Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AKATEEMINEN: mikä on palkkasi tällä hetkellä? Millaista työtä teet?

Vierailija
27.08.2008 |

Omani vain reilut 2700 ja miestäni kipurajoilla. Yksityinen ala, iso yritys.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs tutkit tuollaisella palkalla? yksityinen, yliopisto vai muu julkinen?

t. toinen tukija, n. 1/3 sun palkasta

Vierailija
2/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikorkeasta valmistuneet eivät ole akateemisia kuitenkaan, mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan omasta puolestani...yliopistolla, tohtori, tutkija, palkka n. 3200 e/kk.

Vierailija
4/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni tuossa ajassa harvoin saa edes virkaa, pelkkiä sijaisuuksia vaan..?

T: yksityisen sektorin juristi joka on aina luullut, että julkisella puolella maksetaan kurjasti

Vierailija
5/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienata puhtaana käteen ees tonni. Aina se ei onnistu, mutta toisaalta oon ollu freenä vasta vähän aikaa ja opettelen vasta hommaa ja yritän hankkia suhteita.

Aiemmin olin töissä lehdessä ja sain siellä taulukkopalkan 2222 e kuussa. Töitä piti tehdä kuin pieni eläin ja olla kipeän kiitollinen siitä, että taas työsuhdetta jatkettiin muutama kuukausi. Mieluummin köyhä ja onnellinen.

Vierailija
6/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on T 11 palkkaluokka kahdella kokemuslisällä joka tämän syksyn korotuksen jälkeen on 4.360 euroa. Kyseistä palkkaluokkaa maksetaan mm. ainakin hallintotuomioistuimissa mm. tuomareille ja korkeimmissa oikeuksissa esittelijöille. Ensimmäinen kokemuslisä tulee 2 vuoden jälkeen ja toinen 5 vuoden jälkeen.

Vierailija
7/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työaika noin 20 tuntia viikossa.

Vierailija
8/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin joskus siihenkin hommaan vaaditaan jopa maisterin tutkintoa ja toisaalta, jotta saisi os.hoit. töitä, täytyy yleensä olla kokemusta esimiestyöstä sen akateemisen koulutuksen lisäksi.

Vierailija
9/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sosiaalityön maisterin vaativan sosiaalityöntekijän palkka on n. 2500€/kk

FM täälläkin. Töitä olen etsinyt minäkin vuoden alusta lähtien. 1 pätkä takana. Ei paljon naurata tämä ketju. Jos niitä töitä joskus löytyy niin opettajan palkka ei paljon 2500 ainakaan suuremmaksi kohoa. Alussa jää allkin sen.

Vierailija
10/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vakituinen T 11 -paikka kuuden vuoden työkokemuksella? Onnea!

Vierailija
11/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistunut viestinnän VTM, kokemusta tiedotusalasta alle vuosi, toimittajakokemusta 2-3 vuotta. Kyseessä alle vuoden mittainen sijaisuus valtiolla.

Vähäiseen kokemukseeni nähden hyvä palkka.

"Akateeminen" tutkinto on alempi tai ylempi korkeakoulututkinto yliopistosta tai teknillisestä korkeakoulusta.

Vierailija
12/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotusti kävi tuuri ja olin onnekas ja erittäin tyytyväinen tällä hetkellä. Ikäjakauma meillä tällä hetkellä sellainen, että vanhoja siirtyy eläkkeelle pilmin pimein lähivuosina ja hyviä virkoja tulee auki.

Vierailija
13/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, en ole akateeminen ("vain" AMK), mutta moni kollega aika samanlaisella palkalla on.

Ihmettelen muuten tätä ketjua: taidan olla ensimmäinen yli sadasta vastaajasta, joka kertoo tekevänsä myyntityötä.

Toki naiset ovat ns. asiantuntijamyyntityössä harvinaisempia, mutta ainakin tuntemani naiset ovat työssään oikein hyviä.

