Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun veroprosentti on 16, ja silti koko palkasta katoaa 25%. Täähän on nyt ihan pskaa.

Vierailija
13.04.2023 |

Kohta joudun nostamaan veroprosenttia, ja eihän sen jälkeen jää enää mitään käteen. Nyt oli palkka 4100e, josta tilille tulee 3100. Eli neljäsosa häipyy matkalla jonnekin. Ihan prsiistä koko touhu.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan ne verot jättää vaikka kaikki maksamatta mutta sen jälkeen on valtiolta turha odottaa mitään palveluita. 

Eipä niitä nytkään tunnu saavan muut kuin ne jotka ei edes yritä tehdä töitä. Yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä on joutunut käymään jo pitkään mikäli ikinä haluaa saada mitään hoitoa, itse maksan tieni aurauksesta, lapsia ei ole joten ilmainen päivähoito tai koulu ei minua kosketa.

Ja kun ei ole lapsia, niin ei tule koskemaan myöskään eläke tulevaisuudessa. Ei ole maksajia.

Vierailija
42/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tekee työntekijän palkasta eli bruttopalkasta veronpidätyksen sekä vähentää työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut ja tilittää ne eteenpäin. Jäljelle jää nettopalkka eli summa, jonka työntekijä saa tililleen. Eli verot eivät ole ainoa maksu, joka palkasta pidätetään.

Alunperin bruttopalkasta maksettiin vain verot ja työntantaja maksoi eläke ja vakuutusmaksut sen päälle. Nykyisin niitä on pikkuhiljaa siirretty työntekijän maksettavaksi. Kohta varmaan pitää osallistua firmankin veroihin työntekijän nettopalkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot nousi tänä vuonna, koska asuntolainan korkovähennys poistui kokonaan. Lisäksi moni kunta ja kaupunki nosti kiinteistöveroa.

Todellakin. Ikinä maksanut näin paljon kiinteistöveroa, ja talokin jo yli 25 vuotta vanha ja paikoitellen huonossa kunnossa. Missä on ne ikäpoistumat?

Vierailija
44/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on noin pieniä veroprosenttia ihmisillä?? Mun tulot 2700 ja maksan siitä jotain 20 prossaa veroa. Miksi mulla isompi veroprosentti kun ketjun aloittaja? Ei oo reilua.

Vierailija
45/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 4100e bruttotuloilla on 16% veroprosentti..?

No jos haluaa maksaa mätkyjä. Itsellä 3100e tuloilla 20,5%. 

Oma palkka on noin  4800 ja veroprosentti 19,5, käteen jää noin 3400. Aika tasan menee, ei pitäisi tulla mätkyjä eikä palautusta.

Missä veroparatiisissa? Minulla menee samoista tuloista yli 30% veroja.

Vierailija
46/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä maksat eläkettä

Jota et tule edes koskaa saamaan :D Ompa helvetin kannattavaa, järkevää ja motivoivaa.

Ne rahat menee suoraan demareiden perseisiin eli haaskuulle. Käytännössä joutuu tekemään talkoita ja taksvärkkiä demariloisten vuoksi.

Vierailija
47/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli perusteltua maksaa eurooppalaisittain korkeita veroja, kun olimme ns. hyvinvointiyhteiskunta. 

Nyt jäljellä on vaan kovat verot. Koulut ja päivähoito surkeassa jamassa, terveydenhuoltoa ei saa, vanhukset makaa sängyissään, mielenterveysongelmat tapissa, ruuanhinta nousee, pienyrittämällä ei pärjää yms. 

Ostovoima on järkyttävän alhainen tällä maailman onnellisemmalla kansalla. 

Ei sitä voi oikein muualla edes käsittää. 

Suomen veroaste on sellaisen 2,5% yli EU keskiarvon, joten ei se nyt niin älyttömän korkea ole, mutta palvelut on hyvää vauhtia romuttumassa säästöjen vuoksi.

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tietotrendit_2013/tt_1_2…

Tuossa on hieman uudempaa tilastoa, jossa ero on kasvanut

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot…

Oho, olipas tuo oma lainaus vanha, en huomannutkaan, mutta eipä nuo erot ole mainittavasti muuttuneet.

Vierailija
48/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15% palkasta ja 8,65% jos on 53-vuotta tai yli.

Eli veroluonteiset maksut yhteensä 10,15%  progressiivisen tuloveron päälle

Saako siis vuodessa tienata 750 euroa ilman vähennyksiä kun tuo tulonhankkimisvähennys on 750 euroa kaikilla työtätekevillä?

Vierailija
49/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä maksat eläkettä

Jota et tule edes koskaa saamaan :D Ompa helvetin kannattavaa, järkevää ja motivoivaa.

Ne rahat menee suoraan demareiden perseisiin eli haaskuulle. Käytännössä joutuu tekemään talkoita ja taksvärkkiä demariloisten vuoksi.

Tyhmistä äänestäjistä kärsii koko kansa

Vierailija
50/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan ne verot jättää vaikka kaikki maksamatta mutta sen jälkeen on valtiolta turha odottaa mitään palveluita. 

Eipä niitä nytkään tunnu saavan muut kuin ne jotka ei edes yritä tehdä töitä. Yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä on joutunut käymään jo pitkään mikäli ikinä haluaa saada mitään hoitoa, itse maksan tieni aurauksesta, lapsia ei ole joten ilmainen päivähoito tai koulu ei minua kosketa.

Ja siinä taas yksi aikuisena syntynyt tai maahan muuttanut, joka ei ole lapsena saanut hyötyä sote- ja koulutuspalveluista.

Vierailija
51/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo normaalisti noin suuri kuukausipalkka, nyt vaan oon tehnyt ylitöitä kuin pieni eläin ja siksi palkka nelosella alkava tässä tilissä. Ja varmaankin joudun nostamaan prosenttia lopppuvuotta kohden.

Mikset mieluummin nosta nyt veroprosenttia vähän korkeammaksi ja katso sitten loppuvuodesta, saisitko marras-joulukuulle verokortin pienemmällä prosentilla?

Vierailija
52/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä maksat eläkettä

Kapitallistilla on aina kädet duunareiden taskuilla.

Vierailija
53/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä maksat eläkettä

Tyhmistä äänestäjistä kärsii koko kansa

Vähän sama kuin yksi kerrostalossa asuva voi tuhota koko kerrostalo kommuunin asumismukavuuden vaikkapa polttamalla kämppänsä.

Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta  ; )

Vierailija
54/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma palkka on noin  4800 ja veroprosentti 19,5, käteen jää noin 3400. Aika tasan menee, ei pitäisi tulla mätkyjä eikä palautusta.

Naantalissa, onhan tämä melkein veroparatiisi, kunnallisvero 19,0

Vierailija
55/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän sulla vielä tulee. Ootko varma että toi prosentti on oikein? Mulla palkka 4300 ja tilille tulee 2980. Veroprosentti 21. 

Vierailija
56/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle vielä sit muut verot ostoksista jne.

Paskaa tosiaan on.

Siksi en olekaan enää vuosiin töissä käynyt.

Vierailija
57/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naantalissa, onhan tämä melkein veroparatiisi, kunnallisvero 19,0

Ihan kaikkia tulojasi et sitten taida verottajalle raportoida.

Vierailija
58/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöt on tässä oravanpyörässä pelinappuloina ja päättäjät vetelevät oikeista naruista ja nauravat. : D

Vierailija
60/109 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 52 vuotiailla sotu maksut 10,15%  muilla 8,65%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi