Mielenterveysongelmat ovat rähjähtämässä käsiin Suomessa
Asiantuntija: Suomessa on mielenterveyskriisi, joka maksaa meille miljardeja "Kestämätön tilanne"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-suomessa-on-mielenterv…
"Yhä nuoremmat painivat vakavien mielenterveysongelmien kanssa, kun maailma kolmoiskriiseineen ahdistaa näin paljon itsetuhoisuus työllistää Suomen poliisia"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yha-nuoremmat-painivat-vakavien-mie…
Kokoomus tietenkin ehdottaa lääkkeeksi leikkauksia terveydenhoitoon, palveluihin, palkkoihin jne. Näillä Suomen kansa terveeksi.
Kommentit (294)
Omasta hyvinvoinnista pitää ITSE huolehtia, sitä ei voi ulkoistaa valtiolle. Kommunismissa voi, mutta tietääkseni emme elä kommunismissa. Suomalaiset tuntuvat olevan kovin heikkoa kansaa nykyään. Hävettää suomalaiset, jotka vinkuvat apuun valtiota joka välissä. Ottakaa vastuu omasta elämästä. Eikö teille ole sitä kotona opetettu, minulle on.
Nainen 54 vuotta
Ihmiset sekoaa alkoholin, mielialalääkkeiden, liikkumattomuuden ja sairaiden ideologien kuten islamin ja faminismin takia.
Vierailija kirjoitti:
Omasta hyvinvoinnista pitää ITSE huolehtia, sitä ei voi ulkoistaa valtiolle. Kommunismissa voi, mutta tietääkseni emme elä kommunismissa. Suomalaiset tuntuvat olevan kovin heikkoa kansaa nykyään. Hävettää suomalaiset, jotka vinkuvat apuun valtiota joka välissä. Ottakaa vastuu omasta elämästä. Eikö teille ole sitä kotona opetettu, minulle on.
Nainen 54 vuotta
Antakaa sitten se vakituinen työpaikka, että voi tilata ulkomaanmatkan.
Ai niin mun kohdalla myöhäistä. Lapsi täyttää 18 - vuotta enkä minä ole se joka pääsee lapsen ensimmäiselle lentokonematkalle mukaan.
Menen lääkäriin ja sanon, että olen niin masentunut, että en jaksa nousta sängystä ylös.
Kamelin selkä katsesi nyt.
Senkuk leikkaatte ansiosidonnaista, minä jään sairaslomalle ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 54 vuotta
Ai niin mun kohdalla myöhäistä. Lapsi täyttää 18 - vuotta enkä minä ole se joka pääsee lapsen ensimmäiselle lentokonematkalle mukaan.
Menen lääkäriin ja sanon, että olen niin masentunut, että en jaksa nousta sängystä ylös.
Kamelin selkä katsesi nyt.
Senkuk leikkaatte ansiosidonnaista, minä jään sairaslomalle ja kotiin.
Tietyssä iässä se vakituisen työpaikan antaminen on jo myöhäistä.
Lasten ja nuorten mielenterveysongelmiin olisi olemassa yksi helppo ratkaisu, somet tulisi kieltää kaikilta alle 25 vuotialta koska vasta 25 vuotiaana aivot ovat kehittyneet täysin jolloin täysijärkinen ihminen tajuaa että some on täysin turha asia elämässä joka ei aiheuta muutakuin mielipahaa. Apua mielenterveysongelmiin saat: https://mt-apu.fi/
Loppua ei näy. Sen näkee katukuvastakin miten huonosti ihmiset voivat, että ihan hirvittää.