Lääkefirmat ehkä ovat poikkeus tästä säännöstä (siis että naisia on vähän), sillä usein sairaanhoitajia on niissä töissä, joista muuten niistäkin maksetaan hyvin.

Naiset vain ovat usein liian kilttejä eivätkä ehkä usko pärjäävänsä myyntityössä, vaikka kyseessä on asiantuntijatyö siinä missä moni muukin.

Vierailija
14/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin työajan palkkani tulee olemaan 3438 e/kk (21,08 e/h), olen erikoistuva lääkäri (loppuvaiheessa, vajaan kahden vuoden päästä erikoislääkäri). Työaika periaatteessa 38 h 15 min viikossa. Käytännössä menee ylityökorvauksetta jonkinverran yli, koska työaikana ei juuri ehdi opiskella, vaikka olen koulutusvirassa. Ja jos joku potilas on "pää kainalossa" iltapäivällä, niin eipä sieltä töistä noin vaan lähdetä, vaikka työaika päättyisi...

Arkipäivystys, joka on kovaa työtä työpäivän päälle seuraavaan aamun klo kymmeneen, lihottaa palkkapussia 680 e. Lauantaipäivystys, joka tuhoaa koko viikonlopun, kun sunnutai menee nukkumiseen (vuoro klo 9-10 eli 25 h), lihottaa palkkapussia 1400€.

Ja koulutus on lääketieteen tohtori sekä erikoislääkärikoulutusta siihen päälle 4 v tehtynä. Ja tuo palkka sisältää myös ensimmäisen ikälisän.

Ja olen tuohon ensi syksyn palkkaani ihan tyytyväinen, viime palkankorotuksissa lääkärit keskenään keskittivät palkankorotukset nimenomaan loppuvaiheen erikoistuville lääkäreille (jotka tekevät keskimäärin varsin raskasta, joskin antoisaa työtä). Alkuvaiheessa erikoistuin 2600 € kuukausipalkalla.

Ja nämä tarkat selostukset ovat tässä siksi, että minua ottaa päähän, että vuorotyötä tekevien palkkoja vertaillaa aina ihan sen mukaan, mitä haetaan. Esim. lääkäreiden palkat esitetään aina kuntatyöantajan "huippupalkkoina" ottamatta huomioon, että lääkärin peruspalkka ei niin kovin ihmeellinen ole. Tottakai se liksa kokonaisuudessaan on hyvä, jos päivystää paljon, ja tekee vielä yksityisvastaanottoa päälle (itse en tee), mutta on siinä sitten sitä duuniakin....

Vierailija
15/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkärin selostus palkan muodostuksesta oli valaiseva.

Peruspalkka ei tosiaan ole ihmeellinen, mutta ylityöt lihottavat palkkapussia ihan hyvin.

Mielestäni lääkäri on palkkansa ansainnut ihan täysin, mutta en ole ihan samaa mieltä kaikista muista akateemisista aloista.

Etenkin ihmetyttävät ne höpöhöpö-aineiden opiskelijat, jotka tuskailevat pientä palkkaansa, vaikka ovat opiskelleet niiiin kauan. Niinpä, palkka maksetaan työn tuottavuuden, ei opsikeluajan pituuden, mukaan aika usein, joten valitus on mielestäni täysin turhaa.

Vierailija
16/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2500 €

Vierailija
17/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ilmeisesti on yksiselitteinen vastaus tähän?

Noin esimerkkinä, onko esim. vanhustenhuollossa työskentelevien työ turhaa, koska vanhukset eivät enää tuota mitään (päin vastoin)?

Onko luova työ tuottavaa?

Vierailija
18/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Itse akateemisena teen sosiaalityöntekijän töitä epäpätevänä kun ei ole tullut sosiaalityötä pääaineena luettua. (kaduttaa nyt) Saan palkaa peräti 2350€ repikää siitä....

Vierailija
19/92 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisiko ketään, jolla vähän relaistisemmat tulot?

Vierailija
20/92 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen iso toimija on työnantajana.