Mistä ne avioparit voivat keskustella keskenään jos vain toinen on akateeminen?
Täällä kun moni akateeminen kokee yhteydenpidon vähän koulutettuihin sukulaisiin ongelmana.
Mutta aviopuoliso on se lähin niin miten onnistuu? Esim lääkäri ja sh?
Entä jos vanhemmat on duunareita ja lapsi akateeminen?
Ainakin omassa sivussa en ole huomannut mitään ongelmaa vaikka koulutustaustat vaihtelevat duunarista tohtoriin.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Me keskustellaan siitä että sammuuko jääkaapin valo kun sen oven sulkee?
Tämän voi ratkaista laittamalla jääkaappiin kännykään ottamaan videokuvaa, kun sulkee oven. Sen jälkeen avaa oven ja ottaa kännykön pois, lopettaa tallennuksen ja katsoo videolta, sammuiko valo.
Joidenkin mielestä akateemisilla on kuiva huumorintaju, mutta emme ymmärrä väitettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, akateeminen koulutus ja sosiaaliset taidot on erilliset kyvyt, sieltä akateemikoista niitä ultrajärkeviä vasta löytyykin jotka eivät ymmärrä puhetta kun kaiken tarvii olla autismisen mustavalkosia totuuslauseita ja sopia heidän ouhtaaween heikkalaatikkoon joka on niin hieno ettei sitä elämällä tohdi sotkea.
Elämän koulu on jees.
En mä niin sanonu.
Taas esimerkki kun ei akateeminen ymmärrä edes yksinkertaisia asioita kun se on niin ultrajärkevä et joka asia tarvii vääntää rautalangasta kun ilmeisesti tyhmäks heittäytyminen pointin ajamisen nimissä on "järkevää".
Hukkaan meni sekin koulutus.No kyllä on elämänkoululaisen mielen köyhyyttä meinata, että akateemiset on kaikki jotain autistin tasoisia sosiaalisilta kyvyiltään. Älykkyyden eri osa-alueet ovat yhteydessä toisiinsa, eli älykkäät ihmiset ovat keskimääräisesti älykkäitä myös sosiaalisesti.
Taas, taas sä laitat sun typeriä sanoja mun suuhun.
Vastaa siihen mitä mä sanon, älämsiihen olkiukkoon jonka keksit tilalle kun et pärjää mulle.Et taida ymmärtää edes mitä itse kirjoitat. Sun kanssa en parisuhteessa kykenisi keskustelemaan, onneksi on fiksumpiakin ei-akateemikkoja!
Olkiukko ei toiminu niin siirryit solvaamiseen? Mhm.
Ukso pois, mä en ole se hankala yksilö tässä, sä et osaa edes lukea niin että ymmärrät lukemas ja väittelet ekslusiivisesti argumentointivirheillä.
Miten meni noin omasta mielestä? Näyttääkö akateemisten ymmärrys ja älykkyys nyt jotenkin paremmalta tän sun ulostulon jälkeen? :' D
Tää on niin joku akateeminen ite joka fleksaa latvakakkosten kans, koulutus ei tässä maassa korreloi älykkyyden kans kun ihan minimaalisesti niin se on brutaalia katteltavaa kun joku oikeasti älykäs myllyttää.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, akateeminen koulutus ja sosiaaliset taidot on erilliset kyvyt, sieltä akateemikoista niitä ultrajärkeviä vasta löytyykin jotka eivät ymmärrä puhetta kun kaiken tarvii olla autismisen mustavalkosia totuuslauseita ja sopia heidän ouhtaaween heikkalaatikkoon joka on niin hieno ettei sitä elämällä tohdi sotkea.
Elämän koulu on jees.
En mä niin sanonu.
Taas esimerkki kun ei akateeminen ymmärrä edes yksinkertaisia asioita kun se on niin ultrajärkevä et joka asia tarvii vääntää rautalangasta kun ilmeisesti tyhmäks heittäytyminen pointin ajamisen nimissä on "järkevää".
