Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mies tahtoisi muuttaa Nummelaan.

Vierailija
29.11.2006 |

Asutaan Helsingissä ja ollaan molemmat täällä myös töissä. Mutta nyt kun ollaan vähän katseltu isompaa asuntoa niin mies onkin innostunut ajatuksesta muuttaa Nummelaan.

Perusteet sinänsä hänellä ovat ihan järkevät: halvemmat asunnot, vähemmän liikennettä ja ilmansaasteita, enemmän leikkikavereita lapsille naapurustossa (asutaan nyt vanhalla alueella jossa lapsiperheitä vähän).

Mutta minua itseäni jotenkin ahdistaa ajatus muuttamisesta niin " kauas" . Tarvittaisiin toinen autokin työmatkoihin. Ja se aluekin Hiidenrannassa tuntuisi olevan kaukana kaikesta jopa Nummelan mittakaavassa. Mitenköhän harrastusmahdollisuudet Helsinkiin verrattuna? Tai kaupat, koulut ja päiväkodit? Enkä edes tunne sieltä ketään, ja isovanhemmatkin asuvat Helsingissä.

Miten voikin tuntua 50 kilometrin matka siltä kuin olisi muuttamassa toiselle mantereelle.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko pahempi ruuhka kahdeksaan menijöillä?

Vierailija
22/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taatusti nopeampi kuin bussilla Nummela - Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta on, että kun olin aikoinaan töissä etu-töölössä, niin tulin nopeammin Nummelasta bussilla työpaikalle kuin työkaverini joka asui jossain itiksen nurkilla, ja joutui käyttämään kolmea eri kulkuneuvoa.

13

Vierailija
24/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko ovatko herättäneet (....ajatuksia)?

Vierailija
25/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moottoritietä, pyörällä tai kävellen

ei vain ole, vaihtoehdottomuus tulee heti todeksi, jos kulkuyhteys perustuu omaan autoiluun pitkin moottoritietä

Vierailija
26/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatka kestää 30min tai tunnin, niin kuukaudessa matkustaisit noin 20 tai 40 tuntia. Tuo erotus 20 tuntia on paljon aikaa olla lasten kanssa, tai vaikka ottaa aikaa itselle.

Neliöt sitten, onko ne kuinka tärkeitä? Voisiko kotia sisustaa tilaihmeeksi? Kuinka paljon oikeasti tarvitsette tilaa. Haluatteko tilaa vain luxuksen takia?

Ja yksi tärkein juttu on asuinalue, en itse muuttaisi rauhattomalle seudulle jos olisi pian kouluun lähteviä lapsia.

Itsekin olen näitä pohtinut ja päädyimme muuttamaan pois pääkaupunkiseudulta isompaan asuntoon, mutta pääasia oli rauhallinen asuinalue ja oma piha, työmatkat ratkaisimme niin että vaihdoimme työpaikkoja lähemmäs uutta kotia. Edelleen olemme tunnin matkan päässä Helsingistä, mutta pidimme siihen kuluvaa aikaa liian arvokkaana joten kun uudet työpaikat löytyi, ei tarvinnut montaa kertaa miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi