Suomen kaunein kesämökki 2023 Official
Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä
Kommentit (934)
Vierailija kirjoitti:
Normaalien mökkien omistajienhan nimenomaan kannattaisi osallistua sankoin joukoin, koska "normaalit" (eli käsittääkseni riittävän pienet ja riittävän ei-ökyt) mökit ovat ne, joista katsojat tykkäävät ja joille oikeasti on mahdollista voittaa myös yleisöäänestys. Mikäli joku ei ole huomannut, yksittäiseen jaksoon kuitenkin aina tulee kolme samantyyppistä genreä edustavaa kesäpaikkaa. Eivät "normaalit" ja "luksukset" kilpaile keskenään ennen kuin katsojaäänestyksessä.
Ei kilpailekaan samassa jaksossa, mutta saattaahan se nyt hillitä ilmoittautumisintoa kun tietää, että omassa mökissä on seinät ehkä vähän vinksallaan ja muilla on 200 neliötä enemmän tilaa ja arkkitehdin suunnittelema kylpyläosasto.
Pappila oli ehdottomasti parempi, olisin äänestänyt koko kisan voittajaksi. Ärsyttää todella paljon nyt!
Juu niin ärsyttää. Pappilaa täydellisempää sisustusta ei ole nähty! Ei mökki mutta eihän tässä juuri mökkejä olekaan ollut ;) En ymmärtänyt yhtään Espoon mökin hehkutusta, en ulkoa enkä sisältä. Karmea valkoinen laatikko, hyvin tavallinen sisustus. Tapetit ei nyt ihan niin hyvällä maulla valittu. Ei voi käsittää. Kuka sitä paitsi haluaa mökillä nähdä kaupungin valot? En hitossa minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu niin ärsyttää. Pappilaa täydellisempää sisustusta ei ole nähty! Ei mökki mutta eihän tässä juuri mökkejä olekaan ollut ;) En ymmärtänyt yhtään Espoon mökin hehkutusta, en ulkoa enkä sisältä. Karmea valkoinen laatikko, hyvin tavallinen sisustus. Tapetit ei nyt ihan niin hyvällä maulla valittu. Ei voi käsittää. Kuka sitä paitsi haluaa mökillä nähdä kaupungin valot? En hitossa minä ainakaan.
Olet oikeassa, tekisi mieli tehdä virallinen valitus asiasta.
Tuomarit ei sitten kritisoineet sitäkään, että Espoossa musta lasikuutio tönötti täysin irrallisena ja maisemaan sopimattomana paikallaan. Vaan oli sateella tunnelmallinen. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalien mökkien omistajienhan nimenomaan kannattaisi osallistua sankoin joukoin, koska "normaalit" (eli käsittääkseni riittävän pienet ja riittävän ei-ökyt) mökit ovat ne, joista katsojat tykkäävät ja joille oikeasti on mahdollista voittaa myös yleisöäänestys. Mikäli joku ei ole huomannut, yksittäiseen jaksoon kuitenkin aina tulee kolme samantyyppistä genreä edustavaa kesäpaikkaa. Eivät "normaalit" ja "luksukset" kilpaile keskenään ennen kuin katsojaäänestyksessä.
Ehkä ne "normaalit" mökit raakataan pois, ja ohjelmaan otetaan vain "kuuluisien" suunnittelijoiden tai muuten sometuttujen mökkejä. Mattimeikäläinen ei omine mökkeineen ohjelmaan kelpaa.
Kuka haluaisi katsella pieniä sekalaisia ja kulahtaneita miljöitä vaikka omistajalle rakkaita ja toimivia ovatkin.
Olipa pettymys tämä viime jakso kun Espoon rahatontti voitti, eihän se rakennuksena ollut mikään kummoisempi. Pappila olisi ollut oikea voittaja mutta yllättäen se kokin sisko taas valitsi arvon perusteella voittajan.
Vierailija kirjoitti:
En mä viitsi katsoa tota sarjaa kun eihän noi ole enää mökkejä, vaan huviloita tms.
Oikeaan mökkeilyyn kuuluu paskohuusi ulkona ja puusauna, sekä mökkimäinen fiilis; pakopaikka ja piilopirtti. Vähän alkeellista, ei hienoa.
Siis mun mielestä.
Ja sinäkö haluaisit katsoa vain ja ainoastaan tuollaisia mökkejä telkusta? Minusta taas nimenomaan moninaisuus on kiinnostavaa, kesasumisessakin. Mökkeilykulttuuri on murroksessa, ja moni kaupunkilainen haluaa helppoa oleilua luonnon ympäröimänä. Jotkut taas sitä ulkohuussimeininkiä.
50-luvun jaksossa tuomarit sanoneet ainakin 3 kertaa "kiinnostelee". 🤮
Vierailija kirjoitti:
50-luvun jaksossa tuomarit sanoneet ainakin 3 kertaa "kiinnostelee". 🤮
Huomasin saman. Toi ärsyttävä sana on ollut heidän mielestään ainakin kuvausten aikaan tosi trendikästä. Yök minunkin puolestani.
50-luvun jaksossa yksikään mökki ei ollut mieleeni, mutta kaksi niistä oli tosi hyvällä sijainnilla. Näkymät oli hienot.
En ole montaa jaksoa katsonut, mutta mustat mökit alkaa kyllästyttää.
Oman mökkimatkan varrelle on ilmestynyt musta mökki ja musta rantasauna. Yhdessä kohtaan tie menee lähellä rantaa, vastakkaiselle puolelle on ilmestynyt nämät mustiaiset.
On kyllä niin rumat, kuin voi vain kuvitella. Tontilta on lisäksi kaadettu puita aika reippaasti, mikä korostaa mustiaisia.
Ko mustiaisissa on yksi hyvä puoli: onneksi ne ei ole minun.
Kauanko tämä villitys kestää ja paljonko on näitä "lampaita" jotka menevät virran mukana?
En ole kerennyt montaakaan jaksoa katsomaan, on nyt omalla mökillä niin paljon tekemistä. Tavallaan kiva katsella tällaisia mutta pikkuisen kuitenkin pohdituttaa kilpailu mökeillä. Vapaa-ajan asunnot ovat rentoutumista varten, ladataan akkuja, tehdään asioita jotka tuovat lisää energiaa itselle. Ajatus, että vapaa-ajan asunnon pitäisi olla täydellinen: viimeiseen asti hiottu suunnittelu niin rakentamisessa kuin sisustamisessa, on hieman ahdistava. Eikö mieluummin kannattaisi suhtautua rennommin vapaa-ajan asuntoon, kaiken ei tarvitse olla niin kontrolloitua, ei ulkoympäristön jossa luonnolle pitäisi olla sijaa, mutta ei myöskään sisätilojen. Kuinkahan hauskaa on oikeasti olla mökillä jossa visuaalisuus on tärkein suunnittelua ohjaava tekijä, funktionaalisuus toissijaista (ei tarpeeksi kaappeja, ei harrastusmahdollisuuksia, materiaalit liian arkoja lasten leikkiä jne). Ja kuinka mukavaa perheen jäsenten viettää aikaa mökillä, jossa yhden visiot (yleensä naisen) määrittävät muiden mahdollisuudet nauttia paikasta. Ehkä mieluummin pipo hieman löysemmälle, katseet armollisemmiksi ja fokus ulos luontoon?
Vierailija kirjoitti:
Tuomarit ei sitten kritisoineet sitäkään, että Espoossa musta lasikuutio tönötti täysin irrallisena ja maisemaan sopimattomana paikallaan. Vaan oli sateella tunnelmallinen. Joopa joo.
Samaa lasikuutiota ihmettelin, mikä oli sen tarkoitus? Huvilassa oli ihana parveke, jossa voi olla huonollakin ilmalla. Ja nähdä kaupungin valot korkeammaltakin. Itse huvila oli kaunis.
Eikä se lasikuutio edes sopinut tontille. Toki vain minun mielipide, itse en halua mitään ylimääräisiä virityksiä tontilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa lasikuutiota ihmettelin, mikä oli sen tarkoitus? Huvilassa oli ihana parveke, jossa voi olla huonollakin ilmalla. Ja nähdä kaupungin valot korkeammaltakin. Itse huvila oli kaunis.
Eikä se lasikuutio edes sopinut tontille. Toki vain minun mielipide, itse en halua mitään ylimääräisiä virityksiä tontilleni.
Jos osa porukasta vaikka grillaa ja laulaa läpi yön niin ne voi tehdä sen lasimökissä. Itse huvilassa toiset saa nukkua rauhassa.
Saaristomökki tai kesäpaikka oli oma suosikkini. Hieman 30- luvun funkkistyyliä tasakattoineen, valkoisine väreineen, kuitenkin 20- luvun klassismikin näkyi. Ihastuttava paikka hienoine rantakallioineen ja merimaisemineen. Upea kesäpaikka.
Pidin kaikista kolmesta. Ensimmäisessä oli ihastuttavat talot, tuli mieleen brittityyliset summer cottage- mökit. Toisessa oli upea merimaisema. Eihän sellaisesta voi olla pitämättä. Kolmas oli hieno vanhanajan pappila muutettuna kesäpaikaksi. Viehättävä sisustus sopi loistavasti taloon. Kaikki kolme ihania kesäpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Pidin kaikista kolmesta. Ensimmäisessä oli ihastuttavat talot, tuli mieleen brittityyliset summer cottage- mökit. Toisessa oli upea merimaisema. Eihän sellaisesta voi olla pitämättä. Kolmas oli hieno vanhanajan pappila muutettuna kesäpaikaksi. Viehättävä sisustus sopi loistavasti taloon. Kaikki kolme ihania kesäpaikkoja.
Mun mielestä näissä pitäisi arvioida ohjelman nimenkin mukaisesti mökkiä eikä maisemaa.
Vanhimissa jaksoissa oli aika perusmökkitalo, joka sijaitsi vanhalla uimarannalla. Minulle se oli unelmien mökki!
En tajua tällaista asennetta, enkä sitä miksi pitää olla kateellinen.