesustelua tehdä omat johtopäätökset tapahtumasta vain yhden lauseen perusteella.
Missään ei ole kerrottu mitä oikeasti on tapahtunut.
Olen ehkä vähän kieroutunut, mutta olen joskus ajatellut, että tekisin näitä nettikiusaajia kohtaan itse kiusaa. Sotkisin heidän ketjunsa postaamalla niihin jotain netistä kopioitua kuraa. Saa nähdä kuinka kauan heitä huvittaisi enää pyöriä siellä keskustelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä vähän kieroutunut, mutta olen joskus ajatellut, että tekisin näitä nettikiusaajia kohtaan itse kiusaa. Sotkisin heidän ketjunsa postaamalla niihin jotain netistä kopioitua kuraa. Saa nähdä kuinka kauan heitä huvittaisi enää pyöriä siellä keskustelemassa.
Jos olisi it-osaamista, voisi tehdä jonkin automaattipostaajan, joka suoltaa roskaa kiusaamiskeskusteluihin. Vaikka tyypit piilottaisivatkin näitä viestejä, ketjut täyttyisivät nopeasti roinasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse monta kertaa ihmetellyt asiaa ja kirjoittanut viestejä anonyymipalstoille, jotka keskittyvät vain jonkun tietyn ihmisen arvosteluun, haukkumiseen ja mollaamiseen. Esimerkiksi monista somevaikuttajista on tällaisia ketjuja. Olen kysellyt, mistä ihmeestä se kaikki kumpuaa ja miksi ihmiset haluavat käyttää sellaisissa aikaansa. Eivätkö he ymmärrä arvostelevansa ja kiusaavansa? Joissakin ketjuissa kyseistä ihmistä on jopa stalkattu kotinsa lähistöllä.
Ensinnäkin kommenteistani on aina suututtu. Kuulemma heillä on oikeus keskustella, mistä haluavat. Koska ketjun kohteena oleva ihminen on niin ärsyttävä, ilkeä, ikävä tai käsittämätön, on täysin ok mätkiä häntä keskusteluissa ja toivoa hänelle pahaa. Se on ok etenkin siinä tapauksessa, että ihminen itse on valinnut kertovansa asioistaan julkisesti somessa. Yksi teema näissä on se, että oikein odotetaan, mitä ikävää tälle ihmiselle voisi sattua. Eräässäkin tapauksessa ihmisen somevaikuttajaura päättyi, ja tästä oltiin keskusteluissa oikein tyytyväisiä. Keskusteluihin osallistuminen voidaan naamioida myös siihen, että ollaan huolestuneita tästä ihmisestä/hänen perheestään/lapsistaan. Lisäksi pahan puhumisesta ei voi jäädä mitenkään kiinni, kun palstat ovat anonyymejä ja ylläpitokin sijaitsee ties missä ulkomailla.
Ei vaan voi käsittää. Mitkään viestit kiusaamista vastaan eivät mene perille. Tällaistako pitää vaan sietää? Olen itsekin ilmiantanut poliisille tiettyjä liian pitkälle menneitä keskusteluja; he eivät vaan todennäköisesti pysty tekemään asialle mitään resurssien puutteessa.
Olen itsekin ilmiantanut poliisille tiettyjä liian pitkälle menneitä keskusteluja; he eivät vaan todennäköisesti pysty tekemään asialle mitään resurssien puutteessa. -Tähän pitäisi tulla muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse monta kertaa ihmetellyt asiaa ja kirjoittanut viestejä anonyymipalstoille, jotka keskittyvät vain jonkun tietyn ihmisen arvosteluun, haukkumiseen ja mollaamiseen. Esimerkiksi monista somevaikuttajista on tällaisia ketjuja. Olen kysellyt, mistä ihmeestä se kaikki kumpuaa ja miksi ihmiset haluavat käyttää sellaisissa aikaansa. Eivätkö he ymmärrä arvostelevansa ja kiusaavansa? Joissakin ketjuissa kyseistä ihmistä on jopa stalkattu kotinsa lähistöllä.
Ensinnäkin kommenteistani on aina suututtu. Kuulemma heillä on oikeus keskustella, mistä haluavat. Koska ketjun kohteena oleva ihminen on niin ärsyttävä, ilkeä, ikävä tai käsittämätön, on täysin ok mätkiä häntä keskusteluissa ja toivoa hänelle pahaa. Se on ok etenkin siinä tapauksessa, että ihminen itse on valinnut kertovansa asioistaan julkisesti somessa. Yksi teema näissä on se, että oikein odotetaan, mitä ikävää tälle ihmiselle voisi sattua. Eräässäkin tapauksessa ihmisen somevaikuttajaura päättyi, ja tästä oltiin keskusteluissa oikein tyytyväisiä. Keskusteluihin osallistuminen voidaan naamioida myös siihen, että ollaan huolestuneita tästä ihmisestä/hänen perheestään/lapsistaan. Lisäksi pahan puhumisesta ei voi jäädä mitenkään kiinni, kun palstat ovat anonyymejä ja ylläpitokin sijaitsee ties missä ulkomailla.
Ei vaan voi käsittää. Mitkään viestit kiusaamista vastaan eivät mene perille. Tällaistako pitää vaan sietää? Olen itsekin ilmiantanut poliisille tiettyjä liian pitkälle menneitä keskusteluja; he eivät vaan todennäköisesti pysty tekemään asialle mitään resurssien puutteessa.
Olen itsekin ilmiantanut poliisille tiettyjä liian pitkälle menneitä keskusteluja; he eivät vaan todennäköisesti pysty tekemään asialle mitään resurssien puutteessa. -Tähän pitäisi tulla muutos.
Alkuunhan nettipoliisit olivat monesti julkisuudessakin, mutta nyt kun etsin väylää, minkä kautta ilmoittaisin asiasta, en meinannut löytää yhtään mitään. Mitä iloa on nettipoliiseistakaan, jos heitä ei edes löydä?
Ja ihmiset loukkaantuu aivan kaikesta.. Jos kysyt sitä suosikki joululaulua ja sanot ettet itse tykkää vaikka heinillä härkien kaukalon-laulusta, niin eiköhän joku tule meuhkaamaan että "aika loukkaavaa kristittyjä kohtaan nostaa tuo laulu että siitä ei tykätä, haloo, joulu on kristittyjen juhla!" ja sit ilmestyy vielä 3 trollia komppaamaan tätä mielipidettä. Palstoilla on riskaabelia kysyä mitään, jos ei halua tulla tahallaan väärinymmärretyksi. Nää kaikesta loukkaantujat ja väärinymmärtäjät tuntuvat vielä pitävän itseään hirvittävän älykkäinä.
Tietsä olen niin lihava ja puran tätä muille.
Jos minä vittuilen jollekin tai teen esim herjaavan aloituksen, niin se liittyy aina jollain tasolla siihen, että herjauksen kohteena oleva henkillö tai ihmisryhmä on vittuillut aiemmin minulle. Ovat itse joko herjanneet mielipiteitäni tai tärkeänä pitämiäni arvoja.
Minä en mollaa, minä vain vähän ojennan tyhmiä.
Pilkkaan ihan tahallaani keskitasoisesti kehitysvammaista Mikko känsälää että se on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.
Riippuu mikä on kiusaamista. Jos lihava sanoo hoikaa naruksi, niin onko se kiusaamista? Entä jos hoikka sanoo lihavaa läskiksi? Molemmat yhtä pahoja, mutta lihava luulee, että hoikkuuden arvostelu ei haittaa.
Vanhemmat eivät ole koskaan uskaltaneet kasvattaa lasta,joten lapsi on kasvanut rajattomaksi. Tämä yleistyi vapaa kasvatuksen lisääntyessä 1980-luvulla. Eli samalla, kun valtio otti itselleen kasvatus vastuun.
Koska eri sukupuolia kasvatettiin eritavalla ja osalta heistä vaadittiin enemmän niin myös rajoja on asetettu enemmän. Sellainen yliampuva rajattomuus jää sitten sille sulupuolelle, jota kumpikaan vanhemmista ei uskaltanut rajoittaa.
Netissä mellastaa aikuislapsi ei ikinä kykenisi sanomaan sanomiaan asioita ääneen kasvokkain mutta etänä tuntemattoman solvaaminen ja harkittu julmuus on helppoa.
Todellisuudessa kyse on yritys hallita omaa henkisen pahaa oloa, eli yritys hoitaa itseään. vihaoksentaminen netissä on vähän, kun viiltely ja myös tämän vuoksi se on yleisempää toisella sukupuolella.
voidaan myös kysyä mitäs helv. jauhat samanlaista siinä kaappien toisella puolen?
"SORI VAA"
Up