Suomen kaunein kesämökki 2023 Official
Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä
Kommentit (934)
Tää ohjelma palvelee rikkaita leveilijöitä: Kaikki näkee töissä ja koulussa miten hulppeasti heillä vapaa-aikaa vietetään. Siihen asti ovat varmaan näyttäneet kaikille puhelimesta kuvia ökyhuvilasta, paljusta, moottoriveneestä jne.
Vierailija kirjoitti:
Taisi Espoon edustalla oleva huvila olla jo entuudestaan tuttu tuomareille tai ainakin Sumarille...ja siitä syystä valittiin jatkoon.
Niinhän se Sumari sanoikin, oon käyny täällä ennenkin.
Kummastutti vasn se miestuomari: hän antoi ekalle siirtolapuutarhamökille 9 ja kolmannelle 8. Kun yksi ja kolme sai tasapisteet, tyyppi antoi äänensä sille kolmoselle. Vaikka siis piti sitä ykköstä parempana!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi Espoon edustalla oleva huvila olla jo entuudestaan tuttu tuomareille tai ainakin Sumarille...ja siitä syystä valittiin jatkoon.
Kummastutti vasn se miestuomari: hän antoi ekalle siirtolapuutarhamökille 9 ja kolmannelle 8. Kun yksi ja kolme sai tasapisteet, tyyppi antoi äänensä sille kolmoselle. Vaikka siis piti sitä ykköstä parempana!!
Meni luottamus koko ohjelmaan :( jatkoon pääsijät on jo valittu ohjelman puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmannen mökin isäntä on muotoilija ja huonekalusuunnittelija Mikko Paakkanen. On esiintynyt ainakin vierailevana tuomarina mestaritekijä ohjelmassa.
Paakkanen ja Sumari tuntevat toisensa jo pitkän ajan takaa. Kymmenisen vuotta Neljän Tähden Illallinen -sarjassa oli sisustusteemaviikko, jossa Sumari ja Paakkanen olivat yhdessä parin muun vieraan kanssa. Netistä löytyy edelleen kuvia, jossa istutaan samassa mökissä saman pöydän ääressä. Heh heh, tottakai Hanna antaa kaverilleen kympin ja mökki meni jatkoon vaikka sitten aiempaa mielipidettä muuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te taidatte puhua eri jaksosta. Kannattaa laittaa jakson numero kommentin yhteyteen niin välttyy sekaannuksilta.
Olipas hirvee se siirtolapuutarha jakson jatkoon mennyt kolmas mökki.
Siellä ei ollut yhtään kaunista esinettä tai huonekalua, mikä hirveys se "sohvapöytäkin" oli siinä karmeen väriseks maalatun vanhan sohvan edessä, jotain jätelautoja kasattu yhteen.
Keltainen luhmuinen kaappi, valkosininen hyllykkö, tumman lilaa, harmaata, vihreää, musta kuisti, 🤮
oikea rytökasa koko paikka, ryysyranta.
Se toinen mökki sentään oli tosi siisti niin sisältä kuin pihamaakin,
se piha oli itse asiassa ihana.
Hanna Sumari pois heti ohjelmasta ja menis jo eläkkeellä vanha kurppa. Täysin korruptoitunut tuomarina, valitsee kavereidensa mökkejä jatkoon!
En mä viitsi katsoa tota sarjaa kun eihän noi ole enää mökkejä, vaan huviloita tms.
Oikeaan mökkeilyyn kuuluu paskohuusi ulkona ja puusauna, sekä mökkimäinen fiilis; pakopaikka ja piilopirtti. Vähän alkeellista, ei hienoa.
Siis mun mielestä.
No nyt on isoa ja hulppeaa vaikka onkin vanhempia rakennuksia.
Toi eka mökki on ihana sisältä, vanhan talon tunnelmaa,
mutta voi hirveys tuota ulkovuorausta,
mikä ihmeen tummaa paanoitusta se on, jokatapauksessa musta ihan hirveä.
Se kirkkaanpunainen saunamökki niiden vihreiden ikkunalautojen kanssa on tosi söpö, mutta eihän se sovi yhtään samalle tontille tuon tummanpuhuvan päärakennuksen kanssa.
Vanha pappila ei kyllä ole mikään mökki vaan juhlatila jota voi vuokrata..
Pappila ei nyt ollut mökki. Ei mitään mökkimäistä.
Espoon saariston mökki oii upea ja ansaitsi voiton , sillä tässä ei etsitä kauneinta kartanoa, jota Pappila edusti. Mutta jos katsoin oikein niin Espoon huvilassakin (kuten todella monessa muussakin mökissä) olivat nuo Ikean väsyneet sohvat. En käsitä. Muuten viimeisen päälle mietitty sisustus , ja sitten tällaiset sohvat. Makuasioitahan nämä ovat, mutta itse olisin valinnut toisin.
Vanha pappila oli kertakaikkisen upea. Mutta en kutsuisi sitä mökiksi. Mökki-sanaa taisi käyttää kaikki muut paitsi Sumari, joka sanoi kesäpaikaksi.
Itseasiassa en pidä tämän vuoden kohteista vaikka ohjelman seuraankin. Toivoisin ensi vuodeksi uudet arvostelijat, ihan vaihtelun vuoksi.
Kyllä äänestyksestä siirtolapuutarhamökkien kohdalla jäi huono fiilis. Tosi feikki peliliike. Ensimmäisessä mökissä oli kuitenkin aitoa puutarhamökin tunnelmaa.
Espoon "mökki" oli kyllä ihana. Tulisi kyllä itsekkin vietettyä mielellään tuolla aikaa. Lähellä kaupunkia, silti ihana oma rauha. Wau!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen itse enemmän niiden perinteisten mummonmökkien ja cottagecore-tyylin ystävä, niin se kolmas mökki oli minusta ihana. Ei ihme, että sai kymppejä. Ihanasti tuli se ranta ja niitty ja luonto osaksi sisustusta suurten ikkunoiden takia. Ne kaksi muuta oli sellaisia ihan ookoo, varmaan kivoja paikkoja olla, mutta ei kaunein mökki -materiaalia.
Jos ei olisi ollut niittyä ja isoja ikkunoita, joista sen näki hyvin, ei olisi ollut sen kummempi kuin tyyliltään raikas moderni puutalo. Se maisema teki erittäin paljon.
Aargh, miten huviloista voitiin äänestää jatkoon toinen vaihtoehto. Helkkarin Sumari! Valkoinen huvila oli tosi tökerön laatikon muotoinen, ja rannalle sijoitetut palju ja lasikoppi ei sopineet yhtään kokonaisuuteen. Ei mitään maisemointia ja tyylit aivan eri päärakennuksen kanssa! Tapetteja käytetty aivan överisti ja ilman makua.
Sen sijaan se pappila, aivan täydellinen kaikkia yksityiskohtia myöten! Jos noita kaikki ökytaloja sanotaan mökeiksi, niin kyllä tuo pappilakin samaan kilpailuun olisi kuulunut. Nyt tapahtui kyllä oikeusmurha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä mitään mökkejä ole.
Oikeille mökeille pitäisi olla oma sarja. Ehtona vaikka, että ei sähköjä (pari aurinkopaneelia ok), jolloin omakotitaloon verrattavat ja muut ökyhuvilat jäisivät pois.Olisiko aurinkopaneelit koristeena, sillä nehän tuottavat sähköä?
Palstan kirjoituksista paistaa läpi kateus.
Kun minulla ei ole ( siis minulla ei ole varaa), niin muillakaan ei saa olla, mutta pariin aurinkennoon minulla on varaa, niin ne sallitaan.
Kannattaa muistaa että ökymökkeilijät maksavat ihan helkusti mm Arvonlisäveroja. Olen nähnyt 100 000€ "mökki" keittiön, arvolisävero ko keittiöstä n. 20 000€.
Paljonko sinä maksat veroja palkasta? 10 000€?
Haha, kateuskortti vedetty. Ei tässä ole mistään tuloista tai veroista kysymys, vaan siitä miten persoonattomia nuo ökytalot ovat. Vanhoissa mökeissä aistii historian.
Ehkä ne "normaalit" mökit raakataan pois, ja ohjelmaan otetaan vain "kuuluisien" suunnittelijoiden tai muuten sometuttujen mökkejä. Mattimeikäläinen ei omine mökkeineen ohjelmaan kelpaa.