Ihmisellä itselläänkin on mielestäni vastuuta omasta terveydestään. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan. Miksi odottaa jonossa vuosi, kaksi tai kolme jotta psykiatri ja psykoterapeutti sanoisi ääneen samat asiat jotka itsekin voisi itselleen sanoa? Kokemukseni perustella psykoterapia ei ole mikään hokkuspokkus. Ei terapeutti tee muutoksia potilaan puolesta. Muita ihmisiä ei voi muuttaa heidän puolestaan. Jostain syystä läheisten hyväntahtoiset ja tueksi tarkoitetut vinkit ja ehdotukset eivät vaikuta kelpaavan. Jos ystävä tai perheenjäsen ehdottaa esimerkiksi säännöllistä vuorokausirytmiä, harrastusta tai vaikkapa alkoholin ja tupakan vähentämistä on se monen mielestä ilkeää ja julmaa. Perheenjäsenet ja ystävät eivät mistään mitään tiedä eikä ymmärrä. Kun psykiatri ja pssykoterapeutti sanoo saman ja kirjoittaa neuroleptireseptin on se olevinaan hoitoa.
Luulen että moni asia vaikuttaa mutta esim. some paljonkin. Paljon tietoa aiheuttaa ahdistusta, sekä se että kokoajan näkee muiden elämää somen kautta. Tulee ahdistus että miksi minä en ole noin rikas ja täydellinen kaikin tavoin. Vaikka se some kiiltokuva ei aina vastaa todellisuutta...
Vierailija kirjoitti:
Toisen tutkimuksen mukaan naiset syö stressiin ja miehet vetää viinaa. Eli kansanterveys romahtaa stressin vuoksi ja lihavuus tuhoaa kohta kaikki.
Mutta säästetään toki lisää!
Rahattomuusko mielenterveysongelman saa aikaan ? Nyt kannattaa selvittää mitä ovat mt-sairaudet ! Kaikki masentavat tunteet eivät ole masennusta !
Empatia ei kuulu politiikkaan. Meillä on nyt oikeisto vallassa - myös terveys- ja sosiaaliministeri.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 54 vuotta
Varmaan olet oppinut myös toisten ihmisten haukkumisen kotoasi? Huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä itselläänkin on mielestäni vastuuta omasta terveydestään. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan. Miksi odottaa jonossa vuosi, kaksi tai kolme jotta psykiatri ja psykoterapeutti sanoisi ääneen samat asiat jotka itsekin voisi itselleen sanoa? Kokemukseni perustella psykoterapia ei ole mikään hokkuspokkus. Ei terapeutti tee muutoksia potilaan puolesta. Muita ihmisiä ei voi muuttaa heidän puolestaan. Jostain syystä läheisten hyväntahtoiset ja tueksi tarkoitetut vinkit ja ehdotukset eivät vaikuta kelpaavan. Jos ystävä tai perheenjäsen ehdottaa esimerkiksi säännöllistä vuorokausirytmiä, harrastusta tai vaikkapa alkoholin ja tupakan vähentämistä on se monen mielestä ilkeää ja julmaa. Perheenjäsenet ja ystävät eivät mistään mitään tiedä eikä ymmärrä. Kun psykiatri ja pssykoterapeutti sanoo saman ja kirjoittaa neuroleptireseptin on se olevinaan hoitoa.
Yleisemmin häiriöiden hoitoon tarvitaan ajatusmallin muutosta. Jos ajatusmallin muutos onnistuisi ihan keneltä tahansa ilman, että psykiatri/terapeutti siihen tulee väliin auttamaan, niin ei meillä olisi lainkaan mielenterveysongelmia, yksnäisyyttä, addiktio-ongelmia, alkoholismia, huumeongelmia, perheväkivaltaa tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan asettamalla rajat, mutta myös opettaen elämään arkea ja tekemään työtä esim. opiskelun eteen. Lasten kanssa ei liikuta luonnossa, harrasteta ja vietetä arkea. Autolla vain mennään joka paikkaan, että saadaan jalattomia ja ylipainoisia vässyköitä. Vanhempien erot ja "hoidot" romuttavat viimeisetkin itsetunnon rippeet.
Vanhempani ruoskivat minua ja pakottivat tekemään töitä ja harrastamaan valitsemaansa liikuntalajia. Eivätkä eronneet.
No olin jo 15 vuotiaana im:n partaalla ja keski-ikäisenä olen työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että moni asia vaikuttaa mutta esim. some paljonkin. Paljon tietoa aiheuttaa ahdistusta, sekä se että kokoajan näkee muiden elämää somen kautta. Tulee ahdistus että miksi minä en ole noin rikas ja täydellinen kaikin tavoin. Vaikka se some kiiltokuva ei aina vastaa todellisuutta...