Hukkaan meni sekin koulutus.No kyllä on elämänkoululaisen mielen köyhyyttä meinata, että akateemiset on kaikki jotain autistin tasoisia sosiaalisilta kyvyiltään. Älykkyyden eri osa-alueet ovat yhteydessä toisiinsa, eli älykkäät ihmiset ovat keskimääräisesti älykkäitä myös sosiaalisesti.
Vastaa siihen mitä mä sanon, älämsiihen olkiukkoon jonka keksit tilalle kun et pärjää mulle.Et taida ymmärtää edes mitä itse kirjoitat. Sun kanssa en parisuhteessa kykenisi keskustelemaan, onneksi on fiksumpiakin ei-akateemikkoja!
Ukso pois, mä en ole se hankala yksilö tässä, sä et osaa edes lukea niin että ymmärrät lukemas ja väittelet ekslusiivisesti argumentointivirheillä.
Miten meni noin omasta mielestä? Näyttääkö akateemisten ymmärrys ja älykkyys nyt jotenkin paremmalta tän sun ulostulon jälkeen? :' DTää on niin joku akateeminen ite joka fleksaa latvakakkosten kans, koulutus ei tässä maassa korreloi älykkyyden kans kun ihan minimaalisesti niin se on brutaalia katteltavaa kun joku oikeasti älykäs myllyttää.
-eri
Elämänkoulusta kuultua, että älykkyys ei korreloi
-eri
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko akateemiset toisilleen pelkkiä opiskelualansa asioita?
Näin olen ymmärtänyt.
Ap
Minä olen akateeminen, ja mieheni ei ole edes ylioppilas. Suoritti muutama vuosi sitten 50 v amk-tutkinnon.
En keksi mitään, mistä emme voisi keskustella. No, kirjallisuudesta ja tyylilajeista hän ei pysty keskustelemaan, mutta ei haittaa.
Yleissivistys hänellä on niin hyvä, ettei erotu sen osalta mitenkään muista.
Meillä on viime aikoina puhuttu paljon politiikasta ja yhteiskuntakehityksen eroista eri maissa. On analysoitu sosiologisesti yhteiskuntia ja verrattu äänestyskäytökseen. t: tuplamaisteri ja tohtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän koulu on jees.
En mä niin sanonu.
Miten meni noin omasta mielestä? Näyttääkö akateemisten ymmärrys ja älykkyys nyt jotenkin paremmalta tän sun ulostulon jälkeen? :' DTää on niin joku akateeminen ite joka fleksaa latvakakkosten kans, koulutus ei tässä maassa korreloi älykkyyden kans kun ihan minimaalisesti niin se on brutaalia katteltavaa kun joku oikeasti älykäs myllyttää.
-eri
Elämänkoulusta kuultua, että älykkyys ei korreloi
-eri
Taas olkiukko.
Opetetaaks siä koulussa mitään?
Laita googleen illustrated book of bad arguments, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me keskustellaan siitä että sammuuko jääkaapin valo kun sen oven sulkee?
Tämän voi ratkaista laittamalla jääkaappiin kännykään ottamaan videokuvaa, kun sulkee oven. Sen jälkeen avaa oven ja ottaa kännykön pois, lopettaa tallennuksen ja katsoo videolta, sammuiko valo.
Joidenkin mielestä akateemisilla on kuiva huumorintaju, mutta emme ymmärrä väitettä.
Me pohdittiin viimeksi miten jigit saisi kellumaan ja tehtiin erinäisiä kokeita eri materiaaleilla. Toinen diplomi-insinööri ja toinen muuten vain hullu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisista asioista, työpäivästä, uutisista, mitä syödään, mitä tehdään viikonloppuna, kuömpaan reikään pannaan tänään yms.
Ettekö te puhu koskaan vaikka maalaustaiteesta, kirjallisuudesta, tieteen historiasta, politiikasta jne?
