Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveysongelmat ovat rähjähtämässä käsiin Suomessa

Vierailija
13.04.2023 |

Asiantuntija: Suomessa on mielenterveyskriisi, joka maksaa meille miljardeja "Kestämätön tilanne"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-suomessa-on-mielenterv…

"Yhä nuoremmat painivat vakavien mielenterveysongelmien kanssa, kun maailma kolmoiskriiseineen ahdistaa näin paljon itsetuhoisuus työllistää Suomen poliisia"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yha-nuoremmat-painivat-vakavien-mie…

Kokoomus tietenkin ehdottaa lääkkeeksi leikkauksia terveydenhoitoon, palveluihin, palkkoihin jne. Näillä Suomen kansa terveeksi.

Kommentit (294)

Vierailija
281/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monen itsemurhan tämä hallitus aiheuttaa????

Vierailija
282/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta hyvinvoinnista pitää ITSE huolehtia, sitä ei voi ulkoistaa valtiolle. Kommunismissa voi, mutta tietääkseni emme elä kommunismissa. Suomalaiset tuntuvat olevan kovin heikkoa kansaa nykyään. Hävettää suomalaiset, jotka vinkuvat apuun valtiota joka välissä. Ottakaa vastuu omasta elämästä. Eikö teille ole sitä kotona opetettu, minulle on. 

Nainen 54 vuotta

Saman ikäinen nainen minäkin, mutta tähän ikään mennessä tajunnut, ettei Suomessa saa mielenterveysongelmiin apua. Ellei ole siihen varaa. Mene sinä nainen opettelemaan empatiaa, jos tuohon ikään ei sitä vieläkään ole löytynyt. Nolo kirjoitus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta hyvinvoinnista pitää ITSE huolehtia, sitä ei voi ulkoistaa valtiolle. Kommunismissa voi, mutta tietääkseni emme elä kommunismissa. Suomalaiset tuntuvat olevan kovin heikkoa kansaa nykyään. Hävettää suomalaiset, jotka vinkuvat apuun valtiota joka välissä. Ottakaa vastuu omasta elämästä. Eikö teille ole sitä kotona opetettu, minulle on. 

Nainen 54 vuotta

Antakaa sitten se vakituinen työpaikka, että voi tilata ulkomaanmatkan. 

Ai niin mun kohdalla myöhäistä. Lapsi täyttää 18 - vuotta enkä minä ole se joka pääsee lapsen ensimmäiselle lentokonematkalle mukaan.

Menen lääkäriin ja sanon, että olen niin masentunut, että en jaksa nousta sängystä ylös.

Kamelin selkä katsesi nyt. 

Senkuk leikkaatte ansiosidonnaista, minä jään sairaslomalle ja kotiin. 

No mikä sinun tutkintosi on? Paljonko olet panostanut koulutukseesi? Entä jatkokoulutukseen, jos tutkintosi on jäänyt matalalle tasolle? Ellei koulutusta ja tutkintoja ole, perusta itse yritys ja luo oma työpaikkasi, kun sitä muilta vaadit. Anna sinä sitten muille työpaikka. 298

Vierailija
284/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näitä 70-luvun vapaan kasvatuksen vanhemmat eivät kasvata lapsia asettamalla rajat kotiin tuloon, somen käyttöön. Ja sit nämä käytöstavat..

Ei voi olettaa jos vanhemmat on pellossa kasvanu ilman kuria nii mitä niiden lapset sit.

Omassa lapsuudessa oli kuria ja rajat. Sekä opetettii kotona ja koulussa käytöstapoja. 

Vierailija
285/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkasta jää enemmän käteen se on köyhiltä naisilta varastamista. 

Vierailija
286/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, Vasemmistopuolueet agiteeraa jatkuvasti ja luo näköalattomuutta ja vastakkainasettelua, uhkailee, näpäyttää ja arvostelee, luo epävarmuutta. 

