Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AKATEEMINEN: mikä on palkkasi tällä hetkellä? Millaista työtä teet?

Vierailija
27.08.2008 |

Omani vain reilut 2700 ja miestäni kipurajoilla. Yksityinen ala, iso yritys.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattojärjestössä, FM, 3400 e/kk.

Järjestösektorilla ihan ok palkka. Ja kilpailee hyvin yliopiston palkoilla, joilla aiemmin olin...

Vierailija
82/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin joku aiemminkin. Kannustakaa äidit lapsianne ja erityisesti tyttäriänne ottamaan vähän selvää palkoista ennen kuin valitsevat elämänuriansa. Moni saa samalla työmäärällä kaksin-kolminkertaisen palkan teollisuudessa kuin vaikka asiantuntijatehtävissä kunnassa.

Tietysti kannattaa tietää palkoista, mutta tärkeintä lienee tietää, mitä todella haluaa tehdä.

nimim. teollisuuden hyväpalkkaisesta hommista muualle siirtynyt onnellinen (ja pienipalkkainen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on viime vuodet liikkunut 105 000 - 115 000 euron välillä riippuen siitä, paljonko on jaksanut ahertaa. Palkkatulojen verotus Suomessa, sivumennen sanoen, on aivan syvältä.

Vierailija
84/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta 6 v ja töissä oikeushallinnon palveluksessa, ei virallista työaikaa ja töitä teen keskimäärin 30 h/vko.

Vierailija
85/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion kannustaa valitsemaan tasan tarkkaan sen alan, josta ovat kiinnostuneet. Itse olen lyönyt ns. päätä seinään parempipalkkaisella teknisellä alalla, ja ihan vapaaehtoisesti vaihtanut vähemmän "tuottaviin" hommiin, mutta sellaisiin jotka sopivat minulle. Minulla oli muuten kouluaikoina nyk. AMK-tasoa vastaava haaveammatti, jonka vanhempani "torppasivat" täysin (olin tosi hyvä koulussa) ei-akateemisena ammattina. Vieläkin harmittaa, etten pitänyt päätäni asiassa, sillä tällä elämänkokemuksella uskon että ko. ala olisi ollut minulle oikea valinta.

Vierailija
86/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja peruskoulun yläasteella FM 3400e.

Voisi olla parempikin... :(

Vierailija
87/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moon myyjä ja palakka on 1670 euroa kuukaures miinus verot ym....hyvin pärjätähän tälläki

Vierailija
88/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisten johdon koulutusohjelmien suunnittelu ja kehittäminen ja yksilöllisten kehityssuunnitelmien laatiminen yhdessä henkilöstön kanssa. Osallistun myös muihin henkilöstöhallinnon tehtäviin ja olen usein mukana mm rekrytointitilanteissa.

Mitä toimenkuvaasi kuuluu? T. Se kyselijä

Vierailija
89/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä monenkin kirjoittamana. Ihanko tosiaan joku teistä äideistä pyrkii ohjaamaan lastaan/tytärtään valitsemaan sellaisen alan, josta maksetaan hyvin liksaa? Ottakaa nyt järki käteen ja miettikä vähän. Jos teille on raha se tärkein juttu duunissa, niin älkää olettako sen olevan sitä muille, etenkään lapsillenne. Totta kai lapselle aikanaan pitää kertoa mm. eri duuneista maksettavista palkoista, muttei kai nyt sentään heitä pidä ohjata valitsemaan alaa, josta eivät pidä??? Tietenkin on hyvä kertoa, että kirjastonhoitaja ja lekuri saavat erinäköistä palkkaa, mutta typerää on yrittää tämän vuoksi vaikuttaa lapsen valintoihin.

Tämäkin pikkujuttu vain kertoo hieman tästä joidenkin ihmisten niiiin materialistisesta ajattelusta nykyajan yhteiskunnassa. Tosi sääli.

Ja kyllä, itse olen hyväpalkkainen (vaikken akateeminen), mutta elämän onni tulee ihan muualta kuin hyvästä liksasta.

Vierailija
90/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta alalta 2,5 vuotta, palkka n. 3400 € / kk.

Vierailija
91/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa työpaikkailmoituksissa akateemisten alojen palkat on jotain 2-3000, ja täällä porukka saa melkosia summia.

Luulin jo, että hinnoittelen itseni ulos palkkatoivomuksilla, mutta täytyykin tarkastaa tilanne uudestaan. Ja juu, tiedän kyllä, että palkka riippuu alasta ja kokemuksesta, mutta keskimäärin melko hyvätuloista porukkaa täällä. Hienoa!

Itsellä nyt 0 e/kk, aiemmin n. 3000 e/kk amk-ope

Täytynee siis kehitellä jotain ;)

Vierailija
92/92 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin harmittaa, kun akateemisten vanhempien lapsena mut puskettiin yliopistoon opiskelemaan hyvintyöllistävää ja hyväpalkkaista alaa. Ihan itse sen valitsin, mutta olisi pitänyt tajuta, että en kestä palkasta huolimatta alaa, joka ei sovi minulle. Harmittaa, kunnen mennyt opiskelemaan sh:ksi. Varmaan olisi kaikki lentäneet ympärillä selälleen, kun kympin tytär pitkällä matikalla menee "vaan" sairaanhoitajaksi...