Ärsyttää tämä ainainen somen syyttäminen. Minun masennukseni alkoi kauan ennen somen tuloa. Some on helppo syntipukki, se on abstrakti asia. Ihmiset kiusaa ja kaltoinkohtelee toisensa sairaiksi. Ja jokainen osallistuu siihen hommaan, myös vierestä katsojat ja mahdollistajat, kenen mielestä ei tarvitse puuttua toisten asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 54 vuotta
Kerro mitä voi tehdä, jos ei pysty nukkumaan. Tai jos on harhoja. Tai jos tekee mieli pieksää ylimielinen moukka, joka ei tiedä mt-ongelmista mitään, mutta silti rääpii naamaansa, kuin olisi muka oikeutettu edes puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 54 vuotta
Mitä hittoa? Ikinä en ole vanhempien kanssa lentänyt. Lapsena käytiin autolla Norjassa ja yövyttiin teltassa. 90-luvun laman aikaan kasvettiin, isä työttömänä ja äiti sosiaalialalla. Ruokaa haettiin syyskesästä metsästä jne.
Kyllä olen havaitsevinani rankkaa pumpuliutumista niin työssä, opinnoissa kuin asenteissa. Ennen oltiin vähän ylpeitä siitä, miten kauheista asioista selvittiin, ja kaikesta etsittiin parhaat puolet. Nyt varataan aika terapeutille kun festaritukka kastuu sateessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kadottaneet käsityksen normaaleista elämänarvoista. Uusi sukupolvi täysin kuutamolla. Normaalit pienet vastoinkäymiset ovat muka niin rankkoja, ettei niistä enää selvitä ilman psykiatrin apua ja pillereitä. Ei tuu mitään.
Ja tämä malli on suoraan Jenkkilästä. Siellä juostaa joka asiasta tsykiatrilla
Sitten on se, että nykyään ihmiset avoimesti jopa mediassa puhuvat kuinka heitä itkettää milloin mikäkin asia. Pidetään itkemistä kaiken maailman asioista jotenkin normaalina nykyään. Itkupillejä he ovat, ja heidän pitäisi ryhdistäytyä.
Minusta ongelma on nimenomaan sinunkaltaisesi ihmiset j
Sinä ilmeisesti olet yksi niistä, jotka antaa kriisiapua ja siitä palkkaa. Ei se väkivalta ole kaikkiin oppilaisiin kohdistunut, ja se riittäisi, että opettaja käy tarvittaessa tapahtuman läpi.
SPR ja monet muut tekee bisnestä kriisiavulla. Se on rahantekokone niille, että jokaisesta pienemmästäkin asiasta "tarvitaan" kriisiapua. Hyvin olette lobanneet itseänne.
Kriisiapu on kertausta. Opettajat sanoi ennen, että "kertaus on opintojen äiti". Niinhän se on. Nykyaikaisen neurotieteenkin mukaan. Muistijälki vahvistetaan pysyväksi. "Terapialla" ja "kriisiavulla". Ihmisen assosiatiivinen muisti hoitaa tehtävänsä kyllä. Se, mikä pitäisi jättää taakse (huono muisto), tekohengitetään noilla, ja niillä autetaan sitä, että se linkittyy myöhemmin kaikkeen negatiiviseen ilmenemiseen. Sen sijaan, että olisi annettu unohtaa, tai annettu asian painua muistin heikkoon osaan, joka himmenee jokaisen uuden muiston alle.
Ketipinoria naamaan vaan.
T. Lääkärit
Syy löytyy päivän Helsingin Sanomista. Lukekaa juttu Bulgarialaisessa kylässä iloon ei tarvita älysormusta.
Itse menen myös hakemaan sairaslomaa, kun tämä sijaisuus päättyy. Jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa ja aina koeaika 3 kuukautta. Ei saa sairasloma palkkaa aluksi. Olin kuumeessa töissä, en tiedä mikä tauti oli, mutta työkavereilla todettiin myöhemmin koronaa.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaiset. En saa nukuttua.