Vierailija
287/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 54 vuotta

Saman ikäinen nainen minäkin, mutta tähän ikään mennessä tajunnut, ettei Suomessa saa mielenterveysongelmiin apua. Ellei ole siihen varaa. Mene sinä nainen opettelemaan empatiaa, jos tuohon ikään ei sitä vieläkään ole löytynyt. Nolo kirjoitus 

Hänelle on opetettu kotona mitä on vastuu, muttei mitä on sairaus. Eikä ilmeisesti ole oppinut mitään lisää omilleen muuton jälkeen.

Vierailija
288/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että moni asia vaikuttaa mutta esim. some paljonkin. Paljon tietoa aiheuttaa ahdistusta, sekä se että kokoajan näkee muiden elämää somen kautta. Tulee ahdistus että miksi minä en ole noin rikas ja täydellinen kaikin tavoin. Vaikka se some kiiltokuva ei aina vastaa todellisuutta...

Ärsyttää tämä ainainen somen syyttäminen. Minun masennukseni alkoi kauan ennen somen tuloa. Some on helppo syntipukki, se on abstrakti asia. Ihmiset kiusaa ja kaltoinkohtelee toisensa sairaiksi. Ja jokainen osallistuu siihen hommaan, myös vierestä katsojat ja mahdollistajat, kenen mielestä ei tarvitse puuttua toisten asioihin. 

Somea on paljon helpompi syyttää, kuin katsoa yhteiskunnan rakennetta - köyhyyttä, eriarvoisuutta, työelämän pirstaleisuutta ja vaativuutta, hoitoon pääsyn haasteita jne - ja lähteä tekemään niihin muutoksia. Somea syyttämällä syytetään samalla myös sitä somen käyttäjää.

Vierailija
289/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneettinen degeneraatio kun ainoa maayhteys on kelvottomaan venäjään. Alamäki jatkuu niin taloudessa kuin terveysasioissa. Venäjä ottaa lopulta rappeutuvan populaation, heillähän sitä väkeä on jo omasta takaa. Sen jälkeen nähtäväksi jää, tappaako ensin viina vai mt-ongelmat. 

Vierailija
290/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Kaikki muut asiantuntijat maailmassa (paitsi tämä yksi) ovat päinvastoin sitä mieltä, että suomalaiset ovat maailman onnellisimpia.

Vierailija
291/294 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta medialla on suuri rooli tässä. Mitä enemmän olen minkäänlaisen median kanssa tekemisissä, sitä enemmän minua väsyttää ja v**uttaa. 

Uutiset on huonoja, sehän on selvää. Sotaa, kriisejä, kuolemantapauksia. Politiikka aivan sietämätön aihe nykyään. Mielenkiintoinen havainto viime vuosilta on alati lisääntyvät "uutiset", joissa kerrotaan kauheista asioista jotka VOI tapahtua. Meille syötetään kauhuskenaarioita! 

Kaupassa kun vilkaisee lööpit, niissä on aina suurimpina otsikoina pelottelua. Joko sodalla tai sairauksilla. 

Ja sitten ne mainokset. Niitä tulee aivan käsittämätöntä tahtia radiosta ja televisiosta. Ja ne on oikein räätälöity mahdollisimman ärsyttäviksi käyttämällä hälytysääniä, vauvan itkua, lässytystä yms. ärsyttävää!

Tästä aiheesta riittäisi enemmänkin esimerkkejä mutta minua alkoi jo särkeä päätä. 

Suosittelen kaikille mediapaastoa tai ainakin radikaalia vähentämistä. Viettäkää aikaa konkreettisten asioiden parissa, käyttäkää kehoanne enemmän. Mieluiten muiden ihmisten tai eläinten kanssa. 

Vierailija
293/294 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ykkössyy tähän on kiusaaminen. Tuomitsevat ja arvostelevat aikuiset näyttävät netissä mallia lapsille. Olen yllättynyt kuinka monet neurotyypilliset hyväksyvät kiusaamisen.

Vierailija
294/294 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.