En itse oikein hahmota tässä edes mahdollista ongelmaa, vaikka yliopistotutkinnon olenkin aikanaan saanut. Ehkä se johtuu siitä, että en miellä itseäni akateemiseksi, vaan kävin vain opiskelemassa itseäni kiinnostavia asioita. Puolisoni kanssa meillä riittää monenlaista ihan tavallista juteltavaa, sillä ei meistä kumpikaan ole vain suorittamamme koulutus tai työ joita palkkamme eteen teemme.
En jaksakaan enää pitää yhteyttä matalasti kouluttautuneisiin vanhempiini. Toki tulen toimeen myös amkkilaisten kanssa, mutta ei sellaiset ihmissuhteet ole kovin antoisia.
Onpa taas hölmö aloitus. Luulee, että jotkut menevät naimisiin ja vasta sitten alkavat yrittää keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksakaan enää pitää yhteyttä matalasti kouluttautuneisiin vanhempiini. Toki tulen toimeen myös amkkilaisten kanssa, mutta ei sellaiset ihmissuhteet ole kovin antoisia.
Hyvä ettei lasten hankinta ole pakollista. Kuka niitä sietää. Korkeakoulutuksenkin ne hankkivat vasta aikuisina jos hankkivat. Kuka jaksaa 18 vuotta kestää kotonaan ei-akateemisia yksilöitä?
En puhu tutkimusalastani oikeastaan kenellekään muulle kuin niille, joita se kiinnostaa, en edes sellaisille ystäville, jotka ovat akateemisia. Siis saatetaan kyllä keskustella asioista, jotka liippaavat sitä aihepiiriä, mutta keskustelun rekisteri on sellainen, etten mene mihinkään nippelitietoon tai jargoniin vaan korkeintaan menee sellaisen popularisoidun tieteen rekisteriin, ei sen syvällisemmäksi. Enkä näe sille edes tarvetta, vaikka suhtaudun siihen omaan alaani intohimoisesti.
Keskustellaan muuten hyvinkin laajasti, kulttuurista politiikkaan, työelämään jne.
Vierailija kirjoitti:
mo
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin omassa sivussa en ole huomannut mitään ongelmaa vaikka koulutustaustat vaihtelevat duunarista tohtoriin."
Mikä sinut siis saa kuvittelemaan, että muilla olisi ongelmaa?
Täällä oli ketju jossa monet akateemiset kokivat ongelmaksi yhteydenpidon vähän koulutettuihin sukulaisiin. Ei löydy puheenaihetta sukujuhlissa yms.
En itse tätä keksinyt vaan täältä luin.
No jos ei olisi mitaan puheenaihetta loytynyt sen tulevan puolison kanssa siina alkuvaiheessa niin tuskin olisi parisuhdettakaan syntynyt. Vai kuvitteletko etta kaksi vaivautuneesti ja pakon Edessa harvakseltaan toisilleen puhuvaa jostain syysta kuitenkin rakastuu ja pariutuu. No harvemmin. Ne sukulaiset on hiukan eri asia, ei niita voi samalla lailla valita. Ne on mita on ja niitten kanssa sitten tulee juttua jos on tullakseen.
Tuo vika on pahimmissa akateemikoissa. Ei osata tai nähdä muuta maailmaa kuin akateeminen maailma.
Eivät tietenkään mistään. Niinpä meilläkin on ollut täysin hiljaista tammikuun 2019 jälkeen. Tulin kotiin maisterinpaperit kainalossa ja yhtäkkiä meillä ei ollut enää mitään puhuttavaa.
...Jestas.
Helposti onnistuu suhde, jos esim. Sh:n osaaminen on lääkärin tasolla ja lääkärin osaaminen sh:n tasolla 🤗
Miten meni noin omasta mielestä? Näyttääkö akateemisten ymmärrys ja älykkyys nyt jotenkin paremmalta tän sun ulostulon jälkeen? :' D