Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: yököttävin tai sattuvin lääketieteellinen toimenpide, joka sinulle on tehty?

Vierailija
29.11.2006 |

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehdottomasti inhottavin toimenpide on ollut kolposkopia (koepalan otto kohdunsuulta epäspesifisen bakteeritulehduksen aiheuttamien solumuutosten takia).

Hyvänä kakkosena on kulmahampaan poisto ahtauden takia, jossa kesken toimenpiteen hammas katkesi. Koska hampaan olisi pitänyt lähteä vetämällä, ei hammaslääkärillä ollut valmiuksia leikata loppuosaa hampaasta pois omalla vastaanotollaan, vaan minut piti siirtää hammaskirurgiseen sairaalaan leikkausta varten. Lykättiin vaan lisää puudutetta ja eikun menoks! Tosin täytyy sanoa, että hammaslääkäri kyllä huolehti minut hienosti sinne sairaalaan ja oli varmasti enemmän paniikissa tapahtuneesta kuin minä itse! Hassua kyllä, tästä huolimatta minulla ei ole hirveitä angsteja hammaslääkäreitä kohtaan, vaan kaikki toimenpiteet tuntuvat nykyään ihan siedettäviltä tuon kokemuksen jälkeen :)

Vierailija
42/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalabakteeri ja tikkien avaaminen heti leikkauksen jälkeen. Mätää tuli puoli kiloa ja sen jälkeen aukkoa tukittiin isolla liinalla, joka pienei aukon pienentyessä.....kipeä oli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se on minullakin kolposkopia. Asiaa ei auttanut se, että toimenpiteen suoritti YTHS:n v*ttumainen gynekologi, jolla oli jotain minua vastaan ja joka ilmeisesti siitä syystä oli todella kovakourainen ja inhottava. Onneksi toimenpiteessä oli mukana joku hoitaja, joka otti minua kädestä kiinni ja sanoi, että purista tästä, jos sattuu. Minähän puristin ja kyyneleet valuivat silmistä. Ilman sitä hoitsua olisi kyllä ollut tosi kurjaa, pisteet hänelle empatiasta. =)

Vierailija
44/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomusynnytykset jää toiseksi - selkeesti - minulle kivuliain toimenpide lienee ollut aquarakkuloiden laitto, toiseksi, esikoisen synnytyksen jälkeen pienien repeymien ompelu liian vähäisellä puudutuksella, neneän punkteeraus joskus kauan sitten

Vierailija
45/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sairaalabakteeri ja tikkien avaaminen heti leikkauksen jälkeen. Mätää tuli puoli kiloa ja sen jälkeen aukkoa tukittiin isolla liinalla, joka pienei aukon pienentyessä.....kipeä oli

Vierailija
46/166 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minulla tutkimus, ovatko munajohtimet auki: emättimen kautta tavaraa sisään ja johtimiin painetaan vettä. onneksi kaikki oli ok, sanoivat että sattuu vielä enemmän jos tukoksia.

toinen oli viisaudenhampaan poiston jälkeen auenneen haavan ompelu uudestaan, ilman puudutusta. tai siis, puudutus alkoi toimia parkkipaikalla. taisi päivystyksessä olla kiire...

Vierailija
47/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väkisinkin yökötti, kun suun kautta tungettiin paksuhko letku mahaan. Toki sain suuhun puudutussuihkeen, mutta ei se sitä kamalaa yökötyksen tunnetta lievittänyt.

Vierailija
48/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki ihan mielettömän kipeää. Ekalla kerralla ei tuntunut pahalta. Toisella tuli kyyneleet silmistä.

Kamalia kokemuksia on ollut myös sisätutkimus synnytyksen jälkeen. Meinaisin pyörtyä siihen pöydälle.

Sen sijaan joku mainitsi juurihoidon, jolla on kamala maine...itse pelkäsin sitä ihan hirveesti. Eikä sitten sattunutkaan!

Vierailija
49/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin ja huusin vaikka olin aikuinen ja lääkärin piti lopettaa kesken. En tiedä miksi sattui niin paljon. Lapsena toistunut sama että ehkä mulla on jotenkin herkät ne.

Mutta kyllä synnytyskivut ekassa synnytyksessä oli silti jotain mitä ei voi ylittää, sattui niin perkeleesti. Johtui paljolti siitä etten osannut odottaa että sattuu NIIN PALJON, eihän sitä kipua voi kuvitella.

Yököttävin toimenpide varmaan on ollut paiseen puhkaiseminen... yhhyh.

Vierailija
50/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kohdunkaulan laserointi sattunut ollenkaan, kun puudutettiin. mutta koloskopiassa ei puuduteta. ja se tehdään aina 6 kk:n välein. YÄK!

Vierailija
51/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, kun sisäelintä kiskotaan irti. Sat-tuu.

Vierailija
52/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

top 5

suolentahystys, mahantahystys, viisaudenhampaan repiminen ja sen paha tulehdus, 8 koepalan ottaminen kohdun suulta ja epparihaavan matiminen ja sen uudelleen repiminen auki.

jannaa nahda etta toisia on sattunut esim. istukan repiminen mulla se ei ollut kovin kipeaa vaikka 2 kertaa sekin on tehty.

Vierailija
53/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hirveää.

Vierailija
54/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meilläpäin. olis aika härskiä jos lääkäri työntäisi koko kätensä kohtuun saakka ihan tosta vaan...

Vierailija
55/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosena tulee kohdun tähystys.

Vierailija
56/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroskopia, viisaudenhammasleikkaus ja alatiesynnytys 13 h jää kaikki toiseksi.

Vierailija
57/166 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi 2kk verta ja itkin kusella joka kerta!

Eli mun top 5 meni uusiksi SE onehdoton liideri!

t. 83 taisin olla

Vierailija
58/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt synnytys, jossa lopuksi kaikki oli yhtä suurta kipua vaan.

Onneksi lopulta leikattiin.

Vierailija
59/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahantähystyksessä, ei mitään kohtuuttoman kamalaa. Silti epämiellyttävää, kun kurkussa tuntuu putki.

Paksusuolen tähystyksessä. Ekalla kerralla sattui niin paljon, että huusin moneen kertaan. Myöhemmin tajusin, että sen tehnyt kokenut erikoislääkäri oli surkea, sillä kahdella seuraavalla kerralla ei sattunut paljon ollenkaan.

Keuhkojen tähystyksessä: oli sellainen olo, etten olisi jaksanut olla siinä hetkeäkään kauemmin. Kutitti ja yskitti, mutta he laittoivat heti aina puudutetta.

Virtsarakon tähystyksessä: ei sattunut ollenkaan, kun oli taipuisa putki. (Miehelleni tehty joskus suoralla ja sattui hänellä kamalasti.)

Onneksi mitään vaarallista ei löytynyt.

Vierailija
60/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(useita kertoja) ilman puudutusta on ollut kipein. Tosin kovin kipeää ei sekään käynyt.

Kauhein kipu on ollut aikuisena sairastettu korvakäytävän tulehdus, jossa turvotus painaa korvakäytävän kipuhermoja korvakäytävän luurakenteita vastaan. Voitti synnytyskivunkin reilusti, vaikka olen kahdesti synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi